mobo kapot, 5 volt draden bruin?

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
ok ppl,

het gaat hier (gelukkig) niet om mijn eigen pc maar ik vraag dit ff namen een collega:

hij heeft een msi k7t turbo (cpu busspeed 266) en d'r zat een 1,4 athlon in. die athlon is om 1 of andere reden vervangen, volgens de compuwinkel was ie doorgebrand.
d'r zit nu een xp1600+ in, cpu is getest in een andere pc en werkt goed.

de atx connector op het mobo is bij 2 rode draden (volgens de voeding sticker 5 volt) bruin, en de connector aan de voeding ook. Daar is dus duidelijk wat mis gegaan. Nu is dus de vraag, hoe kan je testen of het aan het mobo lag, of dat het aan de voeding lag.
Want als je er nu een ander mobo inzet met oude voeding, en de oude voeding gaat weer gekke dingen lopen doen, dan is dat een btje zonde van het geld.

Dus wie heeft er een oplossing om dit even te testen?
Sorry voor de vage info, zelf weet ik er ook niet het fijne van (van het hele verhaal) maar volgens mij was dit het zo'n btje.

thanx voor de info..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
nog wat extra info, cooler die erbij zat was een coolermaster...(misschien dat die niet goed was en daarom 1,4 doorgebrand is.. geen idee eik.. )

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Als hij bij de stekker bruin is kan je er van uit gaan dat daar teveel stroom doorheen is gegaan. Of je mobo is kort gesloten, of je voeding heeft een te hoge spanning geleverd. Je kunt je voeding testen door alles los te koppelen behalve de 220 en met een los draadje de groene draad van de atx connector te verbinden met een van de zwarte draden. Dan zou de voeding aan moeten springen.
Grote kans dat ze allebij overleden zijn en je er toch niet achter komt wat er als eerste kapot is gegaan.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
voeding doet het nog, en met nieuw msi kt7 turbo 2 )zeg ik dat zo goed >:) ) draait ie weer als een zonnetje..
waar het nou uiteindelijk aan gelegen heeft.. geen idee..

merk vanzelf wel als ze mobo weer naar verbrande elco's ruikt :P

Verwijderd

k zou voor de ckerheid toch maar ff een nieuw voedinkje kopen korttsluiting gehad denk ..