WinXP ook al afsluitproblemen

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,
je zou toch mogen denken dat ze na windows95, 98 en ME wel geleerd hebben,, maar blijkbaar niet. Ook WindowsXP heeft bij mi jlast van afsluitproblemen. dan blijft hij hangen op saving your settings. gebeurd niet altijd, meestal als de pc erg lang achter mekaar heeft aangestaan.
ik heb geen idee waar het vandaan komt maar na een hele verse installatie heb ik het niet meer dus waarschijnlijk is het iets van geinstalleerde software die loopt te etteren.
Zijn er meer mensen met dit probleem? en misschien ook iemand met een oplossing? ik heb er al een tijdje last van en het gaat wel irriteren eigenlijk....

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 15:38

Krul

Holodoc

Eerst ff een bak koffie gaan drinken en dan kijken of ie nog niet is afgesloten; kan nl. soms erg lang duren.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Op woensdag 16 januari 2002 23:59 schreef krulkrul het volgende:
Eerst ff een bak koffie gaan drinken en dan kijken of ie nog niet is afgesloten; kan nl. soms erg lang duren.
Mee-eens, toen ik XP nog draaide duurde het soms ook een tijdje, vooral als je had ingeschakeld dat ie je pagefile moest clearen :z

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
probeer dit eens:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\

Once there, find the value HungAppTimeout and make sure it is set to 5000 (that's the default). Now, in the same folder, look for the value WaitToKillAppTimeout. Set this to 4000 (the default is 20000).

Lastly, navigate to the folder

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\

and change the value WaitToKillServiceTimeout to 4000 as well. Another thing that helps speeding up shutting down is going to Control Panel -> Administrative Tools -> Services and then setting the NVidia Driver Help service to Manual.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

radial

Watch out

Op donderdag 17 januari 2002 00:37 schreef d-super het volgende:
probeer dit eens:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\

Once there, find the value HungAppTimeout and make sure it is set to 5000 (that's the default). Now, in the same folder, look for the value WaitToKillAppTimeout. Set this to 4000 (the default is 20000).
Deze waarde heb ik op 2000 staan
Lastly, navigate to the folder

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\

and change the value WaitToKillServiceTimeout to 4000 as well. Another thing that helps speeding up shutting down is going to Control Panel -> Administrative Tools -> Services and then setting the NVidia Driver Help service to Manual.
en deze op 3000

Toch scheelt dit al redelijk veel, maar er zit een kind of bug in xp/ie6 mbt het afsluiten, heb er zelf iets op gevonden waardoor het in elk geval een stuk sneller gaat en hij niet meer blijft hangen moet alleen ff op gaan zoeken wat het ook alweer was.
Heb aan het reg van xp al zoveel gewijzigd dat het wel even kan gaan duren.

Zie ook de FAQ voor meer info hierover

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Als je een ECS K7S5A mobo hebt moet je de BIOS flashen de originele schijnt problemen te geven met XP.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
[b]

Toch scheelt dit al redelijk veel, maar er zit een kind of bug in xp/ie6 mbt het afsluiten, heb er zelf iets op gevonden waardoor het in elk geval een stuk sneller gaat en hij niet meer blijft hangen moet alleen ff op gaan zoeken wat het ook alweer was.
Heb aan het reg van xp al zoveel gewijzigd dat het wel even kan gaan duren.

Zie ook de FAQ voor meer info hierover
Dankje, als je die reg dinges vind geef die dan nog even door.....
alvast bedankt!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11
Nvidia Detonator 23.11 heeft standaard de Nvidia Helper Service (ofzo :? ) uitstaan, dus daarmee gaat het afsluiten veel rapper :)

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

radial

Watch out

Microsoft heeft een patch uitgebracht maar deze werkt momenteel alleen nog op de engelstalige uitvoering van XP

Het volgende moet je doen:

-Ga naar site van windowsupdate,
-windows update catalogus,
-Updates zoeken voor Microsoft Windows-besturingssystemen,
-kies bij besturingsystemen Windows XP,
-Aanbevolen updates,
-scroll naar beneden en daar vind je "Windows XP opnieuw opstarten
(Gepost op: January 16, 2002)"

De volgende oplossing heb ik in het register toegepast:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Winlogon]

tekenreekswaarde "PowerDownAfterShutdown"="1" toegevoegd

hopelijk kom je hier een stuk verder mee

20xSF170s - ozo

• xzenor

xzenor

Topicstarter
ik heb gisteren nog windowsupdate gebruikt eigenlijk....
ik heb'm d'r niet tussen zien staan.. ik zal vandaag nog's kijken. (toen ik moest rebooten sloot ie dus ook weer niet af..).
ik heb de US verse van XP dus dat zal het probleem niet zijn.
ik zal straks nog eens kijken.. misschien dat er sinds vandaag pas een update bij staat ofzo

• xzenor

xzenor

Topicstarter
hee inderdaad hee...
na de update was ik er vanaf..

Verwijderd

Ik zie dat je een geforce kaart heb gebruik je soms dtenator van nvidia ?? dan moet je het process nvidia helper uitschakelen dit scheelde bij mij al dik 20 seconden afsluittijd.
;)

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem met het afsluiten van XP. Duurde soms wel anderhalve minuut. IK heb het opgelost door het volgende te doen.
Ga naar het configuratiescherm en klik op administratieve tools (ik heb een engelse versie)
klik dan op "LOcal security policy"daarna op "Local policy" dan krijg je de map "security options" klik op de map en scroll in het rechter venstre naar beneden tot je tegen komt.
Shutdown: Clear virtual memory pagefile. door er op te klikken kan men deze op Disabled zetten.
Dit heeft bij mij prima gewerkt. Het duur nu ongeveer 15 seconden om hem stop te zetten.

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem van het afsluiten, maar het is niet dat dit lang duurt want zijn instellingen en zo zijn snel opgeslagen. Hij zet gewoon zijn spanning niet af . Dit werkte na een verse installatie wel, maar vanaf dat ik mijn internetverbinding installeer, zit hij met dit probleem.
radial2000 schreef op 17 januari 2002 @ 11:05:

De volgende oplossing heb ik in het register toegepast:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Winlogon]

tekenreekswaarde "PowerDownAfterShutdown"="1" toegevoegd

hopelijk kom je hier een stuk verder mee
Ik heb al deze aanpassingen in voorgaande reply's al uitgeprobeerd of nagegaan, maar deze helpen dus niet. Het helpt wel om een systeemherstel te doen , maar dan zit ik zonder inbelverbinding (klassieke telefoonlijn bprovider belgacom.net).
Iemand raad?

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 01:58
ik schop dit topic weer omhoog.

heb hetzelfde probleem, als ik windows afsluit blijft die hangen in windows zelf, maar als ik wat opstart dan zecht die, dat die het niet kan openen omdat windows in shutdown status is

Verwijderd

Ja dat wat de_michiel zegt, heb ik ook! Op mijn HP-Pavillion PC. Heel irritant. XP antispy heb ik ook al gebruikt, en daar de fast-shutdown optie aangevinkt. Soms gaat het goed soms niet. Dan blijft ie gewoon in het bureaublad en dan gebeurt er nix. Programma's kan je niet opstarten want dan zegt ie dus dat is bezig is met afsluiten.....hopeloos dit.
Pagina: 1