Toon posts:

Radiator tip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor iedereen die dus een nieuwe rad wil kopen :

Na wat shoppen ben ik tot de conclusie gekomen dat zowat elke kachelrad of merk-rad een dikke 150-200fl kost . Nu ken ik toevallig iemand die rally auto's tuned . Dus ik naar hem "Heb jij toevallig geen radiatortje meer , niet te groot en krachtig genoeg?" . Hij van ja als je een kleine wilt kan ik je altijd eentje voor de versnellingsbak verkopen , is aluminium en erg krachtig maar hij is wel erg duur : 250fl schat hij :D . Die dingen zijn dus retekrachtig maw , als je iemand weet dat er zo'n kan bestellen voor je doe het dan want je wint er echt wel je geld van :) . En nee ik kan het niet voor jullie doen want ze zijn nogal lastig te krijgen ..

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

fijn :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Klinkt nice, maar geld uitgeven wat minder :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

slotje? :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 22:08 schreef Scatman_II het volgende:
slotje? :P
Euhm op wat slaat dat nu , kgeef hier dus ne een goeie reden waarom mensen geen Black Ice ofzo moeten nemen maar voor een beetje meer ineens een echte proffesionele radiator hebben ...

• Krankenstein
  • Laatst online: 17-05 12:04
En waarom zou zo'n rad. beter zijn dan een goedkopere radiator van ocshop? Ik jeb zelf nl liever een koperen rad. dan een aluminium rad. aangezien koper gewoon beter is om mee te koelen.

P.S. slotje vind ik wel een beetje voorbarig

[edit]
Zoiets lijkt me eigenlijk prima:
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/test/images/super_cube/both_small.gif

(Is van www.dangerden.com)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niks zeggen , maar als koperen radiators beter zijn wil jij me dan even vertellen waarom ze dan met een Aluminium radiator van pakweg 15*25 een hele versnellingsbak van een WRC kunnen koelen dat je er je hand op kan leggen ?
Moesten die Alu niet beter zijn zouden ze er ook niet meer voor gaan betalen he ...

• Krankenstein
Op woensdag 16 januari 2002 22:48 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik wil niks zeggen , maar als koperen radiators beter zijn wil jij me dan even vertellen waarom ze dan met een Aluminium radiator van pakweg 15*25 een hele versnellingsbak van een WRC kunnen koelen dat je er je hand op kan leggen ?
Moesten die Alu niet beter zijn zouden ze er ook niet meer voor gaan betalen he ...
Misschien omdat ze lichter/sterker zijn, maar geloof me: Als je dezelfde radiator van koper zou maken zou dat nog beter koelen dan die van alu. Simpel kwestie van in de binas de warmtegeleidingscoëfficient opzoeken. Dan zie je dat dat bij koper beter is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf er gewoon bij dat die Alu rad gewoon beter moet werken , geeft sneller zijn warmte aan het water af . En sorry hoor , maar als een koperen geodkoper is en beter koelt zouden ze die echt wel gebruiken...

• Krankenstein
als een koperen geodkoper is
Dat heb ik niet gezegd.

Maar misschien gebruiken ze alu omdat het steviger is. Het is in ieder geval wel goedkoper dan koper, dus dat kan ook een reden zijn (of combinatie van beiden natuurlijk).

En bovendien: Is extreme koeling bij versnellingsbakken wel nodig? Want het werkt nu ook dus waarom veranderen?

Maar zoals gezegd denk ik dat het aspect van sterkte ook mee speelt.

Zoveel verstand van auto's e.d. heb ik trouwens niet, maar wel van natuurkunde en koeling.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 22:53 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik blijf er gewoon bij dat die Alu rad gewoon beter moet werken , geeft sneller zijn warmte aan het water af . En sorry hoor , maar als een koperen geodkoper is en beter koelt zouden ze die echt wel gebruiken...
uuuuuh hier klopt iets niet

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

nee sorry, maar dat koper beter koelt is gewoon een FEIT, maar aangezien koper zwaarder is zal t wel gewicht reductie zijn :) en waarschijnlijk ook sterker ofzo...aangezien ze nogal raggen met die bakken ;)

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hij zal zeer waarschijnlijk van alu zijn omdat ze de auto zo licht mogelijk willen hebben zodat die sneller kan :)

en waarom dan koper gebruiken als aluminium al goed genoeg koelt en veel lichter is :)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Als je een blok koper en een blok alu van het zelfde formaat vergelijkt zul je zelf merken dat KOPER BETER koelt!!!
Dat een WRC alu gebruikt kan door het verschil in gewicht komen, alu weegt namelijk een stuk minder dan koper!

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Verdomme eh , nu weet ik al ni meer wa te pakken ...
Gratis alu radje of slopen en hopen dat het past met een kachelrad ...

Verwijderd

geeft sneller zijn warmte aan het water af.
Bij een rad was het dacht ik de bedoeling dat het andersom werkt...... Maar goed das my opinion... Anders zou ik zeggen sluit je kast aan op de CV >:)

Niet lullig bedoelt hoor, maar ik had gewoon effe zin om te letter n**ken :P

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 15:34

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Hmmm wat dacht je als er een nulletje afvalt van je 250fl ???

Dus eentje voor 25fl op de autosloperij ;)

Hier is die van mij heeft me 25 piekjes gekost en is van een Nissan Micra uit 2000

Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~ozen0010/img/mods/radiator/4big.jpg

Hier heb je een link voor meer pics.
Als je goed oplet zie je zelfs de sticker op de radiator zo nieuw is ie dus ;)

En de jongens hebben gelijk, koper koelt veel beter, daar is geen discusie over mogelijk, tevens is het ook zo kwetsbaar (zachter) als het aan mij lag had ik ook eentje van koper gehaald maar toen ik deze half in de schade auto zag kon ik het niet laten om hem eruit te halen *D voorkant en dashboard was helemaal weg dus makelijker uit te halen, ik ben zo lui weet je :P

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 08:25 schreef Reptile-X het volgende:
Hier is die van mij heeft me 25 piekjes gekost en is van een Nissan Micra uit 2000

[afbeelding]
Das een verdomd :9~ radje... Denk dat ik ook maar even een Micra ga slopen... Even door de wijk wandelen, staat er vast wel ergens eentje, mag ie als vergoeding m'n orb in ze auto zetten >:) is vast wel genoeg voor een micra :)

Maar goed... gewoon naar de autosloop dus maar..........
Pagina: 1