RMA -> Hoe lang mag het duren?

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Hoe zit dat nu met RMA?

Ik heb m'n MP3 cd-speler opgestuurd met RMA formulier, de levererancier zegt dat het 3 weken gaat duren :(

De speler is 5 maanden oud en er zit 1 jaar garantie op.

Is het niet zo dat een leverancier je een nieuw product direct moet opsturen en dat hij het dan met de fabrikant regelt? Of zie ik dit verkeerd?

webOS all the way!

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Nee, je leverancier moet je binnen redelijke tijd een gerepareerd product afleveren, en 3 weken is echt nog wel redelijk....

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als daar regels voor zijn zouden ze in de algemene voorwaarden moeten staan, maar ik denk het niet hoor, heb zelf ook 4 weken gewacht op m'n harde schijf :'( *Maxtor*

Dividend for Starters

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
3 weken is ook niet lang, maar er stond me iets van bij vandaar....

webOS all the way!

Verwijderd

heb net mijn hd naar maxtor gestuurd, op hun site staat dat hij na 2-3 werkdagen terug gestuurd wordt, transport was 2 dagen heen, en waarschijnlijk dus ook 2 dagen terug, duurt dus ongeveer een week.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op donderdag 17 januari 2002 10:58 schreef nantasquad het volgende:
heb net mijn hd naar maxtor gestuurd, op hun site staat dat hij na 2-3 werkdagen terug gestuurd wordt, transport was 2 dagen heen, en waarschijnlijk dus ook 2 dagen terug, duurt dus ongeveer een week.
haha, ik hoop het van harte voor je, maar verheug je er alsjeblieft niet te veel op dude!

Dividend for Starters

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
nantasquad: dat is 't voordeel als je 't zelf regelt met de fabrikant. Sommige fabrikanten doen dat echter niet.

Hermanvh: Als jij een nieuwe auto koopt en na 5 maanden (binnen garantie) gaat je band lek en als gevolg daarvan is je velg krom, denk jij dan dat je een nieuwe auto krijgt? Natuurlijk niet! De fabrikant heeft 't recht om een vergelijkbaar vervangend (= soms gerepareerd) apparaat te regelen. En dat kan vaak best een tijd duren. Dat een zaak ervoor kiest om iets direct om te ruilen en jou iets nieuws/nieuwers te geven is een kwestie van swapstock. Een ruilvoorraad bijhouden kan echter alleen bij goederen die veel verkocht worden en dientengevolge ook regelmatig ter reparatie aangeboden worden. Ook is dat een kwestie van afspraken met de leverancier.
Pagina: 1