Toon posts:

Harde schijf is geen 80 gb, maar 10 gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een computer met 80 gb harde schijf, deze was al voor geïnstalleerd, dat heb ik alles verwijderd. Deze schijf was als NTFS aangemerkt. Nu heb ik een windows 98 opstart diskette en heb ik de verschillende partities op deze schijf verwijderd met fdisk van windows 98. Nu krijg nog maar een schijfgrootte van 10 gb |:(

Weten iemand waar dit aan kan liggen en wat ik dan moet doen om dit weer in orde te krijgen :?

Verwijderd

De lege ruimte die je nu hebt gecreëerd weer vullen met nieuwe partitie(s) :)

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03 14:23

lacobo

Tyros2 fan

Even zoeken via google naar een freeware fdisk die de NTFS partities wel kan verwijderen. Win98's fdisk kan dat namelijk niet! 'k Zal ondertussen even zoeken naar een linkje...

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 09:32 schreef HlpDsK het volgende:
De lege ruimte die je nu hebt gecreëerd weer vullen met nieuwe partitie(s) :)
Dat is leuk, echter kom ik nu niet aan de lege ruimte. Of zou die wel zichtbaar zijn als ik een OS erop zet?

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

ik heb wel een klein (< 60kb,duits) freeware dos proggie dat je HDD compleet wist (FAT Tabellen).

als je interesse hebt.. mail me ff

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Als je een NT variant van Microsoft op je pc zet zou je alle NTFS partities weer moeten zien.

Als dat niet zo is, dan zijn de partities waarschijnlijk verwijderd en moet je nieuwe aanmaken met fdisk of een dergelijke tool.

Wat je ook kan doen is Win98 erop zetten en met partition magic aan de slag gaan. Dan zie je visueel wat er gebeurd.

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Op donderdag 17 januari 2002 09:37 schreef loquitos het volgende:
ik heb wel een klein (< 60kb,duits) freeware dos proggie dat je HDD compleet wist (FAT Tabellen).

als je interesse hebt.. mail me ff
ja ja, je fat leegmaken als je geen fat-partities hebt.. ik denk dat dat niet echt gaat helpen...

Probeer eens de fdisk van linux te draaien, gewoon een installatie cd erin, text expert mode kiezen, en kijken hoe je partitietabel eruit ziet..
Deze fdisk is ietsjes beter dan die van win98

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 09:41 schreef The_Ghost het volgende:

Probeer eens de fdisk van linux te draaien, gewoon een installatie cd erin, text expert mode kiezen, en kijken hoe je partitietabel eruit ziet..
Die heb niet echt ;(

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Op donderdag 17 januari 2002 09:41 schreef The_Ghost het volgende:

[..]

ja ja, je fat leegmaken als je geen fat-partities hebt.. ik denk dat dat niet echt gaat helpen...

Het moge duidelijk zijn dat de vraagsteller nog niet helemaal op de hoogte is van hoe pc's in het algemeen werken... dan ga je toch zeker niet aanraden om met linux de partities weg te halen :?

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

http://www.23cc.com/free-fdisk/ Hier kun je een fijne fdisk sponzen die het zaakje zo voor elkaar heeft. Kon bij mij de LINUX partities met z'n handen in z'n broekzakken verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 09:46 schreef LACOBO het volgende:
http://www.23cc.com/free-fdisk/ Hier kun je een fijne fdisk sponzen die het zaakje zo voor elkaar heeft. Kon bij mij de LINUX partities met z'n handen in z'n broekzakken verwijderen.
Ik zal er naar kijken tnx :)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand anders nog suggesties voor het geval dat....
:?

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 10:03 schreef Kram_B het volgende:
Heeft iemand anders nog suggesties voor het geval dat....
:?
Partition Magic Rescue Disks

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anders als er geen belangrijke data op staat, gooi je er even een debug overheen. kun je overnieuw beginnen, en weet jezeker dat de schijf leeg is.

Verwijderd

Je kunt toch gewoon met fdisk van win98-startflop kijken hoeveel partities er op de schijf staan? NTFS formatted partities zietie volgens mij wel alleen herkentie ze niet.

En alstie ze ziet kun je ze toch ook weg gooien?

En als je ze allemaal weg gegooit hebt gewoon nieuwe maken en FAT32 formatten die hap :)

Toch?

Verwijderd

Non-DOS partities moet je gewoon kunnen deleten. En lege ruimte moet je kunnen vullen met een FAT32 partitie.

Verwijderd

Zie je wel...

Ik wist het niet zeker maar dat dacht ik dus ook...

*D

Tenzij...
Je belangrijke dingen op de NTFS partities hebt staan. Dan zou ik gewoon winXP installeren als dualboot ofzo.

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Nou, HlpDsk, ik spreek uit ervaring als ik je vertel dat het NIET kan met de standaard Fdisk van Win98. Gelukkig is er een gratis Fdisk te krijgen die het wel kan (Zie eerdere post van mij).

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 10:05

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op donderdag 17 januari 2002 09:35 schreef LACOBO het volgende:
Even zoeken via google naar een freeware fdisk die de NTFS partities wel kan verwijderen. Win98's fdisk kan dat namelijk niet! 'k Zal ondertussen even zoeken naar een linkje...
Met win98 fdisk kan je WEL ntfs partities verwijderen.
Heb dit zelf regelmatig gedaan, je moet dan kiezen voor:
Een niet-DOS-partitie verwijderen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

De met Windows 98 (ook SE) meegleverde fdisk kan geen schijven groter dat 64 MB aan (bugje dus).
Hij geeft dan als grootte de werkelijke grootte minus 64 MB.
Een 80 GB (1GB=1.000.000.000 bytes) schijf is in werkelijkheid vaak niet groter dan zo'n 74 tot 76 GB (Deze GB's zijn 1024x1024x1024 bytes).
Op de site van Microsoft staat een update die dit repareert.
(Even zoeken in knowledge base)
Pagina: 1