Ik gebruik ze nu al een tijd, maar zijn er eigenlijk nadelen?
Als je er teveel gebruikt wordt het systeem traag ofzo???
Als je er teveel gebruikt wordt het systeem traag ofzo???
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
You got it wrong dude..Op donderdag 17 januari 2002 10:24 schreef Janoz het volgende:
hmm .. /14 ... zal wel php zijn
Het is gebruikelijk dat de taal onderdeel is van de topic naam. Volgende keer even [PHP] zijn er nadelen aan sessions aub. En dat had je ook moeten weten met je 158 posts.Op donderdag 17 januari 2002 10:32 schreef GDOG het volgende:
[..]
You got it wrong dude..
Nadeel: als de user geen cookies accepteerd werkt het zo goed als niet..
Tjah, da's niet per definitie een nadeel. Als ik of m'n familie foto's uploaden via het mini-CMS ben ik blij dat na 20 minuten niets doen die sessie een time-out krijgt. Dan loggen ze maar opnieuw in als ze nog niet klaar waren.Op donderdag 17 januari 2002 10:41 schreef xantos het volgende:
nadeel?
sessies verlopen na een bepaalde tijd.
Exact expert nodig?
Verwijderd
PHP houd het in de url box bij als de gebruiker geen cookies accepteert. Is dat bij ASP ook ?Op donderdag 17 januari 2002 10:45 schreef Treenaks het volgende:
Je kan ook heel goed sessions maken zonder cookies (door POST en GET variabelen). Ik accepteer bijna nooit cookies, en merk dat er sites zijn die het niet doen zonder. Vergeet dus niet om áls je sessions gaat gebruiken, je een implementatie pakt die als er geen cookies beschikbaar zijn terugvalt op iets anders.
Je moet ook proberen om niet altijd sessies gebruiken, maar alleen als het écht nodig is. Ik sloeg tot een paar maanden geleden echt alles op in sessie-dingen, maar kwam er achter dat het alleen maar overhead is tenzij je state wilt bewaren tussen meerdere pagina's (gekozen theme, login-info, etc).
[ zo, was dat even niet-taal-specifiek]
Das meer een voordeel. Wil je dat het niet verloopt (of langer stand houdt) dan gebruik je een cookie.nadeel?
sessies verlopen na een bepaalde tijd.
Verwijderd
Hoeft niet alle vensters af te sluiten, als je de verbinding met alleen die server verbreekt is de sessie afgelopen.[b]Op donderdag 17 januari 2002 12:00 schreef Maar op het moment dat ie alle browservensters afsluit, of lange tijd niks doet ofzo verloopt de sessie.
Verwijderd
Meneer Alarmnummer, ik heb het topic niet gestartOp donderdag 17 januari 2002 10:35 schreef Alarmnummer het volgende:
Het is gebruikelijk dat de taal onderdeel is van de topic naam. Volgende keer even [PHP] zijn er nadelen aan sessions aub. En dat had je ook moeten weten met je 158 posts.
nee nee neeOp donderdag 17 januari 2002 10:35 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk dat de taal onderdeel is van de topic naam. Volgende keer even [PHP] zijn er nadelen aan sessions aub. En dat had je ook moeten weten met je 158 posts.
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Exact expert nodig?
jij hebt ook wat meer posts dan 158 (nu 160) stuks..Op donderdag 17 januari 2002 12:31 schreef GDOG het volgende:
[..]
Meneer Alarmnummer, ik heb het topic niet gestart
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Verwijderd