Toon posts:

cpu koeling thunderbird 1400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen je dit topic zag dachten jullie allemaal utfs!
Ik heb dit ook ongeveer 2 avonden lang gedaan en een heleboel gelezen maar ik zie door het bos de bomen niet meer.

Aangezien mijn
thunderbird 1400 met daarop
Cooler Coolermaster Th.Brd/FCPGA 1,5Ghz EP56\11 Socket A
in mijn
Case AOpen HQ48Pro-A USBBlueATX miditower 300 Watt zonder extra fans al 60 graden wordt zonder echt iets te doen moet er toch iets gebeuren.

Na 2 avonden veel lezen over verschillende koelers zijn er een paar namen blijfen hangen:

1. Noisecontrol silverado

Wisselende reacties op deze koeler. Sommige hoge temperaturen en teleurgesteld. De meeste blij door de redelijke koeling maar bijna geen geluid.

2. Alpha PAL8045T (Papst 8412NG fan)

Zeer goede koeling met weinig geluid. Volgens de site van alpha past deze niet op mijn asusa7v266. Ik hoorde dat hij wel past als je een klein hoekje eraf vijlt.

3. Swiftech MCX462-A

Goede koeling maar door het zware gewicht van deze heatsink besluiten veel mensen voor anders. De mensen die hem hebben zijn er razend enthousiast over.

4. Zalman CNPS5005CU

Matige koeling maar zeer lage geluidsproductie. Beter geschikt voor processors die iets minder hitte produceren.

5. SPIRE 5T208B1H3T SuperRock

Minder bekend maar klein aantal topics over. Prijs/kwaliteit verhouding schijnt heel goed te zijn maar aangezien het maar een middelmatige koeler is van 12 Euro besluiten veel mensen anders.

6. Waterkoeling

Prijzig maar wel zeer efficient. Koolance kasten zijn erg handig maar ook onzettend duur. Zelf maken is alleen voor de echte die-hard tweakers

Ik geloof dat AMD thunderbird 1400 de processor is die de meeste hitte van allemaal produceert en na een uur quake is mijn processor al gauw 65 graden. Ook ratelt mijn cpufan heel erg bij het opstarten ( kogellagers :? ) dus hij is aan vervanging toe.

Waterkoeling is helaas geen optie voor mij maar help mij alsjeblieft uit de brand, en me cpu ook

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 10:39

talin

ES-MA

ik heb op mijn 1200 @ 1450 nogwat .

deze staan .
kanie hedgehog met een adapter en een Enermax 80 mm regelbaar .

resultaat 36 graden stressed .

sorry voor et grote plaatje .
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011137065

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

-->noisecontrol<--,
ik heb het op een amdtje + articsilver2

Voor een betere koel prestatie, ligt denk ik aan de montage, bij mij koelt hij (op 8 volt) 10 graad beter op idel dan mijn oude alpha pal 6035. verder is hij heel stil

Verwijderd

Ik heb een thunderbird 1400 met een volcano 2 koeler (a 39 gulden) en ik heb 3 coolermaster casefans (a 24 euro)
mijn cpu wordt idle 41-44 graden en stressed 44-46 graden.
Mooie temps lijkt mij :)
alleen maakt best een herrie... de cpufan EN de casefans maken alle2 best wat geluid. Maar ik ben dat toch al gewend van de fan uit de voeding van mn andere pc die ook lawaai maakte.

PS op een asus bord zijn de temps die bios aangeeft altijd een paar graden hoger dan op andere bordjes

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
wat is nou het probleem? je geeft in je post al aan dat de swiftech en de alpha het beste zijn. Beide zijn zwaar maar dat is toch geen reden om ze niet te kopen? die dingen gaan direct op het moederbord dus een halve kilo kan wel.

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 00:46 schreef salvador4 het volgende:
wat is nou het probleem? je geeft in je post al aan dat de swiftech en de alpha het beste zijn. Beide zijn zwaar maar dat is toch geen reden om ze niet te kopen? die dingen gaan direct op het moederbord dus een halve kilo kan wel.
ja lekker is dat als er een koeler van een halve kilo aan 2 plastic bevestigingsstukjes hangt...
hij zal er maar eens afbreken... weg mobo weg cpu

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 00:03 schreef talin het volgende:

deze staan .

sorry voor et grote plaatje .
[afbeelding]
misschien 1456 mhz :P had ik ook :z maar ik ga eerst maar weer eens een voltage mod doen en waterkoeling installeren :z

Verwijderd

Ik vind het fijn om te lezen dat je tenminste de search goed hebt gebruikt. :)

Verwijderd

De asus a7v is een van de weinige mobos waar het van oorsprong slotket koeler PEP66T op past. Deze koeler ligt plat op het mobo en is efficienter dan staande koelers.
I.c.m. delta fan zeer goede resultaten.

Overigens heb ik de indruk dat je eerder een semi interessante thread wil starten.

Verwijderd

Ik heb nu een SPIRE 5T208B1H3T SuperRock, maar ben dr niet blij mee, proc wordt nog 41 graden (niet stressed) en is niet echt superstil. Ik ga voor water cooling (zodra ik de centen ervoor heb)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op donderdag 17 januari 2002 00:00 schreef k1ller het volgende:

Na 2 avonden veel lezen over verschillende koelers zijn er een paar namen blijfen hangen:

1. Noisecontrol silverado

Wisselende reacties op deze koeler. Sommige hoge temperaturen en teleurgesteld. De meeste blij door de redelijke koeling maar bijna geen geluid.
Beter de search gebruiken en lezen! ;) Silverado koelt echt wel goed. Mijn vorige 1400 zat rond de 48 graden. M'n huidige 1800+ op 42. Goed, wellicht iets warmer dan die alpha's ofzo, maar wel heerlijk stil, en plenty reserve, aangezien hij maar op 8 volt draait en nog tot 12v kan. Dus die XP 2500+ komt er ook nog wel een keer in :P
Je zal dus moeten afwegen of je echt super koeling wilt met bijbehorend kabaal, of iets minder, maar wel stil.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Op donderdag 17 januari 2002 00:57 schreef SOEPKIPPIE het volgende:

[..]

ja lekker is dat als er een koeler van een halve kilo aan 2 plastic bevestigingsstukjes hangt...
je schroeft ze DIRECT aan het mobo dus niet aan 2 brakke bevestigings beugeltjes. Lezen is ook een kunst

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 07:45 schreef Shuvit het volgende:
Ik heb nu een SPIRE 5T208B1H3T SuperRock, maar ben dr niet blij mee, proc wordt nog 41 graden (niet stressed) en is niet echt superstil. Ik ga voor water cooling (zodra ik de centen ervoor heb)
Op de SuperRock kan je een 80mm Coolermaster plaatsen, lees ik hier!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 00:57 schreef SOEPKIPPIE het volgende:

[..]

Die Swift 462 weegt 700 gram met fan, geen 500. ;)
Maar geen zorg, zowel die Alpha als die Swift hangen aan 4 boutjes die door het moederbord gaan, een zeer stevige constructie.

k1ller,
jouw probleem is het ontbreken van casefans, niet zozeer de koeler. Zolang je die niet hebt, zal alleen waterkoeling of die grote Swift helpen, omdat elke andere oplossing teveel last heeft van het ontbreken van casefans.

Geen van de andere koelers, zelfs die Alpha, reageert best op een warme kast. Goedkoopste en meest effectieve oplossing voor jou is twee casefans op 7 volt. Als je plek hebt, raad ik je een 120 mm intake en 92 mm outtake aan.

Mazzls ;)

PS
Voor ik het vergeet :
hier een TB1333@1400 108Mhzx13 Vcore 1,80 KT7-RAID
Kamer temp 19 c
Casetemp 19,6

CPU 36 idle
47 super stressed
43 gemiddeld met spel
37/38 gemiddeld met IExplorer

167 mm Papst intake, 120 mm Panaflo outtake op 7 Volt
Swift MC462 met 47cfm Panaflo fan.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 07:21 schreef jerr het volgende:

Overigens heb ik de indruk dat je eerder een semi interessante thread wil starten.
Dit begrijp ik niet helemaal, wat bedoel je hiermee :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 00:03 schreef talin het volgende:

deze staan .

Welke hedhoge is dat?

Kanie HedgeHog 294M € 56,-
Kanie Hedghog Type W € 122,-

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op donderdag 17 januari 2002 08:13 schreef Hooi het volgende:

[..]
Geen van de andere koelers, zelfs die Alpha, reageert best op een warme kast. Goedkoopste en meest effectieve oplossing voor jou is twee casefans op 7 volt. Als je plek hebt, raad ik je een 120 mm intake en 92 mm outtake aan.

Goed punt, maar ik denk niet dat ik hier plaats voor heb in mijn kast. Case open scheelt wel al 8 graden idd. maar de herrie :(

Eigenljk heb ik dus een nieuwe case en een nieuwe cpu cooler nodig

Verwijderd

Aangezien mijn
in mijn
Case AOpen HQ48Pro-A USBBlueATX miditower 300 Watt zonder extra fans al 60 graden wordt zonder echt iets te doen moet er toch iets gebeuren.
Voor je verder gaat met andere CPU coolers zou ik toch echt eerst wat casefans plaatsen. Kan echt heel veel uitmaken. Ik had toen ik mijn PCtje net in elkaar had gezet een stresstemp van tegen de 65 graden.

Vervolgens casefans geplaatst (eentje voor-onder die inblaast, en eentje achter-vlak onder de voeding die uitblaast), en de cpu temp nam bijna 15 graden af. Daarna ben ik pas gaan overclocken, en nu blijft'ie strak op de 50 graden.

Dat met een Coolermaster EP5 6I11. Kortom, wat een beetje airflow niet uit kan maken...Pas als je dat voorelkaar hebt zou ik verder experimenteren met cpu-coolers.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet gaan dremelen / zagen. Een andere mooie case met ingebouwde zou wel een stuk luxer zijn, met een stille voeding.

Ik neem aan dat jullie ook allemaal gedremelt hebben om die casefans erin te krijgen ?

Verwijderd

Kweenie,
wat voor kast heb je dan ? Een 92 mm intake en een 80 mm outtake moet altijd wel te plaatsen zijn met wat gezaag. Ik heb de boel in een Aopen MIDI kast zitten....

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/hooipc.jpg

PS O en geen gedremel, gewoon een decoupeerzaag met een fijgetand ijzerzaag blad...

Verwijderd

Topicstarter

Aangezien mijn
in mijn
deze kast =)

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/housing/images/hq45pro.jpg

Verwijderd

Nou,
dat moet dan toch gewoon kunnen, die casefans..?
Tenzij je 250 Euro's wilt uitgeven voor een Lian Li kast

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/cases_AL-small.jpg

http://www.oc-shop.nl

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 08:37 schreef k1ller het volgende:
Dus ik moet gaan dremelen / zagen. Een andere mooie case met ingebouwde zou wel een stuk luxer zijn, met een stille voeding.

Ik neem aan dat jullie ook allemaal gedremelt hebben om die casefans erin te krijgen ?
Nope, niet gedremeld, niet gezaagd. Gewoon in mijn kast geschroefd. Wat ik wel heb gedaan is de roostertjes die voorgestanst zitten in je kast eruit geknipt, zodat de flow wat beter is.

Aan de voorzijde moet ik mog wat toeren uithalen, want met casefront erop -die goed geperforeerd is- wordt het binnen 4-5 graden warmer dan zonder.

Verwijderd

Ik heb ook een Athlon 1400 met een Spire Cooler 5T060B1H3R.
Ik hoor de Cooler niet en stressed kom ik 52C (lijkt me cool genoeg als je hem niet wilt overclocken)

Verwijderd

1 Ik zou voor de processor deze nemen: Zalman CNPS 6000 CU http://www.zalmantech.com/CNPS-6000CU.htm

2 Aan de achterzeide: Enermax UC-8FAB http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=55

3 Aan de voorzeide: Just Cooler Bay of iets vergelijbaars
http://www.justcooler.com.tw/english/products/system/system1.htm#TT-900

Kosten
1 59.-
2 15.99
3 Circa 25.-

123 euro ongeveer in totaal-->bijna muisstil+goedgekoeld

Ik heb zelf dus een 1200@1350 deze blijft altijd onder de 55
meestal onder normale omstandigheden is ie zo'n 50

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 08:45 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

Nope, niet gedremeld, niet gezaagd. Gewoon in mijn kast geschroefd. Wat ik wel heb gedaan is de roostertjes die voorgestanst zitten in je kast eruit geknipt, zodat de flow wat beter is.

Aan de voorzijde moet ik mog wat toeren uithalen, want met casefront erop -die goed geperforeerd is- wordt het binnen 4-5 graden warmer dan zonder.
ik begrijp niet helemaal wat je met het laatste bedoelt.
Hoe heb je voor die casefan erin gekregen?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15

AMDFreak

Intel is zo..

damn, wat een cooling!
Als je gewoon een watercooling er op los laat.. zou het je een hoop geld schelen (misschien)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

zo moeilijk is het allemaal niet...
het lijkt er vanaf de buitenkant van je kast misschien niet op, maar er zitten al allerlei standaard bevestigingsplaatsen voor casefans in je kast (als ut goed is).

namelijk rechts in de voorkant, en onder de voeding.

[half offtopic]
ik heb alleen in de bovenkant van mijn kast een soort blowhole gemaakt, om daar nog een extra outtake fan in te zetten. Er zat ook daar een bevestigingsplaats maar de lucht kon niet weg (niet echt handig dus vandaar de blowhole)
[/half offtopic]

Lees eens de FAQ door, dan weet je hoe het zit met airflow e.d.

Koop gewoon 2 of 3 casefans van 80mm, maak je kast open en schroef die dingen erin. Wel rekening houden met wat lawaai, tenzij je ze op 7V laat draaien ipv 12. Dan koelen ze minder (genoeg maar wel minder), en maken ze minder lawaai.

Veel suc6 ermee

Als je wilt weten hoe je die dingen op 7 volt krijgt, verwijs ik je naar de search.. allerlei mensen hebben hier een topic over gestart, inclusief baybus, fanbus etc waarmee je je fans kan regelen (oftewel keuzes: fan uit, fan 7V, fan 12V met 1 schakelaartje)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 10:39

talin

ES-MA

Op donderdag 17 januari 2002 08:26 schreef k1ller het volgende:

[..]

Welke hedhoge is dat?

Kanie HedgeHog 294M € 56,-
Kanie Hedghog Type W € 122,-
type W
maar ik was niet echt teverden met de koeling van de originele fan die erop zat dus die er maar afgesloopt .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net 3 Enermax UC-8FAB, 80mm case fan met variabel toerental besteld bij de tweakshop en dan moet ik maar even gaan dremelen in het weekend. Ik ga ook zo'n enermax proberen op mijn heatsink te krijgen maar weet nog niet precies hoe.

dank jullie voor jullie reacties

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 15:33 schreef k1ller het volgende:
ik heb net 3 Enermax UC-8FAB, 80mm case fan met variabel toerental besteld bij de tweakshop en dan moet ik maar even gaan dremelen in het weekend. Ik ga ook zo'n enermax proberen op mijn heatsink te krijgen maar weet nog niet precies hoe.

dank jullie voor jullie reacties
Oke, lijkt me een goed plan. ;)

Laat ons maar horen wat er van komt.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 09:22
Ik heb een tijdje een Thunderbird 1400 gehad, deze werd prima gekoelt met mijn Thermosonic Thermoengine, en met een 26cfm YS-Tech ipv zo'n Delta HP BL viel het geluid ook nog wel mee. CPU zat altijd onder de 50 graden.
Denk ook aan goeie koelpasta he, scheelt ook weer wat.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

je gaat gewoon naar thermaltake.com en je kijkt wat je nodig hebt wat je koeling betreft (gewoon de beste thatis met het oog op de toekomst :)) en dan naar tweakers.net en dan pricewatch. als je met een krachtige orb teweinig koeling hebt dan zou ik overwegen je tb ipv 1400 op de waarschijnlijk meer logische snelheid van 700 laten lopen want dan ben je gewoon opgelicht. Ik ga er natuurlijk van uit dat je alles goed aan sluit. overigens een paar case fans in je comp voor intake en outtake (meer outtake voor onderdruk) dan zit alles goed (richt er eventueel ook ene paar op je mobo).

Verwijderd

Ik heb zelf ook een TB1400, en die draait stressed ook ongeveer 66 graden, en normaal ongeveer 59 graadjes.
Er zit een Spire 5E34B3-HH op, en silver pasta tussen.
Nu heb ik er 2 case fannies in de kast gezet. 1 boven en 1 onder.
Maar nog steeds is mijn temp van de cpu rond de 60 als ik alleen maar dit replytje typ (alleen internet explorer aan).
Het ik die fans verkeerd gemonteerd ofzo, of is die Spire cooler gewoon de ergste cooler die er is, en had ik eigenlijk een orb moeten kopen ??.
De onderste fan zit aan mijn moederbord vast (Asus a7a266), en de bovenste direct aan mijn voeding.
Hoe weet je overigens welke kant die fans opblazen, ik kan dat echt niet voelen met alleen mijn hand.
K, ik hoop dat iemand hier iets op weet (Killer, ik voel met je mee !!)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:08
ligt niet aan je koeler, mijne is ook spire en dies terwijl ik dit typ 43 graden (meerdere progjes lopen)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Wat is het dan ??
heb ik teveel spul in mijn kast zitten ??
Heb ik gewoon een ergonomische klote kast ??
Doen die 80mm fans het niet goed ??
Is er iets verkeerd aan de voltage ??
Doet mijn CPU raar, waardoor hij zoveel warmer word ??
Ik snap het echt niet, iedereen heeft relaxe temps, maar ik heb echt abnormale hoge temp.
Wat is het ??

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 00:14 schreef SOEPKIPPIE het volgende:
Ik heb een thunderbird 1400 met een volcano 2 koeler (a 39 gulden) en ik heb 3 coolermaster casefans (a 24 euro)
mijn cpu wordt idle 41-44 graden en stressed 44-46 graden.
Mooie temps lijkt mij :)
alleen maakt best een herrie... de cpufan EN de casefans maken alle2 best wat geluid. Maar ik ben dat toch al gewend van de fan uit de voeding van mn andere pc die ook lawaai maakte.

PS op een asus bord zijn de temps die bios aangeeft altijd een paar graden hoger dan op andere bordjes
3 graden verschil ven idle naar stressed dream on

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 12:56 schreef merijn128 het volgende:
Ik heb zelf ook een TB1400, en die draait stressed ook ongeveer 66 graden, en normaal ongeveer 59 graadjes.
Maar nog steeds is mijn temp van de cpu rond de 60 als ik alleen maar dit replytje typ (alleen internet explorer aan).
Het ik die fans verkeerd gemonteerd ofzo, of is die Spire cooler gewoon de ergste cooler die er is, en had ik eigenlijk een orb moeten kopen ??.
De onderste fan zit aan mijn moederbord vast (Asus a7a266), en de bovenste direct aan mijn voeding.
Hoe weet je overigens welke kant die fans opblazen, ik kan dat echt niet voelen met alleen mijn hand.
Deze ? Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5E34B3.gif
http://www.spire.nl/products/5e34b3-H.htm
Geen vreslijk goede koeler, maar die moet dan toch wel positief reageren op een goede airflow in de PC kast.

Je kunt met een natte vinger meestal wel aardig voelen welke kant de fan op blaast. Maar 999 van de 1000 keer is de kant waar de schoepen zitten de zuigende kant, en waar de sticker zit en de aansluitdraden de blazende kant.

Voor-onder zou de zuigende kant moeten zijn in de kast waar de lucht naar binnen gaat, en ergens boven achter moet de lucht uit de kast worden geblazen.

Als de fan achter bovenin goed werkt, voel je daar warme lucht uit komen. De fans kunne verkeerd zitten ja. Ook kan de plaatsing van die fan boven achter niet goed zijn.

Wat is jouw case temperatuur ?

Verwijderd

uhhhhh, ik weet niet wat mijn case temp is, maar mijn moederbord is 39 graden.
Scheelt het echt veel als ik die fannetjes goed zet ??
En het is inderdaad die spire cooler

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:08
ik heb btw een andere spire cooler maaruh als ie achterstevoren zit kun je dat zo zien, dan staat het spire logo aan de "verkeerde" kant :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 12:56 schreef merijn128 het volgende:
de temp is normaal voor de soortkoeler met een tbird 1400 en de airflow die je hebt
en als je een fan niet voelt doe hem er dan maar uit
maar waar de stikker op de fan zit komt de lucht uit
de beste airflow is intake voor onder in en of terhoogte van de cpu
out take als het kan boven de voeding en of een gat maken boven in je case
warme lucht stijgt op dus hoe hoger de out take deste beter
verder kan een 80 mm slotkoeler zo hoog mogenlijk plaatsen zo dat de warme lucht van de cpu wat meer je kust uit getrokken word ook erg goed werken

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 13:07 schreef Hooi het volgende:

[..]

Deze ? [afbeelding]
http://www.spire.nl/products/5e34b3-H.htm
Geen vreslijk goede koeler, maar die moet dan toch wel positief reageren op een goede airflow in de PC kast.

Je kunt met een natte vinger meestal wel aardig voelen welke kant de fan op blaast. Maar 999 van de 1000 keer is de kant waar de schoepen zitten de zuigende kant, en waar de sticker zit en de aansluitdraden de blazende kant.

Voor-onder zou de zuigende kant moeten zijn in de kast waar de lucht naar binnen gaat, en ergens boven achter moet de lucht uit de kast worden geblazen.

Als de fan achter bovenin goed werkt, voel je daar warme lucht uit komen. De fans kunne verkeerd zitten ja. Ook kan de plaatsing van die fan boven achter niet goed zijn.

Wat is jouw case temperatuur ?
volgens mij heb ik op deze koeler een weet of 4 geleden gebruikt toen ik een pc bouwde samen met een vriend van mij
pc heb ik aan gepast xp 1800 + met die cooller master koeler fan weg gedonderd wat een kut ding ik heb er een 80 mm koeler master case fan op gezet met wat ijzer draadjes ja en dat blijft zitten na natuurlijk wel goed en zo strak mogenlijk monteren voor een 80 mm en boven in het dak van de case ook een 80 mm case fan alles coollermaster
as2 natuurlijk gebruikt
cpu temp na ongeveer de pc een uur of 10 aan te hebben laten staan 43 graden met een tbird 1400 zou dit denk ik een graad of 50 zijn

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 13:10 schreef merijn128 het volgende:
uhhhhh, ik weet niet wat mijn case temp is, maar mijn moederbord is 39 graden.
Scheelt het echt veel als ik die fannetjes goed zet ??
En het is inderdaad die spire cooler
;) Die bedoelde ik ook.

39 is te warm, en duidt op een niet werkende koeling in de kast, de warme lucht wordt niet afgevoerd.

En daar bij, je zit dus 20-25 graden boven de temperatuur van de kast met de cpu. Da's redelijk normaal.

Zodra die 39 naar b.v. 25 terug is gebracht, wordt de cpu ook iets van 45-50 in plaats van 60.

Verwijderd

mmmmm,
ben net thuis, en heb de fans zo gezet dat je die vage airflow krijgt (onderin de lucht naar binnen, boven de lucht naar buiten.)
Mijn moederbord temp is nu 30 graden, en mijn proc 60 graden.
Als dit niet werkt, wat kan ik dan nog meer doen om een lagere temp te krijgen in mijn kast ??

Verwijderd

9 graden koeler in de kast / chipset, en de CPU nog steeds dezelfde temperatuur ? Of is dat stressed ?

Als het nog steeds 60 idle is, staat de outtake fan verkeerd geplaatst. (Best is achter de CPU).
Of de fans verplaatsen te weinig lucht. Of je hebt een gare CPU koeler. Of verkeerde plaatsing van de CPU koeler / teveel koelpasta gesmeerd .. ;)
Pagina: 1