Toon posts:

Zijn er nadelen aan sessions???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik ze nu al een tijd, maar zijn er eigenlijk nadelen?

Als je er teveel gebruikt wordt het systeem traag ofzo???

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

welke taal?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sessions zijn wel handig, maar de standaard implementatie is niet heilig. Of je systeem echt trager wordt hangt meer af van wat je met die sessies doet dan de sessies anzich.

Om sessies ook echt veilig te houden zul je soms trouwens wel wat extra stappen moeten ondernemen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 17 januari 2002 10:23 schreef Alarmnummer het volgende:
welke taal?
hmm .. /14 ... zal wel php zijn :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ASP

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 10:24 schreef Janoz het volgende:
hmm .. /14 ... zal wel php zijn :)
You got it wrong dude..

Nadeel: als de user geen cookies accepteerd werkt het zo goed als niet..

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 17 januari 2002 10:32 schreef GDOG het volgende:

[..]

You got it wrong dude..

Nadeel: als de user geen cookies accepteerd werkt het zo goed als niet..
Het is gebruikelijk dat de taal onderdeel is van de topic naam. Volgende keer even [PHP] zijn er nadelen aan sessions aub. En dat had je ook moeten weten met je 158 posts.

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nadeel?

sessies verlopen na een bepaalde tijd.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Topictitel zou dat [asp] Zijn er nadelen...
Op donderdag 17 januari 2002 10:41 schreef xantos het volgende:
nadeel?

Tjah, da's niet per definitie een nadeel. Als ik of m'n familie foto's uploaden via het mini-CMS ben ik blij dat na 20 minuten niets doen die sessie een time-out krijgt. Dan loggen ze maar opnieuw in als ze nog niet klaar waren.
Voor een forum is het hopeloos, daar is een cookie weer handig voor. 't Is dus maar net afhankelijk van wat je er mee wilt doen :)

[edit]
en afhankelijk van wat je in je sessies stopt, en hoeveel bezoekers je tegelijk op je site hebt, _kan_ het resource-vretend zijn.

Exact expert nodig?

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:59
Je kan ook heel goed sessions maken zonder cookies (door POST en GET variabelen). Ik accepteer bijna nooit cookies, en merk dat er sites zijn die het niet doen zonder. Vergeet dus niet om áls je sessions gaat gebruiken, je een implementatie pakt die als er geen cookies beschikbaar zijn terugvalt op iets anders.

Je moet ook proberen om niet altijd sessies gebruiken, maar alleen als het écht nodig is. Ik sloeg tot een paar maanden geleden echt alles op in sessie-dingen, maar kwam er achter dat het alleen maar overhead is tenzij je state wilt bewaren tussen meerdere pagina's (gekozen theme, login-info, etc).

[ zo, was dat even niet-taal-specifiek ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Excuus. Normaal gesproken doe ik ook [ASP] maar ik dacht dat het voor de taal niet uitmaakte...

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 10:45 schreef Treenaks het volgende:
Je kan ook heel goed sessions maken zonder cookies (door POST en GET variabelen). Ik accepteer bijna nooit cookies, en merk dat er sites zijn die het niet doen zonder. Vergeet dus niet om áls je sessions gaat gebruiken, je een implementatie pakt die als er geen cookies beschikbaar zijn terugvalt op iets anders.

Je moet ook proberen om niet altijd sessies gebruiken, maar alleen als het écht nodig is. Ik sloeg tot een paar maanden geleden echt alles op in sessie-dingen, maar kwam er achter dat het alleen maar overhead is tenzij je state wilt bewaren tussen meerdere pagina's (gekozen theme, login-info, etc).

[ zo, was dat even niet-taal-specifiek ;) ]
PHP houd het in de url box bij als de gebruiker geen cookies accepteert. Is dat bij ASP ook ?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

nadeel?
Das meer een voordeel. Wil je dat het niet verloopt (of langer stand houdt) dan gebruik je een cookie.

Het is juist perfect om als login te gebruiken ofzo. Men kan tijdens het gebruik van de browser doen wat ie wil met 1x inloggen. Maar op het moment dat ie alle browservensters afsluit, of lange tijd niks doet ofzo verloopt de sessie.

Verwijderd

[b]Op donderdag 17 januari 2002 12:00 schreef Maar op het moment dat ie alle browservensters afsluit, of lange tijd niks doet ofzo verloopt de sessie.
Hoeft niet alle vensters af te sluiten, als je de verbinding met alleen die server verbreekt is de sessie afgelopen.

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 10:35 schreef Alarmnummer het volgende:
Het is gebruikelijk dat de taal onderdeel is van de topic naam. Volgende keer even [PHP] zijn er nadelen aan sessions aub. En dat had je ook moeten weten met je 158 posts.
Meneer Alarmnummer, ik heb het topic niet gestart :)

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Op donderdag 17 januari 2002 10:35 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

nee nee nee
het moet dus zijn:
[ASP] zijn er nadelen aan sessions ;)

maar wat betreft php,
om zeker te weten dat je sessie ook werkt bij mensen geen koekies accepteren, kan je SID meegeven aan url of je php compilen met --enable-trans-sid, dan worden je URL's automatisch aangepast.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

offtopic:
Nice icon GiLuX

Exact expert nodig?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 17 januari 2002 12:31 schreef GDOG het volgende:

[..]

Meneer Alarmnummer, ik heb het topic niet gestart :)
jij hebt ook wat meer posts dan 158 (nu 160) stuks.. :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Er zijn geen nadelen aan sessions. Grootste voordelen zijn nog altijd:

1) Gebruik van RAM geheugen ipv langzamere HD toegang tot een DB of Registry. Oftewel hogere snelheid.
2) Niet cookie gebruikers toch kunnen toelaten tot een website welke tijdelijk gegevens in een cookie/sessie wil opslaan.
3) Gebruikers continue volgen over een website, voor gebruik in personalization, click-stream analyses, rule based matching en multi-channel delivery.
4) Non-Cookie Mobile devices opvangen met sessions.
5) Beveiliging van een website makkelijk afvangen. Goh sessie is na 20 minuten verlopen, dan moet de gebruiker ivm beveiligingsredenen opnieuw inloggen.
Pagina: 1