Crucial snel stuk ??

Pagina: 1
Acties:

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik wil ff polsen in hoeverre bij andere tweakers het geimporteerde Crucial geheugen (PC2100 256MB DDR) relatief snel stuk is gegaan.
Ik heb namelijk zo'n 44-48 stuks geimporteerd, maar er zijn er zeker al 4-5 stuks teruggestuurd. En in mij eigen PC heb ik laatst ook wat problemen geconstateerd die mogelijk kunnen wijzen op stuk geheugen.
Dat betekent gewoon meer dan 10% uitval. Vind ik toch wel vrij hoog. (laatst ergens gelezen dat ze 99,99% scoorde, kwa uitval).

Ik heb ze nu zo'n 9 maanden terug geimporteerd uit zowel US als UK.Nu weet ik dat er relatief veel tweakers dat Crucial DDR hebben geimporteerd. Laat maar horen...

Nu weet ik dat er relatief veel tweakers dat Crucial DDR hebben geimporteerd. Laat maar horen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Wow. Ik heb hiervoor nog maar 1 keer gehoord van een kapot reepje Crucial.

Ik heb al een stuk of 15 DIMMs uit de UK laten komen. 256 MB PC133 modules, en 512 MB PC2100 modules.

Die DDR's heb ik nog niet getest, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze het perfect doen. Alle PC133 reepjes functioneren namelijk uitstekend. Ook ver buiten de specs.

Ik hoor trouwens een beetje een echo in je post :P

Verwijderd

volgens mij heb jij gewoon veel pech. Als ik het zo hoor dan is die 99 % misschien niet eens echt overdreven. Er zijn zat mensen hier die het uit de UK hebben laten komen, en ik heb nog nooit gehoord dat er 1tje kaduk was :). Maar het kan natuurlijk altijd wel eens gebeuren..

Verwijderd

Er kunnen natuurlijk zoveel dingen gebeuren met DIMM's, het kan bijvoorbeeld zijn dat jij ze nadat je ze binnenkreeg getransporteerd hebt in een niet antistatische zak, of degene die ze in de comp zette statisch geladen was. Ik wil maar zeggen dat er zoveel dingen fout kunnen gaan hé. En als je dan bedenkt dat die dingen van de UK of VS naar jou thuis zijn gekomen...

• GarBaGe
Natuurlijk ga ik er erg voorzichtig mee om. Altijd in het anti-statische zakje vervoeren etc.

Meest vreemde van allemaal (of is dat juist logisch) is dat die bankjes niet al stuk zijn voor je ze in de PC zet, maar dat ze eerst enkele maanden zonder problemen werken en dan ineens stuk zijn :?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ja bij mij is er ook eentje naar z'n grootje gegaan !
Spontaan overleden tijdens het Ghosten.
Nu weet ik gelijk waarom dat dan wel is.. :(

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
Ik heb nog steeds geen enkel probleem met de reepjes die jij voor me besteld hebt toen . Het kan toeval zijn, het kan ook liggen aan het toch wel hoge percentage wannabees dat hier rondhangt .

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 21 januari 2002 18:17 schreef pjotreke het volgende:
Ik heb nog steeds geen enkel probleem met de reepjes die jij voor me besteld hebt toen . Het kan toeval zijn, het kan ook liggen aan het toch wel hoge percentage wannabees dat hier rondhangt .
Geheugen inbouwen kan elke wannabee hoor :P
Zelfs mijn buurman met 3 linkerhanden kon het :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Nou ik ben niet echt een wannabee. Heb al 10 jaar ervaring met computers en heb ook een tijdje in de assemblage gewerkt (bijbaantje).

Het bankje kapte er gewoon opeens mee in W2k Pro. Blue Screen en klaar.

Gelukkig heeft Garbage het netjes opgelost. Dus ik draai inmiddels weer op een nieuwe :9 Thanks!

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• mvds
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Met geheugen inbouwen moet je altijd voorzichtig zijn. En ik heb nog nooit gehoord dat mem er tijdens dat de PC aanstond er zomaar ineens mee stopte. Ik test tegenwoordig ook altijd mijn mem en HD nadat ik een nieuwe PC gebouwd heb of iets veranderd heb, gewoon om gezeik te voorkomen. Bootflop erin en docmemory draaien, en diagnostics voor mijn HD. Misschien overbodig, maar dan weet ik iig wel zeker dat er tijdens het inbouwen niks is foutgegaan.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb vier Crucial PC2100 ECC Registered repen die het al 4 maanden perfect doen.

• mvds
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op dinsdag 22 januari 2002 09:48 schreef Femme het volgende:
Ik heb vier Crucial PC2100 ECC Registered repen die het al 4 maanden perfect doen.
Dat zei ik, zolang je er met je fikken vanaf blijft en als je er wel aan moet komen je voorzichtig bent (anti statisch) dan zal het gewoon blijven werken... Geheugen wat er zomaar mee stopt ben ik nog niet tegengekomen.

Verwijderd

geheugen kan ook nogal vaag gaan doen door stof in je pc.. moet je eens zuigen in je kastje :)

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 10:40 schreef ByMeS_Dy het volgende:
volgens mij heb jij gewoon veel pech. Als ik het zo hoor dan is die 99 % misschien niet eens echt overdreven. Er zijn zat mensen hier die het uit de UK hebben laten komen, en ik heb nog nooit gehoord dat er 1tje kaduk was :). Maar het kan natuurlijk altijd wel eens gebeuren..
Dit lijkt me geen pech...als 99% van alle Crucial reepjes OK zijn, dan heb je 1% kans op een gaar reepje, 0,01*10 = heel weinig kans...
Er zal wel iets niet goed zijn in je comp zelf...is het steeds hetzelfde bankje...ik heb wel eens van iemand gehoord dat zijn geheugenbankje verrot was en dat heeft em 2 reepjes gekost...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als je ze allemaal tegelijk besteld hebt, zou het kunnen dat het om 1 serie gaat die slecht geproduceerd is...
Maar als ze tijdens het gebruik kapot gaan, zou het kunnen dat je ze niet antistatisch geplaatst hebt? Of dat de computer een gare voeding/mobo/ongeaard stopcontact heeft?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Op maandag 21 januari 2002 16:36 schreef Speedy-J het volgende:
Ja bij mij is er ook eentje naar z'n grootje gegaan !
Spontaan overleden tijdens het Ghosten.
Nu weet ik gelijk waarom dat dan wel is.. :(
De geest gegeven :+

edit:

Je moet tijdens het plaatsen uiteraard wel zo'n ESD-polsbanje gebruiken of zorgen dat je tijdens de gehele actie (het plaatsen dus) het frame van de pc blijft aanraken. Door ESD (Electro Static Discharge) ontstane defecten zijn lang niet altijd meteen constateerbaar.

Wanbeleid is ook beleid.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Ik had er twee reepjes in zitten. Geplaatst met polsbandje. Na een maand of 6 kapt er een mee de andere is ok.

Deze stopt er dus spontaan mee. Ik had niets in de kast gedaan, hij was niet eens open geweest.

De boel was niet stoffig.

De pc stond al zo'n 6 uur aan. De airflow in de Chieftec kast is ok. Voldoende koeling.

Stopcontact is geaard.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 22 januari 2002 13:29 schreef Shuriken het volgende:
Ik had er twee reepjes in zitten. Geplaatst met polsbandje. Na een maand of 6 kapt er een mee de andere is ok.

Deze stopt er dus spontaan mee. Ik had niets in de kast gedaan, hij was niet eens open geweest.

De boel was niet stoffig.

De pc stond al zo'n 6 uur aan. De airflow in de Chieftec kast is ok. Voldoende koeling.

Stopcontact is geaard.
Precies dit had ik dus ook !
Het heeft altijd hoog geclocked gelopen ,naar een ghost stopte hij ermee ,fsb terug geschroeft en hij liep weer heel ff goed.
Naar een uurtje ofwat crapte hij helemaal uit op 133fsb :r
Heb nog nooit zoveel BSOD gezien als die dag :r

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Tja een beetje laat misschien,maar dat komt waarschijnlijk om dat m'n horloge ondergeclocked is... ;)

Maar hier dus ook zomaar spontaan een reepje Crucial 256DDR CL2,5 PC2100 naar de eeuwige jachtvelden. :'(

Maar voordat ik dáár achter was.... |:(
Eerst vage beschermingsfouten,alles geformatteerd stond al met m'n HD in mijn handen om daarmee naar de winkel te rennen,ik dacht dat het daar aan lag.

Toen in de voorbijgang even GOT ge-checked. (8>
Nou,dus mooi éen v/d twee reepjes kaduuk.
Waarom die andere niet. :?
En kan het niet zijn dat die andere nu ook daardoor een opdonder heeft gekregen en niet helemaal koosjer meer is?

Heeft iemand hier ervaring in de gang van zaken met terug-sturen van kapot Crucial geheugen?
Heb op hun site gekeken,en wordt er niet veel wijzer van. :?

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
Ik heb er geen last van :)
[Edit]: Ow dit is een oudje :o

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Van dat terugsturen ben ik onderhand al achter. (8>

Van de rest nog niet. ;)

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 26 februari 2002 13:41 schreef Phreak het volgende:
Ik heb er geen last van :)
[Edit]: Ow dit is een oudje :o
Idd een oudje :)

Maar ik heb nog niemand gezien die over het geheugenvoltage begon. Dus begin ik daar maar eens over ;) Misschien heeft de topicstarter per abuis een veel te hoge geheugenvoltage ingesteld :? Dan willen ze weleens stuk gaan na lange tijd.. Of je hebt zonder het te weten de BIOS instellingen veels te agressief staan :? Hierdoor gaat je PC snel hangen of start het niet eens op..

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ik geloof dat ze makkelijk 2,9V aan zouden moeten kunnen. (8>

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

CRUCIAL geheugen is gewoon heel erg goed kwaliteits geheugen, maar dit wil absoluut niet zeggen dat ze nooit defect kunnen raken.
De oorzaak van het defect raken van een module is heel erg moeilijk te achterhalen als het uberhaupt al mogelijk is.

CRUCIAL mag ook wel 3.2volt hebben hoor. MICRON chipjes hebben graag veel 'saft'. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ik ben erg verdrietig om die ene gesneuvelde reep. :'(

Hopelijk doen ze niet moeilijk als diegene die kapoetski is wordt opgestuurd,en sturen ze fijn een nieuw exemplaar retour. :9
Lifetime-garantie was het toch?
Is nog geen 3 maand oud als het goed is,dus...

Die ene die nog over is loopt netjes op 160Mhz 2,9V. als het nodig is.

• Abbadon
  • Nu online
Het Crucial gezin (pa, ma en twee kids) dat in mijn behuizing woont is in ieder geval nog kerngezond :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Bij mij is er eentje gestorven ;( ,ik merkte ook dat er 3 smd weerstandjes waren verdwenen..
Die zaten achteraf nog aan me heatspreader geplakt :)
Nu hangt er een Hynix reepje naast en hobbeld vrolijk mee op ritme van die ene Crucial :)

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Mijn reepje had geen jetlag na z'n vliegreisje uit de USA en draait sinds begin december bijna 24/7 (zet m'n bakkie afentoe uit om er weer wat anders in te schroeven)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• GarBaGe
Over slecht Crucial geheugen gesproken. Ik ben net klaar met het inpakken van nog eens 4 kapotte reepjes. Die gaan morgen ook terug naar Crucial.
Nu heb ik dus al 7 reepjes teruggestuurd van de 48... go figure...

Zelfs met levenslange garantie is dit niet leuk :(

Overigens, ik heb het grootste deel van de reepjes voor mede-tweakers besteld. In mijn eigen bak is er ook eentje overleden. Voltage stond normaal. Geheugentiming: 140 MHz CAS2, snelste timing...

Ik zit nu op bijna 15% uitval.

Overigens, ik heb de reepjes besteld in de periode van april 2001 tot en met september 2001. Een stuk of 10 uit de US en de overige 38 uit de UK...

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Op woensdag 27 februari 2002 20:45 schreef GarBaGe het volgende:
Over slecht Crucial geheugen gesproken. Ik ben net klaar met het inpakken van nog eens 4 kapotte reepjes. Die gaan morgen ook terug naar Crucial.
Nu heb ik dus al 7 reepjes teruggestuurd van de 48... go figure...

Zelfs met levenslange garantie is dit niet leuk :(

Overigens, ik heb het grootste deel van de reepjes voor mede-tweakers besteld. In mijn eigen bak is er ook eentje overleden. Voltage stond normaal. Geheugentiming: 140 MHz CAS2, snelste timing...

Ik zit nu op bijna 15% uitval.

Overigens, ik heb de reepjes besteld in de periode van april 2001 tot en met september 2001. Een stuk of 10 uit de US en de overige 38 uit de UK...
Ik vrees gewoon dat jouw pakketje inhet vliegtuig heen naast een pakketje met gigantisch magnetische straling oid heeft gelegen, of het is zwaar getipt, dit kan geen toeval meer wezen, die heb ik nog nooit gehoord ..:?

JayGTeam (213177)

• GarBaGe
Op woensdag 27 februari 2002 21:06 schreef AaroN het volgende:

[..]

Ik vrees gewoon dat jouw pakketje inhet vliegtuig heen naast een pakketje met gigantisch magnetische straling oid heeft gelegen, of het is zwaar getipt, dit kan geen toeval meer wezen, die heb ik nog nooit gehoord ..:?
Het betreft dus meerdere reepjes uit verschillende bestellingen op verschillende tijdsstippen uit verschillende landen op verschillende continenten van april tot september vorig jaar.
Niet 1 pakketjes dus...

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 18:22 schreef nigelator het volgende:

[..]

Geheugen inbouwen kan elke wannabee hoor :P
Zelfs mijn buurman met 3 linkerhanden kon het :P
Als je dan maar zorgt dat die 3 handen een beetje gelijk geladen waren met je pc-kast, gaat het idd wel goed :9

Ben zelf sowieso nog nooit 1 kapot reepje geheugen tegengekomen...

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
524288 KB OK ;)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Heb vorig ( zo rond oktober)jaar bij Crucial USA 4x 256MB
2100DDR Reg. ECC modules gekocht, voor zover geen problemen
lopen op gewoon 133Mhz maar wel 2-2-2 nog geprobeerd tot 140Mhz maar danstopt de proc. ermee (tb800)

gr Roger

Verwijderd

vind je het gek dat mensen verdrietig raken wanneer hun geheugen het begeeft, heb je die prijzen gezien van geheugen |:(

Verwijderd

Ik heb dus ook een defecte reep zins gister :(

Maar dat terugsturen hoe gaat dat in zijn werk :?

Waar stuur je dat dan heen ?, want ik kan idd niets vinden op die site van ze......

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Aha, jij bent zeker ook zo'n makkelijk uitgevallen tiepje die nooit de SEARCH gebruikt!! >:) ;)

Maar ff zonder gein, kijk maar op hun site bij de FAQ daar staat precies wat je moet doen,ja ik geef toe,je moet wel ff zoeken.... (8>

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 12:30 schreef apestaartje het volgende:
Aha, jij bent zeker ook zo'n makkelijk uitgevallen tiepje die nooit de SEARCH gebruikt!! >:) ;)

Maar ff zonder gein, kijk maar op hun site bij de FAQ daar staat precies wat je moet doen,ja ik geef toe,je moet wel ff zoeken.... (8>
Gevonden >:)

Wel goed verstopt.....

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 26 februari 2002 22:49 schreef Abbadon het volgende:
Het Crucial gezin (pa, ma en twee kids) dat in mijn behuizing woont is in ieder geval nog kerngezond :)
whehe, bij mij hetzelfde, alleen is hun huis afgebrand ;)
Pagina: 1