Toon posts:

[smb] Zeldzame error bij joinen van domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.highlan.nl/screens/error-join-domain.png
Krijg ik als ik mijn domeintje wil joinen..

Van de foutmelding die hij zelf geeft wordt ik niet echt wijzer..
Ik heb al menig mailinglist en fora doorgezocht maar kan er geen wijs uit worden hoe ik dit nu moet oplossen.
Ik gebruik Samba 3.0 alpha 10 icm Windows 2000 SP1, misschien van belang, de user waarmee ik probeer in te loggen op het domein heet hetzelfde als de user waarmee ik ben ingelogd in Win 2000.. Op een Win 98 bak in hetzelfde netwerk gaat het aanmelden bij het domein zonder problemen..

Wie oh wie, help oh help!
Bvd, :)

Verwijderd

Log je niet in op de computer met als username de hostname van de computer? Probeer het eens met een ander account..

Verwijderd

Topicstarter
Deze foutmelding heb ik nu al weggekregen, maar nu doet er zich een nieuwe voor bij het joinen van mijn Samba domein (inmiddels 3.0 alpha 13).

De eerdere fout kwam omdat ik geen machine account had aangemaakt, nu ik dit wel heb gedaan, en als root probeer te joinen, of als een andere user, maar root is nodig om users te kunnen toevoegen heb ik ergens gelezen, krijg ik de volgende foutmelding,
No mapping between account names and security IDs was done.

Ik heb geen flauw idee wat ik hier mee aanmoet, ik gebruik verder geen usermappings oid, heb een machine account p3-450$ gemaakt, welke overeen komt met de netbiosnaam van mijn pc, en probeer dan te joinen als root (staat in smbpasswd) of andere users die in smbpasswd staan, maar telkens krijg ik deze foutmelding..

Hier is verder weinig documentatie over, maar ik vind het heel raar aangezien ik gewoon Windows 2000 SP1 gebruik en die geen problemen hoort te veroorzaken...

Bvd, :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand... ? :)

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Waarom laat je het machineaccount niet on the fly maken. Je moet wel als root inloggen dan om het te maken. Verder geef ook de laatste paar regels van smbd.log.

Die windows foutmeldingen zijn meestal erg vreemd. Neem ze dus niet al te serieus

signature has expired

Verwijderd

Topicstarter
Als ik als root probeer in te loggen geeft Windows 2000 dezelfde foutmelding, No mapping between account names and security IDs was done. De machine account staat er nog wel gewoon..
code:
1
2
3
rhand0z@Argon:/usr/local/samba/var$ tail --lines=10 log.smbd
[2002/01/18 15:23:38, 0] smbd/server.c:sig_hup(411)
  Got SIGHUP

SMBd logt zelf dus verder ook niets van wat er fout gaat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
rhand0z@Argon:/usr/local/samba/var$ tail --lines=14 log.nmbd
[2002/01/18 15:23:34, 0] nmbd/nmbd.c:sig_hup(83)
  Got SIGHUP dumping debug info.
[2002/01/18 15:23:34, 0] nmbd/nmbd_workgroupdb.c:dump_workgroups(289)
  dump_workgroups()
   dump workgroup on subnet     192.168.1.2: netmask=  255.255.255.0:
      BLAAT(1) current master browser = ARGON
            ARGON 400c9b0b (Cyrix 233 96 RAM @ 466 Bmips)
            RHAND0Z 40011003 ()
            CYRIX600 40412003 (Pa's deel)
[2002/01/18 15:23:34, 0] nmbd/nmbd_workgroupdb.c:dump_workgroups(289)
  dump_workgroups()
   dump workgroup on subnet  UNICAST_SUBNET: netmask=   127.0.0.1:
      BLAAT(1) current master browser = UNKNOWN
            ARGON 40099b0b (Cyrix 233 96 RAM @ 466 Bmips)
rhand0z@Argon:/usr/local/samba/var$

Geen idee...

• Sihaya
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Verwijder anders de machine account.
Haal de Windows 2k uit het domein.
Zet de windows 2k daarna weer in het domein. Ergens tijdens die wizard vraagt windows om een gebruikernaam en password. Gebruik hier root.

Geef anders ook ff je smb.conf

signature has expired

Verwijderd

Topicstarter
De Windows 2000 bak zit nog niet in het domein, ik gebruik altijd al root bij het joinen van het domain omdat ik ergens heb gelezen dat er dan een nieuwe user account wordt aangemaakt. Trouwens, als je dan root gebruikt kom je iig ook niet in de knoop met permissies waardoor het joinen dan misschien niet lukt.. Maargoed, mijn smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
[global]
      workgroup = BLAAT
      netbios name = ARGON
      server string = Cyrix 233 96 RAM @ 466 Bmips
      interfaces = eth0, 192.168.1.0/255.255.255.0, 127.0.0.1
      log file = /usr/local/samba/var/log.%m

add user script = /usr/sbin/useradd -d /dev/null -g smbusers -c 'Machine Account' -s /bin/false -M %u
      load printers = No
      logon script = logon.bat
      logon path = \\Argon\%u
      logon drive = H:
      logon home = \\Argon\%u

domain logons = Yes
      os level = 65
      preferred master = True
      domain master = True

encrypt passwords = yes
      security = user
      null passwords = yes

wins support = Yes

log level = 2
[homes]
      comment = Home Directory
      path = /home/%u
      writable = yes
      browseable = No

[profiles]
      comment = Roaming profiles share
      path = /usr/local/samba/profiles
      read only = No
      create mask = 0600
      directory mask = 0700
      browseable = No

[netlogon]
      comment = Network Logon Service
      path = /usr/local/samba/netlogon
      write list = Pieter
      read only = No
      create mask = 0644
      guest ok = Yes
      locking = No

Ik heb nog wat lezen gedaan, en kwam erop uit dat het handig is de computer account helemaal in uppercase in /etc/passwd en /usr/local/samba/private/smbpasswd te zetten. Toen ik dit had gedaan kreeg ik dan ook een andere foutmelding.. ('t wordt steeds leuker.. ;()..
There is no user session key for the specified logon session

Hopelijk weet iemand er nu meer van...?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand...? ;(

Verwijderd

ff tussendoor, je weet dat je samba ook grafisch kan configureren met swat??
ff naar een webbrowser, die van linux of van een werkplek ofzow. Dan intikken http://iplinuxpc:901
is wel makkelijker. T kan zijn dat je dit al zo doet maar k denk k zeg t ff

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe dat idd ook al.. Maar heb daar nog niet echt parameters gevonden die ik nog niet heb ingesteld die ik wel moet instellen om mijn doel te bereiken zeg maar..
Encrypted passwords staat aan, domain logons, etc. al die dingen die staat in m'n smb.conf maar toch doet ie het niet.. Misschien moet ik maar es contact opnemen met de developers van Samba.. ?
In ieder geval bedankt.. :)

• Sihaya
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Deze regel is een beetje dubbelop:
code:
1
interfaces = eth0, 192.168.1.0/255.255.255.0, 127.0.0.1

Als je alleen eth0 doet is het genoeg. Samba luistert standaard al naar 127.0.0.1. Het is alleen nodig als je bind interfaces only optie ook nog hebt aanstaan. Plus dat die komma er niet hoort. En 192.168.1.0 geen interface is.

Welke procedure gebruik je om je Windows station in het domein te zetten?

signature has expired

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat die interface-regel een beetje overbodig is, maar ik heb de 'beginconfiguratie' met SWAT gemaakt.. Maar 't werkt.. Om Win2k bij het domein aan te melden check ik eerst of er nog netwerk verbindingen (windows shares) actief zijn en de-activeer deze als dat nodig is, dan ga ik naar de properties van my computer; naar network identification; properties; domain "domeinnaam", dan wordt me om een username/password combo gevraagd waar ik root als gebruiker invul met bijbehorend password (zoals die in smbpasswd staat) en dan krijg ik bovenstaande error... helaas..

• Sihaya
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Werkt het nu?

Ik zei niet dat die interface regel overbodig was. Maar de komma's erin zijn fout.

Als je alles goed ingesteld hebt kijk in log.nmbd daar moet een regel als deze staan:
code:
1
  Samba server SERVER is now a domain master browser for workgroup WORKGROUP on subnet UNICAST_SUBNET

Staat die er niet kijk of nmbd wel draait en probeer anders samba 2.2.2

signature has expired

Pagina: 1