[*nix, analoog nummerweergave] mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Hoi,

Oke ff hier mijn vraag. ik heb een analooge lijn nu heb ik in mijn * nix bakken (2) een modem zitten. kan ik hier makkelijk d.m.v. software me het nummer wat MIJ belt zien. ik weet dat dit met ISDN kan. maar kan dit ook met analoog ? puur software! Het systeem wat kpn ons voorschoteld zend het nummer tussen de 1ste en de 2de belsignaal. maar hoe vang ik dit af ? er is genoeg info maar software ho maar elk geval voor ons Nederlandertjes.
hardware is er ook maar ik wildat gewoon via me modem kunnen. ik kan met mijn gsm contact leggen naar mijn linuxbak die dan denkt dat tie een modem aan de lijn krijgt. maaruh das alles . wie heeft een idee of tip ?

Tja vanalles

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Je modem moet er support voor hebben lijkt me..

Open gewoon met minicom oid een directe verbinding naar je modem, en kijk of ie reageerd op hayes commando's.. (als je at <enter> doet, dan moet het modem 'ok' teruggeven.

Probeer nu te bellen naar je modem.. Als je modem 'ring <telefoonnummer>' teruggeeft dan moet het mogelijk zijn.

Als je modem alleen maar 'ring' teruggeeft als je gebelt wordt, dan geeft ie iig standaard geen nummer mee..

Dan kan je op internet zoeken of je dat ergens aan kan zz in je modem, of dat het op een andere manier kan.. Maar waarschijnelijk ondersteund je modem het dan gewoon niet.