Toon posts:

Up en download snelheid verschillen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of het hier moet staan maar ik doe maar een gooi Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een server waar elke nacht een bepaalde hoeveelheid data naartoe gestuurd moet worden dit ging altijd goed.
Maar sinds kort is de upload snelheid naar die server dusdanig gedaald dat het niet meer lukt.
Het gaat hier om een lokaal netwerk. Wanneer ik download van die server haal ik ca 4 mb per seconde wanneer ik upload haal ik 1.6 kb per seconde.

Dit gebeurd vanaf verschillende servers/werkstations op verschillende subnetten.

Mijn vraag heeft iemand dit al eens eerder gezien en zou me de goede richting op kunnen wijzen?

Alvast bedankt

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:57
Check je kabels even dat is meestal de boosdoener

wat gebeurd er als je 100 pings stuurt

heb je dan veel loss?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het pingen..
Kabels al gechecked gedeelte dan...
Maar dan zou de download toch ook minder moeten zijn???
1 x timed out dus geen loss eigenlijk

edit:

zou het anders aan de server kunnen liggen...
Reply from: xxx.xxx.xxx.xxx: Bytes=32 time<10ms ttl=254
(dit kreeg ik dus 99 keer ;) )

Verwijderd

Topicstarter
^KICK^

Verwijderd

Check of de snelheden (10/100) en/of duplex (half/full) hetzelfde zijn aan beide kanten en als ze op auto-negotiate staan, zet ze dan op een vaste waarde.

Verwijderd

Topicstarter
SOrry had ik nog niet vermeld...

op de switch staat 100 aan met autoneg.
en op de server ook 100 fullduplex met autoneg.
de rest heb ik op nul gezet dus 10 full en half en 100 half

hielp (helpt) niet

<inderdaad er valt weinig te negotiaten zo>

Verwijderd

:? 100 Full duplex met autonegotiate :?

Zet alles es vast op 100 Full duplex: dus je switch, server en andere pc's. Auto-negotiate vertraagt de boel alleen maar... Het moet in ieder geval overal hetzelfde staan: dus niet op je switch 100 full en je pc 10 full of autonegotiate...

Verwijderd

Topicstarter
Ja wilde ik ook maar Netwerkbeheer wil dat er 100 met auto negotiation staat...

Wat trouwens opvalt is dat de upload redelijk snel begint maar daarna zeer snel terug valt

en tussen de servers staat dus full duplex 100 MET autoneg omdat netwerkbeheer dit graag wil ik weet ook niet waarom :? en zij zelf ook niet want ze kunnen het me niet uitleggen

Verwijderd

Hmm, voorheen ging het wel goed?? Als je zeker weet dat er met de config van de systemen en/of het netwerk niet is gerommeld moet je eigenlijk wat testjes gaan uitvoeren:
- upload vanaf systeem A en B naar systeem C
- upload vanaf systeem A en B naar systeem D
enz.

Teken je bevindingen uit en trek je conclusies. Je zou zo vrij snel moeten zien waar de bottleneck ligt... succes

Verwijderd

Topicstarter
T heeft goed gewerkt en het is maar naar een server tenminste wat ik getest heb en op de servers is niets veranderd bij netwerkbeheer weet ik niet ze zeggen van niet... maar...

nou ja ik kijk nog wel ff bedankt voor de tips iig

Verwijderd

Topicstarter
Heb getjeckt met netwerkbeheer.. en inderdaad de instellingen op de switch waren niet juist

Dennus nog bedankt..
Pagina: 1