Toon posts:

Kan een voeding van een HP DJ 690c op een 720c ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een probleempje met een printer(HP DJ 720c), alleen de gebruiker heeft zijn kabels niet meegenomen, nu is een gewone printerkabel niet zo'n probleem.
Alleen die van de voeding wel. Die hebben we hier niet, maar we hebben er wel 1 liggen van een HP Deskjet 690c.
Er staat op de achter kant van de 720c +18 volt
en op de 690c 30 volt
Kan ik deze vrolijk omruilen.
Heb HP al gebeld alleen die willen weer niet mee werken omdat de printer buiten de garantie valt.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
tja als ik zo lees wat jij schrijft zou ik zeggen: NEE.

de ene spreekt weliswaar over 18+ en je lever 30V maar het lijkt me toch geen goed idee eigenlijk.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Nee, zou ik niet doen! Wat je wel zou kunnen doen is bij een elektronica zaak, zo'n voeding (adapter) kopen. Ze hebben ook adapters, die je zelf kan instellen.

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35

TMV

Je kunt met een spanningsdeler (weerstandje of potmetertje omdat de inwendige weerstand waarschijnlijk niet bekend is) de spanning van de 690c-voeding naar beneden halen.. ff een multimeter aan de uitgang hangen en verdraaien totdat de 18 is bereikt.. Is het alleen nog de vraag of je dan nog genoeg stroom overhoud.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi bedankt voor de informatie, ik doe het NIET. De gebruiker is zijn kabel vergeten dus heeft hij pech (mijn laatste stage dag).

Verwijderd

HP wou je wel helpen , jij wou er alleen niet voor betalen, volgende keer gewoon e-mail support proberen, die maken geen billing aan

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 10:45 schreef DannyS het volgende:
HP wou je wel helpen , jij wou er alleen niet voor betalen, volgende keer gewoon e-mail support proberen, die maken geen billing aan
Klopt ik wil inderdaad niet betalen, het is mijn printer niet. En dan vind ik het nog dom dat je moet betalen, om een hele simpele vraag te stellen. Maar dat is mijn mening.
Ja je hebt gelijk met e mail support, alleen er is een beetje haast bij omdat het mijn laatste stage dag is, Vandaar.
Pagina: 1