Ik heb een Asus GeForce 3 dlx met 2 output aansluitingen. S-Video Output en een Composite RCA output. Welke kan ik nou het beste gebruiken om divx filmjes op mijn TV (breedbeeld) te bekijken. Ik lees verschillende verhalen. S-Video is goed, Composite RCA is nog beter, maar scart is het beste heb ik begrepen. Nou heb ik de mogelijkheid om ze via alle drie de manieren op mijn TV aan te sluiten. Teminste voor scart wel via een Scartblokje.
Het vervelende is, ik heb die kabels in het verleden is gekocht, maar dan voor mijn Mpeg kaartje (creative). Deze deed het standaard via de S-video heb ik nu begrepen. De kabel die ik heb bestaan uit vier tulp sterkertjes. Voor de video output kocht ik sterkertje die er 1 dunne tulp stekker van maakte en via een composite converter kabel kon aansluiten op mijn Mpeg kaart. Deze converterkabel past echter niet de composite output van mijn ASUS kaart. Die zelfde conversterkabel wordt gebruikt als input voor mijn ASUS kaart. Wel vreemd vind ik zelf. De Asus heeft een 7 pins nodig en de Mpegkaart gebruikt meer pinnen.
Wat kan ik nou beste doen? Een converterkabel voor een S-video aansluiting of de composite?
Welke aansluiting kan ik beste gebruiken op mijn TV?
S-video naar composite
S-video naar S-video
S-video naar scart(blok)
composite naar composite
Composite naar S-video
Composite naar scart(blok)
De vraag is natuurlijk levert zo'n scartaansluiting echt een meerwaarde. Het is toch niet een aansluiting van Scart naar scart, maar van composite of S-video.
Verder rest mij de vraag over het geluid. Ik heb voor mijn geluid 2 tulp aansluiting aan beide einden van de kabel. Moet deze dan aansluiten om mijn geluidskaart? Maar die heeft maar een enkele tulp aansluiting, plus dat dit een dunnere tulp aansluiting is. Is hier ook een converterkabel voor nodig? Wat zou ik ongeveer nog moeten investeren, aangezien ik al kabeltjes heb.
De situatie zie er als volgt uit:
audio kabel
tulp 1 tulp 3
o----| |-----o
|------|
o----| |-----o
tulp 2 tulp 4
videokabel
tulp 2 tulp 4 tulp 6
tulp1 |-----o[]o-----| |------o
o------| |------|
|-----o[]o-----| |------o
tulp3 tulp5 tulp 7
[] zijn verbindingstukjes om de 2 tulp aansluitingen met elkaar te kunnen verbinden.
Stuur alsjeblief door naar de FAQ die heb ik al bekeken en daar wordt ik ook niet veel wijzer van.
Alvast bedankt
Het vervelende is, ik heb die kabels in het verleden is gekocht, maar dan voor mijn Mpeg kaartje (creative). Deze deed het standaard via de S-video heb ik nu begrepen. De kabel die ik heb bestaan uit vier tulp sterkertjes. Voor de video output kocht ik sterkertje die er 1 dunne tulp stekker van maakte en via een composite converter kabel kon aansluiten op mijn Mpeg kaart. Deze converterkabel past echter niet de composite output van mijn ASUS kaart. Die zelfde conversterkabel wordt gebruikt als input voor mijn ASUS kaart. Wel vreemd vind ik zelf. De Asus heeft een 7 pins nodig en de Mpegkaart gebruikt meer pinnen.
Wat kan ik nou beste doen? Een converterkabel voor een S-video aansluiting of de composite?
Welke aansluiting kan ik beste gebruiken op mijn TV?
S-video naar composite
S-video naar S-video
S-video naar scart(blok)
composite naar composite
Composite naar S-video
Composite naar scart(blok)
De vraag is natuurlijk levert zo'n scartaansluiting echt een meerwaarde. Het is toch niet een aansluiting van Scart naar scart, maar van composite of S-video.
Verder rest mij de vraag over het geluid. Ik heb voor mijn geluid 2 tulp aansluiting aan beide einden van de kabel. Moet deze dan aansluiten om mijn geluidskaart? Maar die heeft maar een enkele tulp aansluiting, plus dat dit een dunnere tulp aansluiting is. Is hier ook een converterkabel voor nodig? Wat zou ik ongeveer nog moeten investeren, aangezien ik al kabeltjes heb.
De situatie zie er als volgt uit:
audio kabel
tulp 1 tulp 3
o----| |-----o
|------|
o----| |-----o
tulp 2 tulp 4
videokabel
tulp 2 tulp 4 tulp 6
tulp1 |-----o[]o-----| |------o
o------| |------|
|-----o[]o-----| |------o
tulp3 tulp5 tulp 7
[] zijn verbindingstukjes om de 2 tulp aansluitingen met elkaar te kunnen verbinden.
Stuur alsjeblief door naar de FAQ die heb ik al bekeken en daar wordt ik ook niet veel wijzer van.
Alvast bedankt
edit:
krijg het tekeningetje helaas niet goed.
als je hem edit dan zie je hoe ik hem bedoel
krijg het tekeningetje helaas niet goed.
als je hem edit dan zie je hoe ik hem bedoel
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m