Op donderdag 17 januari 2002 13:46 schreef 0siris het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je een lcd scherm hebt dat OF helemaal zwart is, of doorzichtig, en dat je dat in kunt stellen wat betreft refreshrate zoals je wilt. Zal wel heeeeel iets anders zijn in de praktijk, maar totaal ondenkbaar (zoals jij stelt) is het toch niet

)
Maakt niet uit want het probleem zit hem niet in de lens of daarna maar al in de electronica. De CCD chip enzo... Zoals ik al zei.. Pro camera's (lees € 100.000 + ) kunnen de sluitertijd aanpassen en zo op een gelijke sync komen. Extern is dat niet te doen... in ieder geval niet met een filter. Dat zou betekenen dat je een filter moet hebben dat van bijvoorbeeld een refresh van 81,7 (want het is nooit precies 80 of 85 !) opneemt en dat aanpast naar een voor een camera gelijke refreshrate... en aangezien die ook nooit precies 12,50 of wat dan ook zijn zit je wel met heel veel variabelen
Het is een probleem wat al heel lang voorkomt en zelfs de Pro camera's (lees € 100.000 + ) kunnen het niet 100 % omdat die rate niet traploos instelbaar is dus zitten ze er altijd naast.
Enige oplosing is een LCD... dan ben je van dat gezeur af. En dat is wat tegenwoordig gebeurt als er van een monitor gefilmd moet worden. Of er staat een LCD of ze trekken een video lijn uit de Comp rechtstreeks naar een opname medium als een video recorder...
Zo zit dat helaas...
Vandaar als iemand zoiets uitvind kan dat wel wat opleveren en ben ik gaarne bereid te investeren in onderzoek laten we zeggen tegen een vergoeding van 60 %