ECCp proxy software?

Pagina: 1
Acties:

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar kon door de bomen het bos niet meer zien.. Dus ga niet meteen flamen als het wel ergens stond.

Mijn vraag is: Is het mogelijk om ergens software te downen en een eigen proxy op te zetten voor ons ECCp team?

Ik weet dat DukeBox een proxy beheert (en heeft gemaakt?).
Als hij hem zelf heeft gemaakt, en er niet zoiets als software voor bestaat, dan ben ik dus eigenlijk op zoek naar een soort blauwprint/architectuur zodat ik de software zelf kan schrijven.

Okay.. Alvast bedankt voor de zinnige reacties >:)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Ik ben wel beniuewt wat voor meerwaarde een eigen proxy heeft ten opzichte van gebruik te maken van die van Dukebox.

Die proxy software is niet ergens te downloaden. maar ik heb wel eens de source ervan gezien op de proxy site.

[edit]
Uit het oude nieuws gedeelte van de proxy, dus zal er inmiddels misschien wel anders uitzien...

09-10-2001 Dukebox
Het verzenden wil toch niet 100% gaan.. op dit moment doe ik het \'s avonds nog met de hand, voor de zekerheid maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Morgen heb ik denk ik weer ff tijd om het op te lossen. Oh ja, voor de liefhebbers, de source van het ontvangst gedeelte :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
use Fcntl \':flock\';
$datum=localtime();
sub lock
{
flock(FILE,LOCK_EX);
seek(FILE, 0, 2);
}
sub unlock
{
flock(FILE,LOCK_UN);
}
open (FILE, \">>eccp.txt\") or die \"ACK=-1\";
$ack=0;
lock();
while($regel=)
{
print FILE $ENV{\'REMOTE_ADDR\'},\",\",$datum,\",\",$regel;
$ack++;
}
unlock();
close (FILE);
print \"$myheader()\";
print \"ACK=\",$ack,\"\\n\";

...

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:31
Meer waarde is misschien dat je zelf alles onderhoud en dus makkelijk kleuren zoals op de teamsite kunt maken.

• Haranaka
Ik ben bezig stats te maken voor mijn team. Dukebox levert mij alle informatie die je daarvoor nodig kan hebben. een eigen proxy levert heel erg weinig meer info op, ip adres en de precieze tijd waarop geflushd is zijn de enige dingen die ik kan bedenken.

een kleine preview van mijn stats zie mijn sig, wordt nog uitgebreid. Ze worden iedere 30 minuten geupdate (dit omdat dukebox zijn stats 1 keer per half uur update).

...

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 23:24 schreef Haranaka het volgende:
Ik ben wel beniuewt wat voor meerwaarde een eigen proxy heeft ten opzichte van gebruik te maken van die van Dukebox.
Waarschijnlijk weinig.. Maar gewoon weer iets om mee te klooien :)
Die proxy software is niet ergens te downloaden. maar ik heb wel eens de source ervan gezien op de proxy site.
Daar was ik al bang voor..

Bedankt voor de code in ieder geval!

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 23:31 schreef Haranaka het volgende:
Ik ben bezig stats te maken voor mijn team. Dukebox levert mij alle informatie die je daarvoor nodig kan hebben.
[..]
Hmm.. Ook interessant.. Misschien dan toch met DukeBox praten. Maar eerst ff zelf wat proberen :Y)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:31
Wij zijn bezig met een nieuwe site met PHP en SQL op de achtergrond en dus is dit misschien ook wel leuk voor ons. Waar haal ik de info die ik nodig heb en door kan geven aan de websitebuilder? :)

• Haranaka
Ik pluk ieder half uur de text versie van de stats bij dukebox vandaan. (http://kow.qik.nl/proxy/Users/user950/teamstats.txt)

Met een scriptje knip ik die in 2en (flush gedeelte en spaar gedeelte) en laat die 2 files in mysql.

En in mysql kun je een hoop :)

...

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 23:58 schreef Heineken het volgende:
http://www.teamcoldfusion.nl/tcf/proxy.cfm
Ik wou net zeggen :)

Maar dat is hetzelfde script van DukeBox, alleen dan met een uitleg erbij aan de hand van de tests die wij ermee gedaan hebben.

Bedank DukeBox iig maar ;)

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Yup wij hebben ook stats voor iedere user binnen ons team (alleen op dit moment kunnen alleen tcf leden die nog zien).
Daarvoor maken wij ook gebruik van de proxy van duke.
Maar bij twee van onze leden hebben wij die proxy ook zelf draaien, die gebruiken we als verzamelaar van alle dp's van alle pc's. Scheelt enorm veel werk.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Op donderdag 17 januari 2002 09:25 schreef ColdFusion het volgende:
Maar bij twee van onze leden hebben wij die proxy ook zelf draaien, die gebruiken we als verzamelaar van alle dp's van alle pc's. Scheelt enorm veel werk.
klopt, op mijn werk draai ik dus een proxy voor een intern netwerk die geen i-net toegang heeft. Op deze manier hoe ik maar 1 dplist op floppy te zetten en thuis te flushen :)

DPC Team ColdFusion

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Klinkt allemaal leuk.. Is die proxy van DukeBox opensource toevallig? :P

Maar wat ik interessanter vind. Is er ergens het protocol te vinden wat de client gebruikt om gegevens uit te wisselen met de server (en dan bedoel ik geen TCp/IP dus voor de evt. grapjassen hier..:))? Ik heb op de ECCp site gezocht, en heb de source gedownd. Maar ik heb liever een een duidelijke beschrijving ofzo (Veeleisend? Ik?? :9).

• Haranaka
Op donderdag 17 januari 2002 18:41 schreef Funcracker het volgende:
Klinkt allemaal leuk.. Is die proxy van DukeBox opensource toevallig? :P

Maar wat ik interessanter vind. Is er ergens het protocol te vinden wat de client gebruikt om gegevens uit te wisselen met de server (en dan bedoel ik geen TCp/IP dus voor de evt. grapjassen hier..:))? Ik heb op de ECCp site gezocht, en heb de source gedownd. Maar ik heb liever een een duidelijke beschrijving ofzo (Veeleisend? Ik?? :9).
Volgens mij connect hij gewoon via TCP poort 80 op de webserver waar dan een cgi-script draait die je dplist ontvangt :+

Sorry kon het niet laten :) , maar ben ook wel geintereseerd in hou het werkt dus als je wat vind post het ff hier.

...

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 19:24 schreef Haranaka het volgende:

Volgens mij connect hij gewoon via TCP poort 80 op de webserver waar dan een cgi-script draait die je dplist ontvangt :+

Sorry kon het niet laten :)
[..]
Juist ja :)
Ik bedoel dus inderdaad hoe de data (stream) eruitziet.
Wordt er letterlijk een file van je HD naar de server verstuurd, of wordt er een appart "bericht" (of berichten) van gemaakt wat vervolgens wordt verzonden? In dat laatste geval wil ik namelijk wel eens weten hoe dat bericht is opgebouwd.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik hoop dat het volgende een beetje duidelijk is..

De source van het perl script is inderdaad nog exact gelijk gebleven. Het slaat de dp's op in een bestand in de vorm van ip-adres,datum tijd,dp...
Hier kan je dus zelf de stats van maken die je wilt.

Op dit moment ben ik bezig alles om te zetten in sql, dit werkt wel al, alleen moet ik nog een hoop uitzoeken. Ik heb nu al 4 avonden achter elkaar een spoedcursus sql achter de rug (tnx KoW en Jeroon) en ben nu een beetje aan het uitvogelen hoe ik de stats REALTIME! kan maken. Enkele querys duren namelijk nog te lang, en als ik dat op een andere manier oplos kom ik nog wat kleine bugs tegen.
Voor QU|CCC heb ik al iets in elkaar gezet op http://kow.qik.nl/proxy/users/user963.php hier zitten nog wel kleine foutjes in volgens mij.
Als ik alles af heb is de source natuurlijk beschikbaar voor degenen die dat zelf willen.

oh ja, de proxy heb ik zelf gemaakt ja :)

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 00:32 schreef DukeBox het volgende:
[..]
De source van het perl script is inderdaad nog exact gelijk gebleven.
[..]
Ehm.. Misschien een loze vraag dan. Maar over welk PERL script hebben we het hier nu? Is dat ergens te downen?
Op dit moment ben ik bezig alles om te zetten in sql, dit werkt wel al, alleen moet ik nog een hoop uitzoeken.
[..]
stats REALTIME!
[..]
oh ja, de proxy heb ik zelf gemaakt ja :)
:) Kijk dat is nu 1 van de dingen die we zelf ookal in gedachten hadden. Realtime stats dmv alles op te slaan in een DB.

Maar als jij de proxy zelf hebt gebouwd kun je mij dan geen antwoord geven op mijn vraag hier vlak boven?
Hoe de points aan de server overhandigd worden?

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
Op vrijdag 18 januari 2002 00:32 schreef DukeBox het volgende:

Voor QU|CCC heb ik al iets in elkaar gezet op http://kow.qik.nl/proxy/users/user963.php hier zitten nog wel kleine foutjes in volgens mij.
:) volgens mij klopt dat wel hoor.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het perl script staat op de proxy site, bij het oude nieuws.
Pagina: 1