Pc crasht bij 3d spellen!!!!

Pagina: 1
Acties:

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Topicstarter
Misschien kan mij hier iemand mee helpen, een vriend van mij heeft exact hetzelfde systeem als ik.

nml.
een msi ms-6330 lite moederbord met een amd1.2 tb en een asus v7100 vgakaart.
Telkens als hij een 3D spel opzet crasht zijn Pc , er is dan geen beeld meer op zijn monitor maar het lampje blijft wel knipperen.
Ook kun je de pc niet resetten alleen maar uitzetten.
hij heeft al een zwaardere cpu fan en een nieuwe voeding, maar helaas , weer hetzelfde.
Ook heb ik net hier de vga kaarten verwisseld om te kijken of het daar aan lag , maar dat leverde ook niks op.
Het gebeurde zowel onder win98se als onder XP , ook hebben we verschilende drivers geprobeerd maar niets hielp.
Na een aantal minuten crasht hij gewoon .
Zolang hij maar geen 3D toepassingen gebruikt is er niks aan de hand .
wie kan ons helpen????

searisk

• Daspeed
  • Laatst online: 22:52
Is het geheugen niet naar de $%^#$%$ ?

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

misschien is je mobo naar de knoppuh...?
en anders je geheugen, meer weet ik ook niet...

ik vrees dat je weinig er aan hebt, maar toch...

*ding* Einde bericht *dong*

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20
ik had dat ook eens alleen toe lag het aan me mobo en of cpu die kapot was of was het nou toch me video kaart.
ik weet het niet meer er is al zo veel kapot gegaan aan me comp en vervangen.
Maar soms wil het ook wel eens helpen nieuwe drivers te installen van je video kaart maar dat hielp niet bij jou maar het wil ook wel eens helpen om je drivers te update van je mobo .
Veel suc6 er mee
Gr InfoTracer

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

geheugen wisselen
videokaart wisselen
AGP op 1X zonder SBA zetten
windows98 proberen
directx updaten
chipsetdrivers (bij w98)

etc.

You can't have everything. Where would you put it?

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 12:54

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Zelfde probleem gehad met V770TNT2 kaartje... Ik kwam er ook niet uit. Zelf dacht ik dat het met het stroonverbruik te maken kon hebben, maar jij hebt er een een nieuwe voeding zei je.

Probeer eens nieuwe drivers voor je AGP poort te installeren. Heeft bij mij nix opgeleverd, maar ik heb ook eigenlijk een troep compu ;(

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Ik had een zelfde probleem, toen ik echter de temperatuur van mijn processor naar beneden bracht, bleek het probleem te zijn opgelost.
Probeer eens te meten wat je processor temperatuur is (motherboard monitor downloaden, instaleren, 3d spel spelen, wachten tot 'ie crashed, en dan kijken). Als die boven de 70 graden of iets dergelijks is, moet je eens proberen om je kast te koelen met b.v. een kamer ventilator voor je open kast, of je processor terug te klokken. En dan weer het hele proces doorlopen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• darmit

darmit

Topicstarter
Maar ik exact hetzelfde systeem en ook dezelfde drivers, en bij mij werkt die perfect .
ik heb zelfs een benchmark van 2530 dus

searisk

Verwijderd

ik had precies hetzelfde probleem met mijn riva tnt 2 in xp. toen ik de 23.11 drivers had geinstalleerd werkte alles opeens perfect...

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Op woensdag 16 januari 2002 22:24 schreef FraGGoFieL het volgende:
ik had precies hetzelfde probleem met mijn riva tnt 2 in xp. toen ik de 23.11 drivers had geinstalleerd werkte alles opeens perfect...
Vreemd. Onder W98SE draaide mijn AopenTNT2PRO-kaart prima, maar toen ik na install. van XP de detonator 23.11 installeerde deed ie niets meer, behalve opstarten, en vanzelf rebooten. Nadat Aopen een week later zelf XP drivers online had gezet die erovergeen gezet, en hij doet het weer, behalve onder games, dan reboor ie spontaan. Ik heb het vermoeden dat de driver rollback van XP niet helemaal waterdicht is :(. Helaas heb ik nog geen tijd gehad om XP weer opnieuw te installeren, en dan meteen de Aopen drivers eroverheen te gooien ...

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 22:34 schreef TMoose het volgende:

Vreemd. Onder W98SE draaide mijn AopenTNT2PRO-kaart prima, maar toen ik na install. van XP de detonator 23.11 installeerde deed ie niets meer, behalve opstarten, en vanzelf rebooten. Nadat Aopen een week later zelf XP drivers online had gezet die erovergeen gezet, en hij doet het weer, behalve onder games, dan reboor ie spontaan. Ik heb het vermoeden dat de driver rollback van XP niet helemaal waterdicht is :(. Helaas heb ik nog geen tijd gehad om XP weer opnieuw te installeren, en dan meteen de Aopen drivers eroverheen te gooien ...
ik denk dat het komt omdat ik een riva tnt 2 32mb M64 van Leadtech had... is nogal een verschil

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

think I know, je reso te hoog ingesteld of de refresh rate ?? dit wil de problemen nog wel eens oplossen...

Deze plek is te koop.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb het ook gehad met mijn ASUS V7700 Pro Deluxe.

Mijn oplossing voor het probleem was Bios terug zetten naar standaardwaarden. Alles weer aanpassen behalve VGA settings deze op de standaard laten staan.

Nooit weer een crash gehad

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• darmit

darmit

Topicstarter
Dit brengt allemaal niks .
Nogmaals , ik heb precies dezelfde pc met dezelfde drivers etc...etc...
En bij mij werkt die perfect

searisk

Pagina: 1