Toon posts:

DivX verscheurd op Tv-out :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
het afspelen van een DivX via Tv-out gaat niet goed. op de monitor ziet het er perfect uit, maar zodra de DivX op tv verschijnt krijg ik strepen :(. dan lijkt het dat de bovenkant van de film zich horizontaal splitst en iets sneller gaat dan de onderkant. dit gebeurd vooral bij scenes met veel beweging. echt zuper irritant

mijn systeemconfiguratie is:

Amd Athlon 1200 @266
256 mb PC133:(
Abit Siluro T400 64 mb Tv-out

als blijkt dat ik met deze videoplank een miskoop heb gedaan qua Tv-out|:(, hoor ik graag een goed alternatief!*D

P.S. ik WEET dat er meer topics zijn met dit probleem!, maar ik wil graag een precies antwoord>:)

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Doet je TV-Out het wel goed tijdens spellen? Zo ja, dan ligt het niet aan je videokaart. Wat je kan proberen is om je refreshrate op 50 te zetten (Refreshrate TV) en max resolutie op 800x600 (Ook max TV). Als het scherm blijft "opsplitsen" wordt het beeld getared, en zet dan ff VSync aan. Misschien dat dat helpt. suc6. Als het niet helpt.. nouja. viel te proberen...

De TV-Out van mijn vid. is goed (zs)...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Ik heb hetzelfde probleem met mijn ATI8500. Ik moet om dit te verhelpen in BS-player de overlay functie aanvinken. Vsync helpt hierbij niet voor mij. Andere players met de keuze om 'overlay' aan te zetten ken ik niet.

Ik zelf heb nog problemen als ik overlay aanzet ik krijg namelijk rood en groene strepen door mijn beeld zo gauw ik dat doe.
Maar kijk even of dat helpt tegen die 'tearing' die je nu hebt.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb dezelfde videokaart en ik had precies hetzelfde probleem.
Voor mij is de oplossing: tvcc2000 (www.tvtool.de) gebruiken ipv de standaard Twinview mode. Ik weet ook niet precies wat dit programma doet maar hiermee heb ik geen strepen meer bij veel beweging in films :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik ga tv tool downen

• kNarf_
Op donderdag 17 januari 2002 17:13 schreef Oxyz het volgende:
Bedankt voor de reacties, ik ga tv tool downen
die kun je maar 10 min gebruiken :P (tenzij je em koopt)
dus dan kun je beter tvcc2000 downloaden (ook te vinden op www.tvtool.de) aangezien je deze onbeperkt lang kunt gebruiken en gratis is *D

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 17:27 schreef Frank128 het volgende:

[..]

die kun je maar 10 min gebruiken :P (tenzij je em koopt)
dus dan kun je beter tvcc2000 downloaden (ook te vinden op www.tvtool.de) aangezien je deze onbeperkt lang kunt gebruiken en gratis is *D
Ja maar tvcc 2000 ondersteunt lang niet alle chipsets,
en tv-tool 5.5 ondesteunt ze nu allemaal.

• kNarf_
Op donderdag 17 januari 2002 18:37 schreef melanieromy het volgende:

[..]

Ja maar tvcc 2000 ondersteunt lang niet alle chipsets,
en tv-tool 5.5 ondesteunt ze nu allemaal.
Ja maar de topicstarter heeft dezelfde videokaart als mij, en die werkt prima met tvcc2000, dus vandaar :7

Verwijderd

dit komt omdat je monitor als primary output is ingesteld en je TV als secundaire. Het beeld op de monitor (85Hz of meer ofzo) wordt naar de 50Hz geconverteerd door de Geforce MX, en dat veroorzaakt een sync probleem, wat je ziet als strepen. Dit effect heb je ook met die trust scan convertor boxjes (televiewer).

de oplossing? --> stel je monitor tijdelijk in als secundaire output en je TV als primary. (nu heeft je TV strepen :) )

Verwijderd

ik heb dezelfde kaart, werkt allemaal goed hier....
zie verhaal van de meneer boven mij :7
Pagina: 1