[PS] Transparant lukt niet online :?

Pagina: 1
Acties:

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 16:02
Weer een probleempje ;) 2 zelfs! want moet deez in W&G of P&W :?

Ik heb een plaatje welke ik, net als bij Fok!, linksboven aan mijn pagina wil, met een menu erboven zwevend. Nou heb ik gister hier een topicje gepost voor het verloopje. Allemaal leuk en aardig, maar als ik hem op mijn website wil gooien, moet hij wel online staan, want op de background zelf wil ik hem liever niet, omdat als iemand dan een hoge resolutie draait, en de background er weer onder wordt geplaatst, zie je het plaatje weer, en dat wil ik dus niet...

Nu kan ik van het plaatje wel een GIF maken, maar dan wordt het transparante wit! :? PSDformaat gaat helaas niet online, en met PNG wordtie heel vaag/raar...

Help :?

Verwijderd

Dat zei ik al in een ander topic van je :)
png 8-bit transparency wordt niet goed door IE ondersteund

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Zorg dat ie in Photoshop ook transparant is. Klik save for web, kies gif en vink transparantie aan. En mocht ie op een kleurtje komen dan moet je die ook even bij matte invullen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Neejoh
Wat doe ik hier dan verkeerd?

edit:

ff complimenten aan Cheatah zijn icon :+

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op woensdag 16 januari 2002 22:20 schreef OzBoz het volgende:
Zorg dat ie in Photoshop ook transparant is. Klik save for web, kies gif en vink transparantie aan. En mocht ie op een kleurtje komen dan moet je die ook even bij matte invullen.
ja, maar dat is maar 1 kleurtje, en als hij een gradient maakt, zitten daar wel een flink aantal tussenkleurtjes in.

ik heb laatst hier:
http://www.mijnkopthee.nl/version3a/

wat gezien. misschien is het wat voor jou, als je een beetje in html etc. thuisbent?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Sick Nick
  • Laatst online: 15-09 22:03

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 16 januari 2002 22:24 schreef Neejoh het volgende:

edit:

Dat is rondom wel transparant, maar naar onderen niet. Dat is gewoon een dodge/burn naar wit en dat moet dus ook doorzichtig zijn (die ruitjes erdoorheen kunnen zien)

Verwijderd

Halftransparant kan nog niet 100% omdat Microsoft dwars ligt. Jammer, erg jammer, maar je doet er niks aan.

• Neejoh
Op woensdag 16 januari 2002 22:26 schreef Cheatah het volgende:
Halftransparant kan nog niet 100% omdat Microsoft dwars ligt. Jammer, erg jammer, maar je doet er niks aan.
Nu ziet het er gewoon niet uit :(
check dit maar eens :(

• Dark Blue
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op woensdag 16 januari 2002 22:24 schreef Neejoh het volgende:

edit:

nou, in principe doe je iets heel logisch; wil je dat je iets door elkaar heen ziet, maak het dan transparant.
maar, in browsers kun je ook met layers werken. hoe je een cross-browser layer krijgt, moet je niet aan mij vragen, ik werk er nooit mee.
wat tenminste geloof ik (disclaimer here) in IE werkt, is van een layer de alpha/opacity wijzigen middels css.
zoals je dat bij 'mijnkopthee' ook ziet, kun je dat zelfs in gradients doen :9 maar ook dat zal niet crossbrowser zijn.

met layers kun je het zo doen:
code:
1
2
[layer-met-fade-en-meisje-erin]
[layer-met-menu---------------]

als iemand hier nog de voor- en nadelen van zou willen noemen? ik heb het zelf nooit uitgetest met die fading layer nml. en ik wil hem niet afschepen met half werk.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Neejoh
Op woensdag 16 januari 2002 22:26 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

ja, maar dat is maar 1 kleurtje, en als hij een gradient maakt, zitten daar wel een flink aantal tussenkleurtjes in.

ik heb laatst hier:
http://www.mijnkopthee.nl/version3a/

wat gezien. misschien is het wat voor jou, als je een beetje in html etc. thuisbent?
Zover ben ik nog lang niet :( Maar het is inderdaad wel precies wat ik nodig heb!!

• Neejoh
Dit is het uiteindelijke doel, maarjah, das alleen nog maar in Photoshop... Weten jullie hoe ik het anders moet doen?

Ik heb het ook al even geprobeerd om het in flash te plakken, wat wel lukt, maar dan duurt het zo lang om in te laden. Verder is hij dan te groot voor 800x600 en veel te klein voor >1024x768

Iemand :?

edit:

Verder is het de bedoeling, om er een frame van te maken aan de linkerkant (waar anna in staat)... Maar dat is van latere zorg, maar het kan dus niet één plaatje worden.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 22:57 schreef Neejoh het volgende:
[b]
Ik heb het ook al even geprobeerd om het in flash te plakken, wat wel lukt, maar dan duurt het zo lang om in te laden. Verder is hij dan te groot voor 800x600 en veel te klein voor >1024x768
Iemand :?
Je moet gewoon ff gaan klooien met verschillende layers in de menu frame.
Omdat het toch een frame is kun je ze mooi absoluut positioneren waardoor het op 800 en 1024 nog enigzins gelijkogend blijft..
Hoop dat je snapt hoe ik dit bedoel..

• Neejoh
Op woensdag 16 januari 2002 23:10 schreef Tizzwat het volgende:

[..]

Je moet gewoon ff gaan klooien met verschillende layers in de menu frame.
Omdat het toch een frame is kun je ze mooi absoluut positioneren waardoor het op 800 en 1024 nog enigzins gelijkogend blijft..
Hoop dat je snapt hoe ik dit bedoel..
Ik neem aan dat je het in Photoshop bedoeld? Frames in Flash ben ik namelijk nog niet tegen gekomen :P
Maar begrijp ut niet zo erg eerlijk gezegt...
Pagina: 1