HD wordt niet herkent?

Pagina: 1
Acties:

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb een 2e HD in m'n pc gestopt, deze kan ik wel zien als ik bij systeem ga kijken in het configuratiescherm maar als ik naar my computer ga kijken dan staat deze er niet tussen. :? Hoe kan dit?

Primary master: IBM GXP60 60 GB (7200 RPM)
Primary slave: Quantum Fireball 10.2 GB (5400 RPM)

Weet er iemand raad?

Verwijderd

Partitioneren wil wel es helpen |:(
Ga naar Config. scherm
Systeembeheer-->
Computerbeheer-->
Schijfbeheer

Hier kun je een partitie(of meerdere) voor je HD

• RedC
Ik heb ze nu wel gevonden maar hij herkent deze als netwerk HD :? :? :? |:(|:(|:(

Nu heeft ie eeng gedeelde netwerkschijf van m'n andere pc weg gedaan en deze dan in de plaats gezet :(|:(

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Gepationeerd en geformateerd mag ik aannemen?
Niet toevallig op je ide raid aangesloten?

Verwijderd

weet je zeker dat het bestands systeem FAT16/32 is? als het ext2 of ntfs ofsow is word hij inderdaad wel in de bios herkent, maar niet in windows (ntfs uiteraard wel in win nt/ 2000/ xp).

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Heb je de jumpers (slave/master) wel goed ingesteld, als dat niet goed staat kan het voorkomen dat de instellingen onjuist zijn in de BIOS...

|Specs|

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb ook het probleem gehad met een :r Maxtor die niet herkend wilde worden (ook fout van mij om een Maxtor te kopen, die dingen zijn nu eenmaal :r :r :r :r ).

Een debuggie overheen gegooid en het werkte verder allemaal weer. (wel verrekte sloom, gelukkig ben ik er vanaf).

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51
Ken er gewoon eens een andere driveletter aan toe.

Verwijderd

Is die tweede schijf niet gepartioneerd als primary master? In dat geval moet je er een logische schijf fat32 of ntfs van maken.

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 00:59 schreef terw_dan het volgende:
Ik heb ook het probleem gehad met een :r Maxtor die niet herkend wilde worden (ook fout van mij om een Maxtor te kopen, die dingen zijn nu eenmaal :r :r :r :r ).

Een debuggie overheen gegooid en het werkte verder allemaal weer. (wel verrekte sloom, gelukkig ben ik er vanaf).
[/zeikmodus on]
Dit slaat helemaal nergens op! weet zeker dat het probleem niet aan de fireball schijf ligt! Als je geen zinnige antwoorden weet, antwoord dan niet!
[/zeikmodus off]

Moet een instelling foutstaan. Probeer anders de schijf is op de andere ide aansluiting als master of zo

Verwijderd

[/zeikmodus on]
Dit slaat helemaal nergens op! weet zeker dat het probleem niet aan de fireball schijf ligt! Als je geen zinnige antwoorden weet, antwoord dan niet!
[/zeikmodus off]

Moet een instelling foutstaan. Probeer anders de schijf is op de andere ide aansluiting als master of zo
[/quote]

Geen zeikmodus!! Het is gewoon zo!!

• RedC
De schijf had al 2 partities, ze komt uit m'n vorige pc.
Ik heb er wel toegang toe, maar ik vind het raar dat mijn pc ze ziet als netwerkschijf :? Maar ze staat nog in FAT32 dat verklaard al veel denk ik>
Pagina: 1