ECS K7S5A/Eagletec M830 DOA?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
Heb vandaag voor een vriend een systeem gebouwd:

EagleTec M830 (had ECS K7S5A besteld, schijnen hetzelfde te zijn, iig de geur van het bord wel ;) )
Duron 700
128MB SDRAM
Abit Siluro T200

Ikke dat ding in een rotvaart inelkaar zetten, zeg ik: klaar, stroom erop. Hij kijken: Huh :P nu al :?

Ikke stroom erop: nix, alleen de powerled, de IDE led en de coolermaster - certified by AMD - fan die draait.

Ikke denken: das vast een kapotte core, want heb nog nooit eerder zo'n gekut gehad met een cooler. Ikke kijken: nog mooie 4kante core zonder brokjes eruit :)
Ikke denken: Zou dit een POST probleem zijn door te laag voltage? ff naar 1.85V kleuren en je weet het >:)

Ding post dus nog steeds niet met een Duron 700 op 1.85V :(

Iemand die me iets kan vertellen over wat te doen? PCI videokaart heb ik geprobeerd, zonder geheugen booten geeft geen piepjes en bordje kaal met alleen geheugen, cpu, cooler en videokaart doet ook nix :(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:50

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Standaard staat de jumper voor je bios verkeerd op het mobo, wat dit als resultaat kan hebben :)

Hopelijk is dat het probleem :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• _JGC_
Tnx, maar dat had ik al door, ken ECS/PC CHIPS al langer dan 1 dag. Idd een foute CMOS jumper, maar die staat dus al goed.

Overigens start een systeem met foute CMOS jumper niet eens. veroorzaakt nml kortsluiting waardoor een ATX voeding in z'n beveiliging schiet.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:50

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 16 januari 2002 23:38 schreef _JGC_ het volgende:
Tnx, maar dat had ik al door, ken ECS/PC CHIPS al langer dan 1 dag. Idd een foute CMOS jumper, maar die staat dus al goed.

Overigens start een systeem met foute CMOS jumper niet eens. veroorzaakt nml kortsluiting waardoor een ATX voeding in z'n beveiliging schiet.
Erm, mijnes gaat wel aan, maar na 4s weer uit ;)

Njah, wat kan het zijn, alles ruilen ? Ddr, proc, e.d. .. verder alles eraf enzo? Ik heb 3 van deze (van ECS) borden versleten in een paar weken en ben toen overgestapt op MSI .. ik was blij met de snelheid, maar deze ervaring gaf het idee van wegwerp hardware een soort nieuwe dimensie :(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• _JGC_
Ik zal morgen es ff de CPU uitwisselen met mn K7TTurbo. Zelfde voltage, andere FSB en multiplier (beide Durons >:) )

BTW: Hoe komt Gistron nog aan Duron 700's, die dingen werden toch niet meer gemaakt? Is een van de makkelijkst over te klokken CPUs >:)

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:32
probeer eens een andere videokaart,bij mij deed ie het ook niet met Abit Siluro.
Matrox Marvel ging wel in een keer goed.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• _JGC_
Diamond Stealth nogwat, zo'n S3 Trio64V+ 2MB geval deed ook nix.

• _JGC_
Ga vanmiddag ff testen of het de CPU of het bord is. Denk zelf het bord, dus waarschijnlijk gaat die terug naar Gistron.
Hopen dat de RMA wat soepel is daar :(

• _JGC_
ff een hele late schop:

Heb een ECS K7S5A LAN later besteld, ik hele boel weer inelkaar zetten, stekker erin, aandoen: nix :(

Ikke maar denken: hoe kan het in godsnaam nou zijn dat ik twee keer achterelkaar twee kapotte borden voor iemand koop...

Ikke die 128MB nono PC133 DIMM van Gistron voor 30 piek eruithalen, ikke een oude PC100 cas2 DIMM van WJN (schijnt groot te zijn, ken het niet), ding doet ut direct en zelfs op 133MHz kan dat ding draaien :)

Moraal van het hele verhaal: blijf weg van blokkiewokkie troep, overgeklokt PC100 geheugen werkt beter.
Pagina: 1