Slave beinvloed master??

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:19
Mijn slave HD gaat mogelijk dood. Bij het opstarten geeft hij soms een snerpend geluid (< 1 sec). Het rare is het volgende:

Bij het opstarten hoor ik dus soms een snerpend geluid. Het systeem start vervolgens niet verder op omdat de BEIDE hds niet gevonden worden. De slave en de MASTER. Ze zitten op dezelfde ide poort.

Kan een (bijna) defecte slave hd invloed uitoefenen op een goed werkende master hd???

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
zeker dat de jumpers goed staan?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Ja dat kan... als de slave niet goed gededecteerd wordt, kan dat ook problemen met master veroorzaken.... slave zou ik asap verwijderen....

Verwijderd

Als je pc geen slave herkent, en die andere hd op master staat krijg je soms hele debiele problemen.

Heb ik ook last van gehad bij een 2e hands systeemtje, had de slave afgeloppeld, en de master werd automatisch uitgeschakeld door Win2k...heel vaag

Verwijderd

Als een slave de IDE bus krijgt toe gewezen, door de master, maar hij geeft hem niet weer terug hangt volgens mij die hele IDE bus, met master en al. Heb weleens met CD's gehad dat mijn brander de andere CD ook vast hield, toen ik de brander los gooide deed de CDrom het weer goed.
Volgens mij dus wel.

Verwijderd

Je kan hem op zijn minst eruit halen toch... dan weet je zeker het antwoord

Je kan natuurlijk horen, nee normaal gesproken beinvloed dat elkaar niet... maarja ze zitten wel op hetzelfde kanaal en kabel wat zowiezo niet optimaal werkt...

Gewoon proberen dus

• honey
Op woensdag 16 januari 2002 22:43 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
zeker dat de jumpers goed staan?
Asus A7V266-E is jumperfree. En hij deed het eerst wel goed. (na een paar keer proberen start hij wel normaal op, soms ziet windows de slave HD niet, maar een keer restarten kan ook dat verhelpen).

• honey
Heb nu ook de slave losgemaakt en zal nu wachten. (hij deed het niet altijd). Als het nu wel goed gaat allemaal, zal ik asap de data kopieren.

Toch raar, ze delen enkel een kabeltje en toch invloed op de master. Maar het kan blijkbaar dus wel.

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
Op woensdag 16 januari 2002 22:47 schreef honey het volgende:

[..]

Asus A7V266-E is jumperfree. En hij deed het eerst wel goed. (na een paar keer proberen start hij wel normaal op, soms ziet windows de slave HD niet, maar een keer restarten kan ook dat verhelpen).
Hij bedoelt denk ik de jumpers achterop je hd`s......

• honey
Op woensdag 16 januari 2002 23:05 schreef enrico het volgende:

[..]

Hij bedoelt denk ik de jumpers achterop je hd`s......
Ja, die zijn goed.
Pagina: 1