voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 08:02

Greetzel

yes you can

Topicstarter
mijn bescheiden pc (P233Mhz, 40 Gb, 160Mb, mobo Aopen AP5T, PCIchipset) heeft me tot voor kort trouw gediend, maar de laatste tijd gaat 't niet goed met 'm: als ik de startknop indruk, krijg ik geen beeld, pas na 20 keer indrukken begint -ie op te starten, om dan te bevriezen bij herkennen masters & slaves.
Dit probleem speelt ook als pc kaal is, geen HD, of cdroms/ floppy. Weet iemand waar dit aan ligt? (Ik dacht eerst videokaart, andere geprobeerd, hetzelfde probleem)

Verwijderd

PMG --> HA

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je geeft het al aan in de topictitel, voeding.
Maw, probeer eens een andere voeding en probeer het dan.
Is het AT of ATX?

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Topicstarter
Terw_dan, bedoel je met AT/ ATX 't soort voeding of 't moederbord? Ik ben nog niet zo thuis in PC-technische termen. Bedankt voor je snelle reactie!

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Op donderdag 17 januari 2002 10:41 schreef Greetzel het volgende:
Terw_dan, bedoel je met AT/ ATX 't soort voeding of 't moederbord? Ik ben nog niet zo thuis in PC-technische termen. Bedankt voor je snelle reactie!
AT zijn ouwe kasten en mobo's, ATX nieuwe.. Als je een PS/2 (klein rond stekkertje) muis en toetsenbord hebt en USB heb je ATX.

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Topicstarter
Ik heb een AT-moederbord, DINN-stekker. Echt oud dus. Moet ik een zwaardere voeding proberen, of alleen de kabel naar m'n startknop vervangen?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Op donderdag 17 januari 2002 11:11 schreef Greetzel het volgende:
Ik heb een AT-moederbord, DINN-stekker. Echt oud dus. Moet ik een zwaardere voeding proberen, of alleen de kabel naar m'n startknop vervangen?
Zware voeding hoeft niet voor zo'n systeem.. (100+ watt zou genoeg moeten zijn).

Tja, en je startknop.. Ik vrees dat die er niet veel mee te maken heeft.. Een AT voeding heeft normaal gesproken alleen een 220V schakelaar..
Die kunnen overigens wel verrot raken, (helemaal niks meer doen, intern gaan vonken etc.), maar dan zou je systeem willekeurig vreemde dingen gaan doen.
De voeding kan natuurlijk wel gewoon op zijn.

Maargoed, jouw probleem kan vanalles zijn.. Mobo zelf, geheugen.. Heb je ook je geheugen er al een keer opnieuw ingedrukt?

Verwijderd

Gewoon ff snel naar de winkel gaan en nieuw systeempje uitzoeken, je hebt al 40gig...duzz *D

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Topicstarter
Als t een geheugenprobleem is, krijg je toch een pieptoon te horen? Heb ik niet gehoord, maar k zal t nog eens proberen. De computer draaide met 160 Mb (128 + 32), heb er eerder 256 ingehad, maar ik geloof niet dat mobo dat ondersteunt. iig, nu start-ie dus nog steeds niet, of heel langzaam, op.

Hoe kan ik zien dat de voeding (we hebben het over dat blok waar je de stekker insteekt?) op is?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Op donderdag 17 januari 2002 11:33 schreef Greetzel het volgende:
Hoe kan ik zien dat de voeding (we hebben het over dat blok waar je de stekker insteekt?) op is?
Tja, dat kun je alleen echt zien door het ding te vervangen door een goed werkend exemplaar.. Als dan je problemen over zijn was het dus de voeding ;)
Misschien kun je iemand in je kennissenkring vinden die nog een systeem heeft met een AT voeding.. Dan kun je het gewoon even proberen!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Topicstarter
'n Nieuw systeem, graag! t mankeert alleen nog een beetje aan de euro's...

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Topicstarter
Twynn, bedankt voor de tips! Ik ga eens aan het prutsen.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Draait de fan van de voeding eigenlijk als de computer niet start?

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Topicstarter
Weet ik eigenlijk niet, moet ik even bekijken. Ik dacht wel dat die ventilator ging draaien, maar ik twijfel alweer. Is het een teken dat de voeding kapot is als de ventilator niet draait?

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Topicstarter
Heeft nog iemand een goed idee? Alle opties zijn welkom!;)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als die ventilator niet draait, zal de voeding wel kapot zijn, ja. Een nieuwe AT voeding is gelukkig niet zo duur. Tweedehands moet je ze voor een prikkie kunnen krijgen.

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Topicstarter
Polaris, ik ga het proberen, bedankt! :)

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Topicstarter
Ben gisteravond aan het knutselen geweest:
- fan van de voeding draaide
- geheugen losgehad
- systeem kaal gemaakt (behalve videokaart, intern geheugen)
en starten maar! en inderdaad, hij doet t weer. :D
Waar 't m nou precies in zat...
Er zat nog een netwerkkaart in, zonder dat ding startte computer weer op zoals ik het gewend was. Misschien was dat 'm. Bedankt voor de tips!

Verwijderd

Ja!
Pagina: 1