Freesco en mirc gaat niet samen

Pagina: 1
Acties:

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:16
Nou ik heb voor het eerst freesco geprobeerd en alles werkt zoals het moet werken alleen nou krijg ik mijn irc niet meer aan de gang. Ik heb wat navraag gedaan en het lijkt er op dat de proxy het blokkeerd maar dat lijkt me weer zo stug omdat ik dus via telnet probeer te verbinden en dat lukt wel (althans hij vind de server maar krijgt geen inetd).

Ik heb dus naar mijn freesco gekeken en alles lijkt in orde. Ik kan icq-en en msn-en maar alleen dat irc wil dus niet.

Ondertussen heb ik nog wat extra's geprobeerd en krijg ik dus iedere keer de leuke melding dat irc.tweakers.net niet gevonden kan worden (eerst deed ie dat in mirc maar nu ook in visual irc :( ) als iemand een antwoord weet ik hoor het graag want vinden doe ik het niet echt....

[edit]
OK het lukt dus wel met Turbo IRC ofzo maar als iemand een oplossing weet voor MIRC zou ik het heeeeeeeeeel erg op prijs stellen.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

hmm vaag bij mij werkt het wel gewoon met mirc 8-)

• Felicia
Op donderdag 17 januari 2002 00:19 schreef cyberax99 het volgende:
hmm vaag bij mij werkt het wel gewoon met mirc 8-)
Ruilen >:)

Maar heb jij wat instellingen die jij voor je port forwarding hebt ofzo?

Verwijderd

hehe nee gewoon met de standaar instelling deed ie het gewoon niets moeilijks gedaan met forwarding en zo 8-)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
op www.freesco.org staat IN DE FAQ (lezen dus!) dat je ff de identd moet installeren op je servertje, aangezien FreeSCO met hetzelfde systeem als slackware werkt zal het wel "installpkg identd" oid zijn...

Rookworst zonder R is ook worst.

• Felicia
Op donderdag 17 januari 2002 12:05 schreef BezurK het volgende:
op www.freesco.org staat IN DE FAQ (lezen dus!) dat je ff de identd moet installeren op je servertje, aangezien FreeSCO met hetzelfde systeem als slackware werkt zal het wel "installpkg identd" oid zijn...
Nou harstikke leuk dat je het zegt maar dan nog doet ie niets. IRC blijft gewoon roepen dat hij de host niet kan vinden.
[18:31] *** Connecting to irc.tweakes.net (6667)
-
Local host: wauske (212.83.93.11)
-
[18:31] *** Unable to resolve IRC server
Dit kan ik makkelijk een half uur aan laten staan heb ik al gemerkt maar omdat ik dus wel die package heb geinstaleerd inmiddels heb ik het id dat het daar dus niet aan ligt. Trouwens ik heb ook gekeken in de faq en ik heb gezocht maar niet goed genoeg blijkbaar.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:50
heb je de extra modules wel geladen? Pas als die geladen zijn, kan je irc, icq en nog t een en ander gebruiken

Sometimes you need to plan for coincidence

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het klinkt eerder alsof mirc de hostname niet kan resolven, dus een mirc probleem. Je kan best irc'en zonder allemaal gekke modules hoor, met gewoon NAT, maar dcc enzo werkt dan wat minder, heeft hier verder niks mee te maken.
Probeer gewoon es te connecten naar het ip van irc.tweakers.net ipv irc.tweakers.net.

• Hmmbob
hij zou sowieso al kunnen beginnen met irc.tweakers.net gebruiken ja, want wattie hierboven probeerde zal nie werken >:)

• Felicia
hij zou sowieso al kunnen beginnen met irc.tweakers.net gebruiken ja, want wattie hierboven probeerde zal nie werken
DOHHH |:(

Ja ok ik weet wanneer ik fout ben :)

* Felicia kan zich voor zijn kop slaan maar dat was het dus bij 2 verschillende proggies

• Hmmbob
Op donderdag 17 januari 2002 19:28 schreef wauskes het volgende:
* Hmmbob kan zich voor zijn kop slaan maar dat was het dus bij 2 verschillende proggies
>:) Grinnik :Y)

Pagina: 1