SUSE 7.0 & Nvidia

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb sinds een paar daagjes linux draaien en wil dus wel een betere resolutie dan de huidige. Ik heb daarvoor de ALL-IN-ONE nvidia drivers voor linux gedownload maar ik krijg altijd een foutmelding:

omdat ik niet wist welke kernel(althans ik dacht dat ik het wist maar die kernel wilde al helemaal nie meewerken) ik moest nemen heb ik het script NVchooser.sh gerunt en die vertelde dit.

NVIDIA does not provide a prebuilt binary driver for your
distribution at this time. Please download:
NVIDIA_kernel-1.0-2313.tar.gz
NVIDIA_GLX-1.0-2313.tar.gz
package kernel-2.2.16 is not installed
./NVchooser: [: : integer expression expected
Please download and install the following files:
NVIDIA_kernel-1.0-2313.src.rpm
NVIDIA_GLX-1.0-2313.i386.rpm

nou volgens dat scriptje dus heb ik die laatste twee rpm's geprobeerd maar het resultaat was:

error: failed dependencies:
XFree86 >= 4.0.1 is needed by NVIDIA_GLX-1.0-2313
NVIDIA_kernel is needed by NVIDIA_GLX-1.0-2313
kernel > 2.2.0 is needed by NVIDIA_GLX-1.0-2313
NVIDIA_GLX conflicts with mesasoft-3.2-44

overigens gebeurde dit na de eerste RPM executie, die eerste ging dus goed(NVIDIA_kernel-1.0-2313.src.rpm).

Bovenstaande error verschijnt na uitvoeren van:
NVIDIA_GLX-1.0-2313.i386.rpm

Zoals je misschien heb kunnen merken weet ik niet veel van LINUX ...........help would be appreciated THX
ps: YAST kon niet veel voor mij betekenen
-SUSE linux 7.0 grafische interface
-ASUS Geforce2 MX-400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uname -a en je weet wel welke kernel
en als je zeker weet dat je aan de dependencies voldoet
dan kun je de rpm's installeren met rpm <rpmfile> --nodeps
(doe es rpm --help)
en anders de tarball (.tar.gz) downloaden en uitpakken
tar xzf <tarball> en dan de README lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een SuSE 7.0 heeft standaard 2.2.16 draaien... anders moet je maar eens de 2.4.17 sources afhalen op www.kernel.org ff compileuh en je bakkie draait aan volle toeren en dan zal het een stuk makkelijker zijn om die NVIDIA gezeik in orde te krijgen, ah ja ook niet vergeten SuSE 7.0 komt met Xfree 3.x je moet voor die NVIDIA kernel minstens Xfree 4.0 hebben dus ook dat ff updaten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...ik weet dus niet of ik aan die dependencies voldoe...inderdaad wel weet ik welke kernel ik heb, stond er gewoon bij.

urm Zagato ik ga die 2.4.17 kernel erop gooien maar ik zie die Xfree 4.0 niet zitten weet je zeker dat ik OOK moet "updaten"..... kan ik niet gewoon voor die 2.4.17 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op dat je ook een aantal andere dingen dient te updaten voordat je naar kernel 2.4.x kunt . Bekijk de file Changes in de documentation dir van de 2.4.17 kernel source, anders loop je kans van een koude kermis thuis te komen. Xfree86 4.1.0 is de actuele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14

Kortfragje

......

Ja das een hele klus (duurde ff voor ik t door had)(heb ook SuSE 7.0) (btw SuSE 7.0 heeft xfree 4.0.1 en bij mij kernel 2.2.16)
je moet xfree updaten naar 4.1.0 ,dan wordt je geforce al via de xserver ondersteund moet je met de hand het xf86config progje runnen , LET OP je hebt hierbij de horizontal en vertical refresh rates van je monitor voor nodig... dan na een paar vragen vraagt ie of je de card database wil zien , doen , en dan GeForce selecteren (maakt niet uit of je een 1 / 2 of 3 hebt) en afmaken, dan kan je x starten in een hogere res en heb je een nvidia driver

Nu weet je ZEKER dat je an de dependencies voldoet en kan je installen met --force
--nodeps ( staat ook in de readme ) als je dit gedaan hebt (veel werke he) dan moet je de xfree86config editten ( de plaats wordt in het xfree86 config progje opgegeven (kan je standaard doen)) en de volgende regels veranderen:

de # voor de regel Load GLX weghalen
en in de driver regel (bij device waar je geforce genoemd staat) "nv" veranderen in "nvidia"
en ALS ze er zijn , waren er bij mij niet
de regels (zo als ze hier staan)
Load "dri"
Load "GLcore" weghalen.

Als je dan uitlogt , en naar de grafische login gaat zie je t NVIDIA splash screen en weet je dat t gelukt is, om he OpenGL ondersteuning te proberen typ je in de console "glxgears" (zonder de ")

Let me know if it worked... :)

edit:

ow ja , je moet de mesa glx zooi er af gooien , weet ff niet wat de preciese rpm -e ..... daarvoor is

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
..........oh ja dat is inderdaad veel werk, shit man en dat voor een leek als mij. Daar ben ik wel even zoet mee ...

wel errug vaak dat ik met de huidige config die klote nvidia niet up en running krijg. Ik ga het zeker in ieder geval proberen....

nu je die "mesa glx zooi" ter sprake brengt; is het dan nie gewoon mogelijk om dat eraf te knallen waarmee die het gewoon zou moeten doen, immers de foutmelding komt door die mesa handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 01:03 schreef Gerrit83 het volgende:
Ja das een hele klus (duurde ff voor ik t door had)(heb ook SuSE 7.0) (btw SuSE 7.0 heeft xfree 4.0.1 en bij mij kernel 2.2.16)
My bad dan |:( heb hier 2x SuSE 7.0 maar het zijn een 486DX66 en P120 dus daar heb ik X niet echt draaiende op gezet... Somehow vermoedde ik dat de standaard 7.0 enkel een 3.x versie had... 4give me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Op donderdag 17 januari 2002 01:16 schreef Wilson_Fisk het volgende:
..........oh ja dat is inderdaad veel werk, shit man en dat voor een leek als mij. Daar ben ik wel even zoet mee ...

wel errug vaak dat ik met de huidige config die klote nvidia niet up en running krijg. Ik ga het zeker in ieder geval proberen....

nu je die "mesa glx zooi" ter sprake brengt; is het dan nie gewoon mogelijk om dat eraf te knallen waarmee die het gewoon zou moeten doen, immers de foutmelding komt door die mesa handel.
nee , want niet alleen daardoor is de foutmelding , en in tegenstelling tot wat r op de doos staat, heeft 7.0 GEEN goede GeForce ondersteuning , en ja , die nvidia zooi installen was ook t eerste wat ik moest doen als n00b , en Met hulp van GoT (GoT al the way) heir en daar eigen briljante invallen, is t me gelukt , veel suc6 8-)

ps ik neem aan dat je linux niet hebt gekozen omdat t zo simpel is maar omdat je wat wil kloten , dan is t toch juist leuk zo? Ik bedoel ik heb r onwijs veel van geleerd... (enne UT haalt hier nu in 1024*768 - 32 bit (wat om de een of andere reden alleen nog maar 16 kan zijn nu (volgende prob):? ) ongeveer 80 fps tegen 60 in windows voor 1024*768 16 (!) bit ..... >:) ) (ow ja q3 loopt ook wel lekker >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Op donderdag 17 januari 2002 01:42 schreef Zagato het volgende:

[..]

My bad dan |:( heb hier 2x SuSE 7.0 maar het zijn een 486DX66 en P120 dus daar heb ik X niet echt draaiende op gezet... Somehow vermoedde ik dat de standaard 7.0 enkel een 3.x versie had... 4give me ;)
you are forgiven GO NOW MY BROTHER , MAY THE GoT BE WITH YOU (and TUX ofcourse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:55

Wok

Dakloos...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 02:42 schreef wokmaster het volgende:
SuSE 7.0 en nVidia?

Probeer eens de volgende URLS:

Configuration of graphics cards using nVidia chipsets

Suc6!
thx wokmaster
zeg Gerrit83 heb jij toevallig bovenstaande link gebruikt ?
Je uitleg rijmt een beetje met die link.

vind het stukje vaag over de modules die je met YAST zou moeten installeren(gedownde) echter zijn alle beschikbare pakketten mbv YAST alleen via de CDROM drive te browsen.Heb het geprobeerd met RPM maar ik kreeg weer dependencies errors.
ISSUE: hoe installeer ik de noodzakelijke(gedownde) modules met YAST ...dat moet volgens die uitleg..

...zo ik ga maar es pitten want ik zie door de bomen het bos nie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:55

Wok

Dakloos...

Op donderdag 17 januari 2002 04:07 schreef Wilson_Fisk het volgende:

[..]

thx wokmaster
[..]
Graag gedaan! Ben benieuwd hoe het afloopt, omdat ik SuSE 7.0 ook niet lekker draaiend kreeg (X Window) met mijn nVidia TNT2 M64. ;(

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

ehm nee....

wist niet dat er zoiets was als een link.... :P
ik had als tip gekregen dat ik een nieuwere xfree nodig had , en daarna ging t eigenlijk vanzelf (met gebruik van het 590 pagina's dikke SuSE 7.0 handboek >:)

maare ik had xfree niet via yast geinstalleerd dacht ik, gewoon via rpm in console...

Pagina: 1