Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Orange --> Base

Pagina: 1
Acties:

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 22:09
KPN Orange Belgium nv veranderdt dus zijn naam naar "BASE".

<achtergrond>
Is een gevolg van wat overnames van gsm-operators de laatste tijd. De naam Orange is van France Telecom, dus mag KPN Mobile die niet meer gebruiken.
</achtergrond>

Wat ik mij nu afvraag, de naam van de operator zit in het gsm-geheugen (niet op SIM). De gsm's herkennen de operator aan een bepaald nummer, waarmee ze dan de juiste naam op het scherm zetten. De huidige gsm's kennen de naam BASE nog niet, dus zal er daar altijd "Orange" blijven staan?

Klopt deze info? Kan er daar dan echt niets aan gedaan worden?

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Als het goed is staat je simkaart constant in verbinding met het netwerk. Die verzenden dan ook de naam naar je GSM. (anders zou je altijd dezelfde naam hebben ook al verander je van netwerk)

Dor middel van een update bij het netwerk kunnen ze de naam veranderen, maar dit weet ik niet helemaal zeker.
Volgens mij is het wel mogelijk om op afstand je operator logo te veranderen. Mocht het niet zo zijn dan kan je altijd zelf d.m.v kabel en software de naam veranderen naar BASE.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:48

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 17 januari 2002 01:47 schreef VIC_TOR het volgende:
Als het goed is staat je simkaart constant in verbinding met het netwerk. Die verzenden dan ook de naam naar je GSM. (anders zou je altijd dezelfde naam hebben ook al verander je van netwerk)

Dor middel van een update bij het netwerk kunnen ze de naam veranderen, maar dit weet ik niet helemaal zeker.
Volgens mij is het wel mogelijk om op afstand je operator logo te veranderen. Mocht het niet zo zijn dan kan je altijd zelf d.m.v kabel en software de naam veranderen naar BASE.
Wrong. De naam staat in de telefoon en niet in de sim, en kan op afstand niet worden aangepast. Een netwerk zendt een signaal uit met een bepaald nummer (bijvoorbeeld 204 04) en in je telefoon zit een lijstje met netwerkoperators. Je kan dit dus idd per datakabel aanpassen.

De islam kan uw vrijheid schaden

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 08:28 schreef rdgf het volgende:

[..]

Wrong. De naam staat in de telefoon en niet in de sim, en kan op afstand niet worden aangepast. Een netwerk zendt een signaal uit met een bepaald nummer (bijvoorbeeld 204 04) en in je telefoon zit een lijstje met netwerkoperators. Je kan dit dus idd per datakabel aanpassen.
Nee de informatie staat toch echt op de SIM kaart. Voor de wat oudere simkaarten oa die van mij staat er nog gewoon bel 10 oid ipv orange. Stop ik hem in de phone van mijn vrouwtje waar ie wel orange aangeeft dan staat er nog steeds bel 10. De nieuwere SIM kaarten kunnen geupdate worden, wat je ook in je phone ziet verschijnen. DAn worden ook gelijk de voorkeursnetwerken ingesteld. ( roaming overeenkomsten mits ie op automatisch netwerk kiezen staat )