Frames opsplitsen

Pagina: 1
Acties:

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug een topic neergezet voor een site die als de resolutie lager wordt gezet de site toch dezelfde even groot blijft als waarin je hem gemaakt heb.
Dit is de index:

<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<frameset rows="*,500,*" cols="*" border="0" framespacing="0" frameborder="NO">
<frame src="header.html" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="NO" noresize frameborder="NO">
<frameset cols="*,700,*" rows="*" border="0" framespacing="0" frameborder="NO">
<frame src="left.html" frameborder="NO" noresize scrolling="NO" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame src="center.html" frameborder="NO" noresize scrolling="NO" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame src="right.html" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="NO" noresize frameborder="NO">
</frameset>
<frame src="footer.html" frameborder="NO" scrolling="NO" marginwidth="0" noresize marginheight="0">
</frameset>
<noframes><body bgcolor="#FFFFFF">

</body></noframes>
</html>

Nou doet dit het perfect, maar ik wil graag het "center" frame opslitsen in een top en een midden, kan ik in de top de links zetten en dan veranderen ze in het midden.
Als ik dat doe en kijk in expl naar het voorbeeld ziet het er niet meer uit. Is hier een oplossing voor? BVD. :)

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 23:52

shlammod

dus.... enzo....

Misschien is het handig om je frames ook een naam te geven. En dan in je a href target="naam" te zetten (waarbij naam = framenaam).

Of begrijp ik nu je vraag niet goed?

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Proxar:
Nou doet dit het perfect, maar ik wil graag het "center" frame opslitsen in een top en een midden, kan ik in de top de links zetten en dan veranderen ze in het midden.
Als ik dat doe en kijk in expl naar het voorbeeld ziet het er niet meer uit. Is hier een oplossing voor? BVD. :)
Dan moet je i.p.v.
code:
1
<frame src="center.html" frameborder="NO" noresize scrolling="NO" marginwidth="0" marginheight="0">

Een frameset neerkwakken:
code:
1
2
3
4
<frameset cols="x,x" border="0" frameborder="0" framespacing="0">
   <frame name="melp" src="melp.html" border="0" frameborder="0" framespacing="0" noresize scrolling="no">
   <frame name="sjako" src="sjako.html" border="0" frameborder="0" framespacing="0" noresize scrolling="auto">
</frameset>

Dit is slechts een voorbeeld. Aan je code te zien weet je wel hoe het verder werkt, om eventueel aan te passen :).
Nog een tipje: style je code een beetje, dan is het beter te lezen.

Sorry voor de layout-vern**king

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
He werelds man, da werkt ercht perfect.
Heb nog wel wat te leren zie ik al weer.
Heel erg bedankt. (beiden voor de reactie) :)

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!