memory clock op veilig ???

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het spijt dat me ik hierover een topic open, maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden op mijn vraag in de database. Ik heb een Geforce 2MX en een (goede) Tweakutility, standaard draait de core en de memory op 200 Mhz. Heeft iemand zijn GF2MX wel eens overclocked tot veilige hoogten en zo ja hoe hoog :? Nogmaals sorry voor het openen van een nieuwe topic, maar ik zou het echt graag weten (8>

De meeste mensen deugen!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat is voor elke kaart verschillend. Zul je toch echt zelf uit moeten proberen. Dus steeds met kleine stapjes (bv 5 MHz) de snelheid verhogen, en als de pc tijdens bv spellen of 3D amrk vastloopt/artifacts geeft moet je hem weer stukje lager zetten :)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar steeds met 5 Mhz is dus wel veilig? niet dat ik zometeen mijn hele videokaart verschroei (beetje overdreven), want dat zou zwaar minder zijn :'(. Nog mensen met ervaring die me kunnen vertellen hoe hoog hij komen kan. thnx anyway *D

De meeste mensen deugen!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn MX (dus geen 200 of 400 oid) liep standaard op 175/166, na overclocken liep ie op 220/220 *D

Verwijderd

Je kaart gaat echt niet zo snel verschroeien , je moet gewoon steeds hoger proberen , en dan met bijv 3Dmark 2001 gaan benchen , als ie vastloopt weer iets terug clocken (of gare beeldfouten op je beeld verschijnen) , en als ie de benchmarks doorkomt weer iets hoger clocken totdat je aan de max van je Mx zit.

En als ie vastloopt opstarten me de Ctrl toets ingedrukt, dan worden je settings weer gereset.

Verwijderd

Dit staat volgens mij echt duidelijk in de FAQ, je hoeft niet eens de search daarvoor te gebruiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.