Toon posts:

@Home "minimale" hardware.....jaja..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik krachtig systeem en doet het er niet toe wat de minimale systeemeisen zijn die @Home aangeeft.
Maar Nu wil een kennis van mij ook Kabelinternet hebben en keek op de Site en zag dat zijn supersnelle P2 200 Mhz en 32MB EDO ruim boven de minimale Specificaties uitkwam.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Platform Windows
Besturingssysteem Windows 95, 98,
CPU Pentium of gelijkwaardig (Pentium 166
of hoger aanbevolen)
Geheugen 16 MB (32 MB aanbevolen)
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Heb er zelf mijn Twijfels over. Het zal uiteraard werken maar of je echt de SNELHEID van kabelinternet eruit kan halen is een tweede.

Mijn vraag:-->

Wat denken(/weten) jullie wat het minimale systeem moet zijn, zodat je de kabelsnelheid "optimaal gebruikt"??

TNX

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Och, zelfs met een 486 kun je nog wel de volle snelheid uit je @home abbo trekken (wel beetje afhankelijk van het OS natuurlijk...) Of je daarmee echter lekker kunt surfen is iets anders (al die 'zware' flash banners op die sites)..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Check, maar de invloed van bv je HD heeft toch ook te maken met je Internet snelheid? En je proc.....

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 17 januari 2002 11:03 schreef dojo007 het volgende:
Check, maar de invloed van bv je HD heeft toch ook te maken met je Internet snelheid? En je proc.....
Nou de gemiddelde hd kan nog net wel 500 kb/sec wegschrijven hoor. En je proc heb je voor internet niet heel heftig nodig (ja flash en al die onzin wel ;)).

Ik heb 1 jaar lang op een p1 233 + 64 mb EDO gezeten, dat werkte meer dan prima hoor. Iig haalde ik vaak zat hoge snelheden :).

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:46

sll

Dat hangt ervan af wat je bedoelt met 'Internet-snelheid'. Als je alleen puur naar de datasnelheid kijkt, kan een computer met minimale systeemeisen het prima bijbenen (downloaden etc.)

Alleen: die data moet wel verwerkt worden (internetpagina's renderen, animaties en flash etc. afspelen) en daarmee kom je met zo'n computer sneller in de knoop dan met een sneller systeem.

Ook hangt het af van de gebruikte programmatuur (Opera is veel sneller met renderen dan bijvoorbeeld Netscape 6.x).

Ik denk dat je met zijn systeem niet het volledige uit een kabelabonnement kunt halen, vooral het geheugen is wat huidige begrippen betreft aan de lage kant.

Wat de processor betreft: ik heb hier (op mijn stageplek) ge-internet met een P133 en een P2-350 en dat is écht een wereld van verschil. Ik weet niet of dat snelheidsverschil nou vooral kwam door het verschil in kloksnelheid of overgang P1 naar P2, maar mijn gevoel zegt dat een Pentium2 het redelijk kan bijbenen.

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 23:09

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Zelf werk ik op een PIII 550, maar mijn kinderen via een Vigor ook op @home en dat is een P100 met 48MB.
Het surft prima. Ik gebruik 'm zelf ook wel als de PIII bezit is.
Lekker wat rondhangen gaat prima. Even wat opzoeken of hier op het forum klooien. No Problem.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Toen ik net begon met studeren (1995) stonden er 386 PC's in de praktikumzaal, met 8MB geheugen en 10MBit internet.

Werkt gewoon hoor... :)

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1