Toon posts:

kan niet in admin map komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een netwerkje met 2 pc`s en beide win XP prof. ik heb op beide de pc`s dezelfde users aangemaakt en dus ook administrator met hetzelfde wachtwoord.

als ik nu dus op beide pc`s inlog als admin met hetzelfde w8woord werkt alles perfect zoals internet delen en ook kan ik browsen in netwerkomgeving in beide pc`s alleen kan ik niet in de administrator map komen van de andere pc.....en omgekeerd. why is that en hoe verhelp ik dat ??

ps: ik krijg dan de melding dat ik geen toegang heb tot die netwerkbron en dat ik de netwerkbeheerder moet waarschuwen.... die ik overigens zelf ben uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
onder xp = de administrator account standaard verborgen, ik neem dat je die account bedoelt?
Maar bedenk wel dat de administrator account van de ene pc niet gelijk is aan die van de andere pc, beide kennen hun eigen (local) domain.

En heb je de aangemaakte accounts wel voorzien van de juiste rechten (administrator rechten).
En anders moet je misschien eens in de policy's gaan spitten, staat ook veel misschien behulpzaam spul in.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 13:08 schreef Sundead het volgende:
onder xp = de administrator account standaard verborgen, ik neem dat je die account bedoelt?
Maar bedenk wel dat de administrator account van de ene pc niet gelijk is aan die van de andere pc, beide kennen hun eigen (local) domain.

En heb je de aangemaakte accounts wel voorzien van de juiste rechten (administrator rechten).
En anders moet je misschien eens in de policy's gaan spitten, staat ook veel misschien behulpzaam spul in.
ik gebruik dus op beide machines de "verborgen" administrator account. dus alle rechten moet ik hebben op beide machines.

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals een klein schopje **

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Mja, maar als je inlogt met de administrator account van en onder 1 pc, heeft deze niet de rechten om in die andere pc te gaan spitten, de ene is account \PC1\Administrator, en de andere is \PC2\Administrator, dezen verschillen dus wel degelijk van elkaar en krijgen niet mekaars rechten...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op donderdag 17 januari 2002 20:21 schreef riesje het volgende:
nogmaals een klein schopje **
Geen probleem hoor ... echter nog 1 zo'n scopje in deze thread en hij gaat op sot.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 10:24 schreef Koffie het volgende:

[..]

Geen probleem hoor ... echter nog 1 zo'n scopje in deze thread en hij gaat op sot.
[ERRUG OFF-TOPIC]

Zeg, wat ik me nu afvraag? De Posts tegen t schoppen (van de Adjes), kunnen die ook worden gebruikt als *schop*? Of tellen posts van Adjes niet mee? Mmmm, denkt dat dit beter een vraag is voor een ander forumpie... (toch geschopt)

[Koffie edit]
Zoals je ziet kunnen wij ook ook berichten editten. Al naar gelang de situatie kun je dus een repy of een edit doen.
Als het helemaal te erg word kunnen we ook gewoon een repy trashen :)
Echter soms is een repky/kick nodig om de aandacht van t.starter tepakken te krijgen
[/koffie edit]
Pagina: 1