Toon posts:

[debian] xfree install problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon een vraag of iemand dit probleem ook wel eens heeft gehad....

Ik wil dus Debian Potato r4 installen op een Athlon 1GHz, 393 MB, GeForce 2 MX met een Iiyama v.m. pro. 452.

Na de installatie van de base system wil ik dus X configgen, als ik dit gedaan heb naar mijn inziens op de goede manier en deze probeert te starten is het enige wat ik krijg een streperig beeld, de enige oplossing is dan om gewoon de reset in te drukken en te hopen dat ik in ieder geval de commandline terug krijg.

Met andere woorden het lukt op geenzins wijze om XFree aan de praat te krijgen terwijl Mandrake wel gewoon installed.

:?

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad, (gisteravond nog), wilde Debian installeren en kreeg ook XFree niet aan de praat met mijn Geforce 2MX.

Je kan de drivers voor linux downloaden van www.nvidia.com (daar staat ook hoe je ze moet installeren, kom je er dan nog niet uit .. zoek dan ff, want probleem is al vaker voorgekomen).

Ik heb nu onder Debian XFree de standaard compatible VGA16 laat gebruiken, de nvidia drivers installeer ik later.

Suc6 iig ;)

Verwijderd

als je je xserver wil sluiten(zoals jij) .. niet resetten
maar ctrl-alt backspace
nvidia heeft idd geen opensource drivers

Verwijderd

STEP 4: Check dependencies
The dependencies are listed in the README. It is important to note that the NVIDIA driver set requires XFree version 4.0.1 or greater. If this is not available on your linux distribution, please go to the XFree86 web site (www.xfree86.org).

Oftewel heb je Xfree 4.x.x ?
(en zoek verder op het forum over Nvidia)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 12:47 schreef ferengee het volgende:
Oftewel heb je Xfree 4.x.x ?
(en zoek verder op het forum over Nvidia)
Ik ben nog niet eens zover om de Nvidia drivers te installen, ook bij de "oude" drivers gaat het iedere keer fout, zelfs met VGA16 op 16bpp | 800*600.
(tenminste dat dacht ik wel :D)
En dan heb ik op dat moment idd nog geen XFree 4.x draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Daar issie dus maar weer eens, nog steeds niet gelukt.
Ik denk dat het te maken heeft met mijn Athlon systeem, weet iemand hier misschien meer van :?

Of wat kan anders het probleem zijn zo'n bijzonder systeem had ik dacht ik niet :)

Verwijderd

doe eens op de console

cat /var/log/XFree86.0.log | more

En kijk naar de output.

De dingen die tussen [ ] geven informatie over je probleem.

EE zijn error
WW zijn warnings
II is informatie
Pagina: 1