Mogelijkheden / kwaliteit draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03
Ik overweeg om thuis een draadloos netwerk te installeren. We hebben tegenwoordig ADSL en op deze manier kunnen hier dan makkelijk meerdere PC's in huis gebruik van maken. Verder is het natuurlijk wel makkelijk voor de laptop.

In de C!T van Augustus / September las ik een artikel waarin ze nog niet echt positief waren. Het was in ieder geval erg prijzig. Nu hoor ik van steeds meer mensen dat ze het wel hebben. Ik vroeg me af of er hier mensen zitten met recente ervaringen op dit gebied.

Alvast bedankt!

Vertalen.nu

Verwijderd

Ja.. als iemand iets weet.. Wel interessant dit.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dit apparaat schijnt niet echt duur te zijn -> http://www.zoom.com/gateway/gateway.shtml
Hier staat dat ie ongeveer $199,- gaat kosten -> http://www4.tomshardware.com/technews/technews-20020107.html

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Ligt een beetje aan het merk, de snelheid en de kwaliteit van wat je wil hebben.

Even wat prijzen:

Cisco Aironet accesspoint : 1200 euro
Cisco Aironet bridge : 2100 euro
Cisco PC/PCI adapter Aironet : 250 euro

Heb je 11MBps en a -kwaliteit.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

draadloos is gewoon duur en als je wat goedkoper hebt is het heel vaak niet goed je kan beter met een paar draadjes werken (die kan je heel mooi wegwerken)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Maar gaan de ontwikkelingen snel? Duurt het nog lang voordat zoiets betaalbaar is? 10mbit is natuurlijk perfect voor het delen van een internet-aansluiting!

Verwijderd

Ik heb een PC kaartje voor me laptop à €150 en een access point voor à €275, beide zijn van netgear.

Ben er erg tevreden over, alleen in mijn kamer krijgt ie soms een wat shitty link maar dat komt omdat ie door keuken en dan door huiskamer moet, waar beide erg veel storing aanwezig is, heb nog nooit last gehad van een "blackout" (dat ie dus helemaal geen verbinding meer kan krijgen).

Die residential gateways van 3Com en Intel zijn ook erg leuk.

Wat samba al zegt, tis perfect voor inet delen, ik stuur dit postje nu dus ook draadloos :)

Ik heb op mijn server ook alle mp3's staan en die speel ik vanaf daar, tergelijk inet ik dan of browse ik het netwerk en et gaat allemaal vrij snel, ben er echt dik tevreden over :)

• Dreamer

Dreamer

Foutje

ik heb dan een netwerk met draden (stuk goedkoper en sneller) je ziet die draden niet als je een beetje goed verbergt en langs de verwarmingsbuizen zitten altijd gaatjes waarmee je door het plafond kunt komen.

Ik snap niet dat mensen honderden guldens teveel gaan uitgeven voor iets wat slechter is.

specs | specs server

Verwijderd

Als ik geen laptop zou hebben zou ik et ook niet doen nee, maar die heb ik wel en dan is et gewoon handig.

En kabels kan ik niet wegwerken, liggen al teveel.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 23 januari 2002 13:52 schreef dreamer het volgende:
Ik snap niet dat mensen honderden guldens teveel gaan uitgeven voor iets wat slechter is.
Het is absuluut niet slechter en wel veel comfortabeler. Een kabel is leuk als je een vaste plek voor je PC hebt. En als je huis er niet op is voorbereid ben je dagen bezig met boren van gaten door muren en vloeren. Het wegwerken van kabels etc. En dan nog heb je maar op één plek een aansluiting. Bij een laptop is draadloos VEEL handiger ik kan hem overal gebruiken tot achter in de tuin toe. Ik gebruik Dynalink kaartjes en het werkt prima tot op zeker 30 meter heb ik de volle 11 Mbit verbinding. Een accespoint heb je in een normale thuis situatie niet nodig.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op woensdag 23 januari 2002 17:05 schreef Ortep het volgende:

[..]

Het is absuluut niet slechter en wel veel comfortabeler. Een kabel is leuk als je een vaste plek voor je PC hebt. En als je huis er niet op is voorbereid ben je dagen bezig met boren van gaten door muren en vloeren. Het wegwerken van kabels etc. En dan nog heb je maar op één plek een aansluiting. Bij een laptop is draadloos VEEL handiger ik kan hem overal gebruiken tot achter in de tuin toe. Ik gebruik Dynalink kaartjes en het werkt prima tot op zeker 30 meter heb ik de volle 11 Mbit verbinding. Een accespoint heb je in een normale thuis situatie niet nodig.
goed ik ben met je eens dat het met een laptop zeer handig is maar ik leg een draadje bij mij thuis van de kelder tot in zolder in een uurtje (hooguit). Ditk omt omdat er altijd gaatjes zitten langs de verwarmignsbuizen.

specs | specs server

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03
Allen bedankt voor de info!
Ik ben nog steeds een beetje aan het rondkijken, netgear heeft inderdaad wel leuke spullen maar linksys ziet er ook erg goed uit! Nadeel van linksys is dat het in Nl erg duur is :(

Ik wil de wireless LAN ook vooral voor de laptop, lijkt me gewoon ideaal!

Vertalen.nu

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 15:48

BIM

Nothing interesting

Linksys spullen moet je ook niet hier kopen, maar in de US.
Daar hebben wij onze troep ook vandaan (iig de Access Point).
't was meer dan de helft goedkoper daar.

De PCMCIA kaartjes via kennissen in NL gekocht. (jaar geleden)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 23 januari 2002 22:21 schreef dreamer het volgende:
goed ik ben met je eens dat het met een laptop zeer handig is maar ik leg een draadje bij mij thuis van de kelder tot in zolder in een uurtje (hooguit). Ditk omt omdat er altijd gaatjes zitten langs de verwarmignsbuizen.
Zeker niet altijd, kunststof CV buizen zitten vaak ingegoten. Dan mag je met een Kango hamerboor dwars door je vloer heen. En probeer dat maar eens vlak naast een muur te doen ipv een cm of 20 je kamer in zodat de kabel met een mooi boogje aan het plafond hangt. En graag zonder dat je een stuk uit de vloer/plafond ramt waardoor je de kamer weer mag gaan witten. Heb je trouwens al eens gezien wat er gebeurt als die CV buizen warm worden? Ze kunnen 90 C halen. PVC isolatie gaat verweken bij 70 C

En reken het eens uit, draadloze kaartjes zijn niet echt goedkoop. Maar je moet natuurlijk wel de kosten van de 'gewone' ethernet kaartjes, een hubje, draadjes, connectors en stopkontakten kabelgootjes, pluggen en schroeven er van aftreken. En dan heb ik het dus nog niet over het werk wat er in zit. Als je dat allemaal vergelijkt ben je hooguit Eur 75 duurder uit. Een bedrag die iedereeen vlot meer betaalt voor een videokaart die 123 FPS geeft ipv 122 FPS. En dat voor een systeem dat altijd en overal werkt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
http://www.intel.com/wireless/lan/index.htm

54mbps ziet er veel belovend uit.

9worlds.net @ hattrick.org

• the_doc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08-2022
Draadloos is de snelheid wel wat minder dan met kabels, maar dat hangt dan ook van de standaard af die je gebruikt.
802.11 is best goed als de SNR (signal to noise) maar goed is.
Voorbeeld van een lange link met een slecht standaard ( open air) op deze site
http://www.xs4all.nl/~verdu009/proximlink.htm
Groeten.

• raymonvdm
  • Laatst online: 20-08 18:10
http://www.proxim.com/products/all/harmony/8450/index.html

is wel 100 mbit (54 802.11a / 100mbit proxim 2x)*D

Verwijderd

Gaaf! Neem een Apple BaseStation met gewone 3COM Wireless kaartjes. Werkt prima.

Je moet alleen wel zorgen dat je met een Mac 't ding kunt configureren. Maar als dat eenmaal gedaan is kun je fijn draadloos internetten!

• MickMack
  • Laatst online: 21-08 14:53
Heel leuk allemaal, die snelheden van 100 Mbit enzo :9 . Alleen heb je er niet veel aan als je ADSL hebt. Voor ADSL is een 10 Mbit netwerk snel genoeg.
Het ligt er natuurlijk maar net aan waarvoor je het netwerk wilt gebruiken he :)

The JavaScript GoT Tracker

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Het ligt er ook aan hoe ver je draadloos wilt en hoe je huis is gebouwd.

Ik heb sinds vandaag de NetGear MR314 (wireless cable/xDSL router) + Intel Pro/Wireless 2011 pc-card (ongeveer 535 euro).

Bij ons zijn alle vloeren en buitenmuren van gewapend beton. De MR314 staat hier op de 2e verdieping. Tot de 1e verdieping heb ik een goed signaal (very good tot exellent, gemiddelde ping naar de MR314 van 4ms). Verder dan de 1e verdieping kom ik niet, de 2e vloer doet em de das om.

Heb jij dus geen gewapend beton in de muren/vloeren durf ik je wel te garanderen dat je plezier zult hebben van een draadloos netwerk. Alleen de prijs, tja, je zult je er overheen moeten zetten. Heb je het eenmaal in huis wil je nooit meer iets anders (denk ik).

Verwijderd

Ik heb bij mijn baas een wireless lan geinstalled:
XIRCOM wireless PCMCIAA, 3COM acces point en een PCI-PCMCIAA kaartje van Gateway voor in de gamepc.
Let wel op dat je spullen koopt die WiFi zijn. Gateway is dat dus niet. Dynalink is zeker de goedkoopste. XIRCOM is naar mijn mening evengoed als 3COM maar de helft goedkoper.
De totale kosten van het spulletje hierboven beliep ca. 1400 euro.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op vrijdag 08 februari 2002 21:37 schreef Gnerk het volgende:
Ik heb bij mijn baas een wireless lan geinstalled:
XIRCOM wireless PCMCIAA, 3COM acces point en een PCI-PCMCIAA kaartje van Gateway voor in de gamepc.
Let wel op dat je spullen koopt die WiFi zijn. Gateway is dat dus niet. Dynalink is zeker de goedkoopste. XIRCOM is naar mijn mening evengoed als 3COM maar de helft goedkoper.
De totale kosten van het spulletje hierboven beliep ca. 1400 euro.
Dynalink de goodkoopste??? |:( Niet in de Pricewatch op t.net.
Daar is het toch echt Actiontec, is nog goed getest ook.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Ik heb thuis de volgende situatie:

1 IBM met een ISDN verbinding (p500 128mb intern win98)
1 zelfbouw zonder internet (Duron 700@910 512mb intern winXP)

Als ik deze 2 nou via een draadloos netwerk aan elkaar wil linken, met het doel om internet op de zelfbouw te krijge,
wat heb ik dan nodig??

Het is overigens wel een beetje mijn idee om ook te gamen (online) op de zelfbouw.... (dus geen pings tussen beide pc?s van +30 ms a.u.b.)

Wie heeft een suggestie voor de draadloze netwerk spullen?
Pagina: 1