Beeldscherm naar de klote?

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39
Ik heb laatst m'n pa z'n 15" monitor gekregen maar na 2 tot 4 weken stopte die ermee.
Als ik 'm aan zet knippert de powerled wel maar ik krijg geen beeld. Ding werd trouwens ook hartstikke warm.
M'n pa zegt dat er waarschijnlijk een zekering kapot is maar ik ben daar niet zo zeker van.
Het enige wat ik van de monitor weet is dat het een 15" is waar "proview" op staat, maar of dat nou 't merk of 't type is dat weet ik niet. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

probeer de refreshrate en resolutie eens omlaag te zetten ...

ik neem aan dat je dat scherm aan een andere pc hebt gehangen ???

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:00

Dr.Nono

Hello there!

Lijkt er wel redelijk op dat hij kapot is. Weet je zeker dat de kabel helemaal goed vast zit? Zit je videokaart niet tovallig een tikkeltje los? Al een andere monitor ff geprobeerd om dat te testen?

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

• NitroX infinity
nee, ik heb maar 1 pc tot m'n beschikking, zal het eens bij m'n pa proberen als ik er tijd voor heb.
Over die resolutie, ik had 'm op 1280*960 staan wat het maximale is, m'n 14" heb ik op 1024*768 staan, dus als ik die 15" op 1024*768 zou zetten zou het niet echt veel nut hebben.
En ik heb geen flauw idee hoe je de refreshrate instelt. (weet trouwens wel wat dat is)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Op donderdag 17 januari 2002 10:44 schreef _BartmaN_ het volgende:
probeer de refreshrate en resolutie eens omlaag te zetten ...

ik neem aan dat je dat scherm aan een andere pc hebt gehangen ???
Sukkel, dan zou je toch tijdens je boot beeld moeten hebben.

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Als alles netjes vast zit ben ik bang dat je scherm gewoon kapot is. Maar don't worry.. 15" schermen zijn tegenwoordig bijna gratis..

Ohja, als je er een paar meppen op geeft heb je kans dattie het weer doet. Heb ik ook wel eens gehad... Verder zou je 'm stofvrij kunnen maken van binnen en de contacten schoonmaken maja, das niet echt de moeite bij een ouwe 15" bak..

• Dr.Nono

Dr.Nono

Hello there!

ja, die refreshrate schiet niet op. Hij heeft helemaal geen beeld. Probeer een andere monitor (leen hem van de buren ofzo :p ). Dat is denk ik de enige optie om te kijken of hij het doet.

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Verwijderd

zou best wel eens kunnen dat je je scherm hebt "opgeblazen" door hem te hoog in te stellen .... een 15 inch scherm op die resolutie meet een te hoge refreshrate kan dodlijk zijn voor je scherm... :'(

zoek eens uit welk merk scherm je hebt en zoek vervolgens op wat de maximale instellingen mogen zijn ...

en waar je je resolutie instelt kan je ook door het knopje geavanceerd of advanced te drukken en dan op het tabblad adapter of monitor

Verwijderd

eikel, noem iemand die probeert te helpen nooit een sukkel...

als dat het enige is wat je te melden hebt moet je je &*&&(*(^&^(^*() mond dicht houden ...

een foutje maken kan toch ???

daar kan je iemand ook normaal op wijzen... zonder te schelden....

• Dr.Nono

Dr.Nono

Hello there!

dames, dames :P Dit heeft geen zin zo. Laten we hem nou maar gewoon helpen. Of in ieder geval proberen.
Heb je al een andere monitor kunnen regelen?

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Op donderdag 17 januari 2002 10:57 schreef _BartmaN_ het volgende:
eikel, noem iemand die probeert te helpen nooit een sukkel...

als dat het enige is wat je te melden hebt moet je je &*&&(*(^&^(^*() mond dicht houden ...

een foutje maken kan toch ???

daar kan je iemand ook normaal op wijzen... zonder te schelden....
Ok, maar laten we eerlijk zijn.. Het was natuurlijk gewoon een domme opmerking.. En nogmaals, alstie in zijn BIOS geen beeld kan krijgen dan heeft het dus helemaal niks met Windows instellingen te maken he lieverd...

Verwijderd

hij blijft bijdehand, niet normaal meer .....

maar laten we inderdaad niet verder zeuren, die jongen heeft een probleem ... dat is belangrijker...

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

1280*960 lijkt me zowiezo geen gezonde resolutie voor een 15" monitor en al zeker niet voor je ogen.
En hoe weet je dat dat de maximale resolutie is terwijl je niet eens weet of die naam het merk of het type is?
Waarschijnlijk staat ie dus op een "standaard monitortype"
maar op een te hoge resolutie waarmee je em vern**kt hebt ofzo.

• NitroX infinity
Okay, ik heb 'm dus zelf naar de klote geholpen, dat staat vast. Maar mijn redenering over die resolutie is dat als een 14" op 1024*768 kan dan moet die 15" toch een stapje hoger kunnen?
Trouwens ik had voor die 15" een 14" en dat is dezelfde die ik nu dus gebruik.
(die resolutie van 15"was 1280*1024, en niet 1280*960, sorry)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 17 januari 2002 11:28 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Okay, ik heb 'm dus zelf naar de klote geholpen, dat staat vast. Maar mijn redenering over die resolutie is dat als een 14" op 1024*768 kan dan moet die 15" toch een stapje hoger kunnen?
Trouwens ik had voor die 15" een 14" en dat is dezelfde die ik nu dus gebruik.
(die resolutie van 15"was 1280*1024, en niet 1280*960, sorry)
Je ziet toch wel aan de refreshrate van de monitor dat ie dat niet aankan? Ik bedoel, hoeweinig Hz zal een 15" wel niet draaien op 1280x1024?
Dat doet toch gewoon pijn aan je ogen?

• Dr.Nono

Dr.Nono

Hello there!

Ik heb zelf ook 2 jaar met 1024x768 gedraaid op een 14" monitor. Ging aardig hoor. Mooi beeld en goede refreshrate. Was wel een philips, dus wel goede apparaat.

Pagina: 1