Met camera pc monitor filmen.

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28978

Topicstarter
ik heb het volgende probleem.

Ik wil met een CCTV (bewakingscamera) een pc monitor kunnen bekijken. Nu is het grote nadeel als je dit doet dat je beeld wat je ziet gaat flikkeren (vast wel eens op tv gezien).

Weet iemand misschien hoe je dit kan oplossen, zijn hier misschien bepaalde filters voor enz, enzo ja waar kan ik die kopen.

vr gr joan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
ja er zijn filters voor, weet alleen ff niet welke en waar je ze kan halen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
uitroeptekens zuigen

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij komt dat omdat videocameras 50hz als frequentie gebruiken.

Als de freq. van een monitor daar in de buurt komt of precies een veelvoud van 25 is dan krijg je die rare patronen.

Probeer de monitor eens op 72,80 of 85Hz. Bij Matrox videokaarten kun je zelfs in stapjes van 1 Hz proberen. Er zal vast een frequentie zijn die goed te filmen is.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het probleem is dat de monitor aan een machine vast zit kan niks aan resolutie verandern...
wel een goeie tip voor andere doel einden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 16:14
als ik het zo goed omschrijf: hoe meer de refreshrate van de monitor een veelvoud van de refreshrate van de camera benadert, hoe rustiger het beeld / hoe minder snel je een streep door je beeld ziet scrollen. Maar waarom heb je daar een CCTV camera voor nodig? je kunt toch ook gewoon remote op die computer inloggen en zo "meekijken"?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35163

zet ze gewoon allebij op de zelfde refresh rate en alles is goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Dit is een probleem waar vele cameramensen al vele jaren mee strijden... Lang leve het plasma scherm :+

Probleem zit hem o.a. in de sluitertijd van de camera. Die moet idd excact gelijk zijn aan de refresh rate van de monitor. Nou ken ik maar weinig consumenten camera's die dat kunnen dus ben ik bang dat je er mee moet leren leven of een plasma (of LCD) schermpje kopen.

Een filter is helaas geen optie.. Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 22:28 schreef 0siris het volgende:
Maar waarom heb je daar een CCTV camera voor nodig? je kunt toch ook gewoon remote op die computer inloggen en zo "meekijken"?
dat is niet mogelijk..

Er staan in die hal 2 machine's waarvan de bediening's monitoren moeten kunnen bekeken worden en tevens met de camera's (bestuurbaar d.m.v. ISDN lijn) in de hal worden gekeken of er wat bijzonders aan de hand is, in en rond de machine's.

is niet echt heel makkelijk maar wel een uitdaging 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-06 16:57
Filter moet werken hoor.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 23:00 schreef gjkamstra het volgende:
Filter moet werken hoor.
en waar koop ik zo'n filter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op woensdag 16 januari 2002 23:00 schreef gjkamstra het volgende:
Filter moet werken hoor.
Wat voor filter :? 1 die de refresh rate aanpast :?

Laat ik het zo zeggen als jij er 1 voor me hebt weet ik zeker dat jij tussen nu en 1 maand een rijk man bent.

Ik ben geen mens van |:( maar nu geef ik toch een |:( :+

Ok ok ik neem de |:( terug... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Koop gewoon lcd monitor. ;)

Of knoop 50hz referentie van uitgang computer->monitor. aan refferentie bewakings camera, ik heb weleens camera met een refferentie ingang gezien.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 23:08 schreef djexplo het volgende:
Koop gewoon lcd monitor. ;)
mmm zal me klant niet leuk vinden als ik ze machine van 2 miljoen moet slopen. het gaat om een computer gestuurde stans bank (vol automatische). waar een console bij zit waar een scherm (monitor) in is gebouwd... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Op woensdag 16 januari 2002 23:06 schreef Baklap het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen als jij er 1 voor me hebt weet ik zeker dat jij tussen nu en 1 maand een rijk man bent.

Ik ben geen mens van |:( maar nu geef ik toch een |:( :+

Ok ok ik neem de |:( terug... :7
mjah, ze zijn wel eens bij mij komen filmen, en om toen de trillingen tegen te gaan hebben ze ook een filter gebruikt, maar weet dus niet meer precies hoe of wat.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn niet alle 25 getoonde beeldjes per seconde verschillend, toch ? Als je een langere sluitertijd gebruikt wordt het effect minder. Je camera wordt er iets 'slomer' van omdat je meerdere beeldjes gebruikt om een beeldje uit de camera te krijgen.
Met sommige consumenten camera's kun je dat ook installen. Of jouw (bewakings?)camera dat kan is een kwestie van uitzoeken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op donderdag 17 januari 2002 07:07 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

mjah, ze zijn wel eens bij mij komen filmen, en om toen de trillingen tegen te gaan hebben ze ook een filter gebruikt, maar weet dus niet meer precies hoe of wat.
Dat kan alleen maar of
• ze draaien met video en komen een fractie tekort in de sluitertijd.. resultaat een flinterdun lijntje wat over de monitor loopt. Met filters (promist of polariser) kun je dat nog wat verzachten.

• ze draaiden op Film.. en dan komt er een spanningsfilter en frequentie filter tussen en die gaat ook naar de camera.. zeg maar gelijk zetten onderling en syncen aan camera.

Een filter voor een camera die de flikkering uit een monitor haalt bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 16:14
Op woensdag 16 januari 2002 23:06 schreef Baklap het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je een lcd scherm hebt dat OF helemaal zwart is, of doorzichtig, en dat je dat in kunt stellen wat betreft refreshrate zoals je wilt. Zal wel heeeeel iets anders zijn in de praktijk, maar totaal ondenkbaar (zoals jij stelt) is het toch niet :) )

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op donderdag 17 januari 2002 13:46 schreef 0siris het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je een lcd scherm hebt dat OF helemaal zwart is, of doorzichtig, en dat je dat in kunt stellen wat betreft refreshrate zoals je wilt. Zal wel heeeeel iets anders zijn in de praktijk, maar totaal ondenkbaar (zoals jij stelt) is het toch niet :) )
Maakt niet uit want het probleem zit hem niet in de lens of daarna maar al in de electronica. De CCD chip enzo... Zoals ik al zei.. Pro camera's (lees € 100.000 + ) kunnen de sluitertijd aanpassen en zo op een gelijke sync komen. Extern is dat niet te doen... in ieder geval niet met een filter. Dat zou betekenen dat je een filter moet hebben dat van bijvoorbeeld een refresh van 81,7 (want het is nooit precies 80 of 85 !) opneemt en dat aanpast naar een voor een camera gelijke refreshrate... en aangezien die ook nooit precies 12,50 of wat dan ook zijn zit je wel met heel veel variabelen ;)

Het is een probleem wat al heel lang voorkomt en zelfs de Pro camera's (lees € 100.000 + ) kunnen het niet 100 % omdat die rate niet traploos instelbaar is dus zitten ze er altijd naast.

Enige oplosing is een LCD... dan ben je van dat gezeur af. En dat is wat tegenwoordig gebeurt als er van een monitor gefilmd moet worden. Of er staat een LCD of ze trekken een video lijn uit de Comp rechtstreeks naar een opname medium als een video recorder...

Zo zit dat helaas...

Vandaar als iemand zoiets uitvind kan dat wel wat opleveren en ben ik gaarne bereid te investeren in onderzoek laten we zeggen tegen een vergoeding van 60 % >:)

Pagina: 1