Wie kan mij het volgende vertellen. Ik heb een nieuwe pc: Asus A7A266, AMD 1700+ 1.47 GigHrz, 256 DDR ram, Pine 64mb DDR GeForce 2 TI, Creative Audigy geluidskaart, OS Win XP ENG. Ik las over dat iemand vastlopers had en dat dat mogelijk met de temp van de processor te maken had. Ik heb nu een aantal malen gehad dat de compu vast liep tijdens 3d spellen (Delta Force Land Warrior, Soldier of Fortune, Half-life etc.) en tijdens een Nvidia 3d screensaver. Nu heb ik een CPU monitor geinstalleerd en na de Benchmark van 3dmark 2001 (score 4515) is de temp 57 graden celcius. Is dit hoog na zo'n korte belasting? Wanneer moet ik mij zorgen gaan maken? Andere cooler?
Verwijderd
Kijk even of je IRQ's mischien gedeeld staan. Dit gebeurd door ACPI. Had ik ook met hetzelfde effect. Toen de soundkaart van slot veranderd en clean install gedaan van XP. Of je kan ook XP zonder ACPI installeren.
70 zou ik als max nemen maar 57 is ook al erg hoog
ik heb de zelfde proc en die woordt bij mij stressed 42
in je bios stel je je max temp in
zodat je hem niet kan laten door branden
mischien staat die op 60 dat daarom je pc fast loopt
maar wat voor cooler heb je en zit er pasta tussen ??
ik heb de zelfde proc en die woordt bij mij stressed 42
in je bios stel je je max temp in
zodat je hem niet kan laten door branden
mischien staat die op 60 dat daarom je pc fast loopt
maar wat voor cooler heb je en zit er pasta tussen ??
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Verwijderd
die temp van 54 valt reuze mee!!
mijn pc amd 900 wordt 63 graden!!
zit redelijke koeler op -->
kleine uitvoering van super orb (grote paste niet)
ik had eerst percies hetzelfde probleem
bij zware spellen loopt hij spontaan vast
oplossing --> kapot geheugen
als je 2 chipjes heb 1tje eruithalen
is het daarmee niet opgelost
de andere daarna proberen!!
suc 6
mijn pc amd 900 wordt 63 graden!!
zit redelijke koeler op -->
kleine uitvoering van super orb (grote paste niet)
ik had eerst percies hetzelfde probleem
bij zware spellen loopt hij spontaan vast
oplossing --> kapot geheugen
als je 2 chipjes heb 1tje eruithalen
is het daarmee niet opgelost
de andere daarna proberen!!
suc 6
Ik denk eerlijk gezegd, dat de warmte er wel wat mee te maken heeft, aangezien bij een korte inspanning de comp. al op 57 graden komt zal deze nog verder op lopen naar mate je het spel langer speeld, omdat de case-temperatuur dan ook oploopt door de video.
Een andere mogelijkheid is idd het geheugen. Probeer eerst een reepje eruit te halen en te kijken of het dan nog gebeurt. Ook ff andere reepje proberen natuurlijk!!
Als dit niet helpt, moet je ff kijken of je betere koeling kan aanbrengen. case-temperatuur omlaag? Andere koeler op CPU??
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Suc6
Een andere mogelijkheid is idd het geheugen. Probeer eerst een reepje eruit te halen en te kijken of het dan nog gebeurt. Ook ff andere reepje proberen natuurlijk!!
Als dit niet helpt, moet je ff kijken of je betere koeling kan aanbrengen. case-temperatuur omlaag? Andere koeler op CPU??
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Suc6
Move HA->PMG
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Ik zou gewoon eens kijken wat je processortje doet na wat langere stresstests.. (bijv. met burncpu of met sisoft sandra).
't probleem wat jij omschrijft kan ook andere oorzaken hebben.. Zeker omdat het lijkt of het alleen met 3D gebeuren fout gaat!
't probleem wat jij omschrijft kan ook andere oorzaken hebben.. Zeker omdat het lijkt of het alleen met 3D gebeuren fout gaat!
Pagina: 1