Welke output is het beste?

Pagina: 1
Acties:

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:32

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Topicstarter
Ik heb een Asus GeForce 3 dlx met 2 output aansluitingen. S-Video Output en een Composite RCA output. Welke kan ik nou het beste gebruiken om divx filmjes op mijn TV (breedbeeld) te bekijken. Ik lees verschillende verhalen. S-Video is goed, Composite RCA is nog beter, maar scart is het beste heb ik begrepen. Nou heb ik de mogelijkheid om ze via alle drie de manieren op mijn TV aan te sluiten. Teminste voor scart wel via een Scartblokje.

Het vervelende is, ik heb die kabels in het verleden is gekocht, maar dan voor mijn Mpeg kaartje (creative). Deze deed het standaard via de S-video heb ik nu begrepen. De kabel die ik heb bestaan uit vier tulp sterkertjes. Voor de video output kocht ik sterkertje die er 1 dunne tulp stekker van maakte en via een composite converter kabel kon aansluiten op mijn Mpeg kaart. Deze converterkabel past echter niet de composite output van mijn ASUS kaart. Die zelfde conversterkabel wordt gebruikt als input voor mijn ASUS kaart. Wel vreemd vind ik zelf. De Asus heeft een 7 pins nodig en de Mpegkaart gebruikt meer pinnen.

Wat kan ik nou beste doen? Een converterkabel voor een S-video aansluiting of de composite?
Welke aansluiting kan ik beste gebruiken op mijn TV?
S-video naar composite
S-video naar S-video
S-video naar scart(blok)
composite naar composite
Composite naar S-video
Composite naar scart(blok)

De vraag is natuurlijk levert zo'n scartaansluiting echt een meerwaarde. Het is toch niet een aansluiting van Scart naar scart, maar van composite of S-video.

Verder rest mij de vraag over het geluid. Ik heb voor mijn geluid 2 tulp aansluiting aan beide einden van de kabel. Moet deze dan aansluiten om mijn geluidskaart? Maar die heeft maar een enkele tulp aansluiting, plus dat dit een dunnere tulp aansluiting is. Is hier ook een converterkabel voor nodig? Wat zou ik ongeveer nog moeten investeren, aangezien ik al kabeltjes heb.

De situatie zie er als volgt uit:

audio kabel
tulp 1 tulp 3
o----| |-----o
|------|
o----| |-----o
tulp 2 tulp 4

videokabel
tulp 2 tulp 4 tulp 6
tulp1 |-----o[]o-----| |------o
o------| |------|
|-----o[]o-----| |------o
tulp3 tulp5 tulp 7

[] zijn verbindingstukjes om de 2 tulp aansluitingen met elkaar te kunnen verbinden.

Stuur alsjeblief door naar de FAQ die heb ik al bekeken en daar wordt ik ook niet veel wijzer van.
Alvast bedankt

edit:

krijg het tekeningetje helaas niet goed.
als je hem edit dan zie je hoe ik hem bedoel

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

het is heel simpel

je gaat naar de average electronica zaak

en daar bestel je een kabel:

VAN Composite RSA Naar scart

da's een kabel, die heeft tv-in/tv-out connectoren
en ook line-in/line-out connectoren

dan kun je alles in 1 keer aansluiten

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

mijn advies is,

s-video naar scartblokje gewoon omdat ik dat het netste vind en s-video was volgens mij beter dan composite..

qua geluid moet je een andere kabel hebben...
je hebt een kabel nodig die van je geluidskaart (standaard walkman plug is dat, geen idee hoe ze heten, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel) zich splits in 2 tulp stekkertjes. (kabel zit vaak bij simpele computerspeakertjes)

Deze kan je (afhankelijk van je scart blokje) ook naar het scart blokje laten lopen en zodoende dus het geluid van je tv gebruiken. Je kan het ook naar je stereo laten gaan als dat een mogelijkheid is.

Vriend van me heeft net een 'alles in 1' kabel gekocht gister. Was 10 meter lang, s-video, en geluid door 1 (samengevoegde) kabel. voor € 22,50.

Is misschien een dure oplossing zo, maar dan zijn het wel kwaliteitskabels. (ja er zijn altijd nog goedkope kabels te koop, maar dit ziet er netjes, stevig en verzorgd uit..)
Overigens is het mogelijk die kabel ook te splitsen door het geluid naar de stereo te verbinden.

Via scart lijkt mij het mooiste iig.

Scart geeft normaal ook een signaal mee, wat het beste beeldformaat is voor het aangeboden signaal. Nou gok ik dat je pc dit niet zal doen, maar misschien wel. (weet ik niet precies, maar zou een voordeel kunnen zijn..)

suc6 iig!

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Ik heb die kabels al gekocht en die hebben me ook iets van Fl.70,- of meer gekost. Dus ik vind het een beetje zonde om nieuwe kabel te kopen. Die alles in 1 oplossing heb ik ook gezien zijn profigoldkabels van bandridge. Zien er goed uit die kabels, alleen een beetje zonde van mijn oude kabels dan.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• megamuch
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

als je de kabels als hebt, waarom probeer je het niet even dan, kijk wat de beste kwaliteit oplevert en voila...

mooi wegwerken kan daarna altijd nog.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• David
  • Laatst online: 05-07 11:19
Gewoon S-video naar s-video of s-video naar s-video/scart (scart heeft s-video en composite pins)

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Wat veel mensen vergeten is dat SCART een connector-type is en dus geen video-signaal type. SCART is in principe één type kabel, waar drie verschillende videosignalen doorheen gestuurd kunnen worden. In volgorde van beeldkwaliteit (slecht naar goed) zijn dat:

- Composiet video (cru gezegd: alle beeldinfo door 1 kabeltje)
- S-Video (cru gezegd: alle beeldinfo door 2 kabeltjes: kleur en helderheijd gescheiden)
- RGB (cru gezegd: alle beeldinfo door 3 kabeltjes: rood, groen en blauw gescheiden)

Composiet komen we ook tegen als enkelvoudig (geel) tulp-stekkertje en S-Video kennen we ook van de S-Video Mini-DIN stekkers.

Nou ondersteund volgens mij geen enkele videokaart RGB SCART dus lijkt het mij logisch om s-video naar s-video te gebruiken. Je kan ook s-video naar scartblok gebruiken, maar dit maakt kwa kwaliteit dus gewoon geen fuck uit.

Ik hoop dat je er wat mee kan 8-)

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik kan nou pas antwoorden omdat ik effe weg ben geweest. Ik heb dus gewoon toch maar voorlopig voor de composiet verbinding gekozen. Hiervoor kon ik convertertulpaansluiting kopen. Voor S-video zijn geen converter stekkertjes. Als ik S-video wilde moest ik hele nieuw kabel kopen. Daar zag ik toch maar vanaf. De verbinding werkt wel, maar niet echt top eigelijk. Alleen met de GeForce software werkt het en niet met TVtool. Ik zal hier maar een nieuw topic voor openen.

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Houd er ook rekening mee dat sommige tv's geen S-Video naar Scart (d.m.v. een converter) ondersteunen.

Het beeld is dan wel scherp maar alleen B/W !!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 10:39 schreef o0SmOkE0o het volgende:
Houd er ook rekening mee dat sommige tv's geen S-Video naar Scart (d.m.v. een converter) ondersteunen.

Het beeld is dan wel scherp maar alleen B/W !!
Voor S-video zijn geen converter kabeltjes. Ik had verkeert beschreven in mijn tekst en inmiddels aangepast. Maar mijn tv ondersteunt zowel S-video, composiet als Scart. Als ik S-video wilde gebruiken moest ik een gehele nieuwe kabel kopen. Ik had ongeveer 10 meter nodig. Was nogal prijzig, dus zag ik daarvan af.

Pagina: 1