Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Anoniem: 30742
Wil dat ding zeker kopen maar weet niet waar ik het hier in Nederland het goedkoopst kan kopen en of hij uberhaupt wel leverbaar is.
Wil hem voornamelijk ook gebruiken om sets op feesten op te nemen en als persoonlijke mp3 speler ...
Heeft iemand hier eigenlijk al ervaringen mee?
Dit gaat zeker wel DAT vervangen
prijs scheelt niet zoveel, maar qua afmetingen en looks wint de ipod ruim (en hij werkt prima onder windows)
firewire heeft ook meer ondersteuning (bijv. ingebouwd in sb audigy van 35 euro)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Deze is veel goedkoper... veel grotere opslagcapactiteit... werkt met USB1 en USB2 (dus op iedere computer), is gewoon een externe hd, zonder programma shit... gewoon plug'n'play
Putting the bit in Biton since 1997
You go girlOp zondag 19 mei 2002 17:18 schreef p_m het volgende:
AHUM....
Deze is veel goedkoper... veel grotere opslagcapactiteit... werkt met USB1 en USB2 (dus op iedere computer), is gewoon een externe hd, zonder programma shit... gewoon plug'n'play
veel goedkoper?Op zondag 19 mei 2002 17:18 schreef p_m het volgende:
AHUM....
429 voor de Archos in Nederland
449 voor de iPod
niet veel verschil dus...
grotere opslag dat klopt, maar ik vind 5gb (ruim 80 uur muziek op 160kb p/s!!) meer dan genoeg om bij me te hebben op welke wekenlange vakantie dan ook...
daarnaast werkt de ipod probleemloos met windows met freeware software (xplay), werkt het met firewire (sneller dan usb2), is hij mooier (geen discussie mogelijk
oja...heel belangrijk...vrouwen geilen er op
dus
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
ipod 494
archos 378 (duitsland, ok) 429 in NL
wel een aardig verschilletje dacht ik zo
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
de ipod kost nu 449 bij een Apple-winkel in Enschede (pricewatch is ook niet allesOp dinsdag 21 mei 2002 08:27 schreef TTLCrazy het volgende:
hmm volgens de pricewatch:
ipod 494
archos 378 (duitsland, ok) 429 in NL
wel een aardig verschilletje dacht ik zo
20 euro verschil is niet echt veel als je bekijkt welke voordelen de ipod heeft...
je mag het misschien niet met me eens zijn, maar je moet toegeven dat het best aantrekkelijk is om iets verder te kijken dan de Archos...
ipod $279 in US, dus slecht argumentOp dinsdag 21 mei 2002 12:02 schreef p_m het volgende:
259$ in US
maar hier discusseer ik niet meer over...je moet zelf weten wat je koop, ik liet alleen een andere (betere) deal zien..
[topic=479570]
En volg ook de link naar die comparision.
he ik ben het 100% met je eens dat ik liever de ipod heb dan enig andere mp3 speler met hdd op dit moment. alleen ik stel wat meer eisen aan mijn mp3 speler, zoals fm radio, native pc ondersteuning (jouw argument over freeware ipod programma is niet helemaal waar, tis gewoon een beta prog, ook al werkt het wel goed natuurlijk)Op dinsdag 21 mei 2002 10:27 schreef Mooooody het volgende:
20 euro verschil is niet echt veel als je bekijkt welke voordelen de ipod heeft...
je mag het misschien niet met me eens zijn, maar je moet toegeven dat het best aantrekkelijk is om iets verder te kijken dan de Archos...
ennuh, ik kijk zeker verder dan de archos, op dit moment is de rio riot voor mij het meest interessant, alleen: nog niet leverbaar in NL, beetje lomp (grootte), ik hoor op div. forums over problemen, dus ik wacht nog steeds op de perfecte mp3 speler.
oh ja en de riot heeft geen usb2.0 of firewire
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
er is wel freeware software voor de ipod, nl. ephpodOp dinsdag 21 mei 2002 18:14 schreef TTLCrazy het volgende:
[..]
he ik ben het 100% met je eens dat ik liever de ipod heb dan enig andere mp3 speler met hdd op dit moment. alleen ik stel wat meer eisen aan mijn mp3 speler, zoals fm radio, native pc ondersteuning (jouw argument over freeware ipod programma is niet helemaal waar, tis gewoon een beta prog, ook al werkt het wel goed natuurlijk)
ennuh, ik kijk zeker verder dan de archos, op dit moment is de rio riot voor mij het meest interessant, alleen: nog niet leverbaar in NL, beetje lomp (grootte), ik hoor op div. forums over problemen, dus ik wacht nog steeds op de perfecte mp3 speler.
edit:
oh ja en de riot heeft geen usb2.0 of firewire
dat werkt ook prima, maar ik vond xplay toch iets beter (en nu is het nog gratis, beta idd)
dit was voor mij ook het enige punt, waar ik twijfelde om de ipod te kopen...het moest wel werken onder windows...
maar omdat er al geruchten zijn over een nieuwe firmware die je ipod ook standaard onder windows kan laten draaien, ben ik daar niet meer bang voor...
een perfecte mp3-speler zal er nooit komen
er ontbreekt altijd wel iets aan, of er zitten eigenschappen aan die je niet aanstaan...
voor mij komt de ipod dicht in de buurt van een prefecte mp3-speler, want de belangrijkste eisen die is stel zijn klein, licht, grote opslagcapaciteit en snelle interface/bediening...
radio's in mp3-speler hebben tot nu allemaal matige ontvangst, radio heeft voor mij ook geen meerwaarde als je al 80 uur muziek met je voorkeur bij je hebt...
hoe dan ook...

You can't have everything. Where would you put it?
het is gewoon met de verkenner als hd te gebruiken... onder windows....dusOp woensdag 22 mei 2002 00:13 schreef tweakerbee het volgende:
Het wordt pas echt interessant als die iPOD zonder extra drivers als HDD te benaderen is. En dan niet alleen op een Mac

Ik heb natuurlijk al hier gekeken:
http://www.tweakers.net/pricewatch/27965

Maar misschien weet iemand een ander adres dan deze twee. Geloof dat de mediamarkt hem ook heeft, weet iemand daar de prijs.
Coïtus ergo sum
Maar wat als je een keer garantie nodig hebt? Opsturen naar de VS, dan wachten en een keer een nieuwe terugkrijgen, lijkt me niet echt handig eigenlijk...p_m schreef op 31 juli 2002 @ 12:09:
Heb ik ook gekocht...
Relaxt dingetje...
zeer goedkoop + goede service @ http://www.hotmp3gear.com
Ik wil em op de fiets kunnen gebruiken...
BTW: zijn die dingen schokbestendig?
Mij is verteld dat die dingen niet echt schokbestendig zijn

Kan ie ook tegen een 'stootje'?
edit: sorry voor de kick

En hij kan wel tegen een stootje hoor... hij is al een keer van de trap af gevallen
Ik gebruik hem elke dag op de fiets ... nooit last van tikken oid
Ik kan nergens op het internet (ook niet op www.archos.com

-edit-
Ik heb er al een gevonden (een superdomme

[ Voor 28% gewijzigd door Mawlana op 22-11-2002 04:39 ]
(www.archos.com)NiMH Batteries (Already installed in Jukebox Multimedia)
(www.dixons.nl)Gebruikt type batterij : AA
Wat voor batterijen heeft ie nou nodig?
@VoorDegenenDieHemAlHebben
Heeft het een 'zoek'functie? Als ie echt vol is, is het zoeken naar een bepaald nummer hetzelfde als het zoeken naar een speld in een hooiberg

Ik heb USB 1.1, werkt het bij mij niet dan (ik kan wel een pci->usb 2.0 controller halen voor € 26) ?USB Manager version 1.2 or higher.
[ Voor 48% gewijzigd door Mawlana op 22-11-2002 05:41 ]
toch nog ff verder zoeken
ik denk er over na om hem aan te schaffen als databank voor mijn digipics op vakantie
AOpen HQ-45A | MSI K7T 266 Pro | AMD Thunderbird 1400 (FSB 266) | 512MB DDR | Asus V8200 Deluxe | SBlive 5.1 | Maxtor 60GB 7200rpm | 16x40 Pioneer 106S Slot-in | 16x PlexWriter | Iiyama 19" A902MT | FinePix S602z | Archos Jukeboxe Multimedia 20GB