Toon posts:

[Slackware] Compilen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag KDE 2.2.2 installeren, maar daar is geen RPM versie voor Slackware 8.0 voor. Maar wel de source code (tar.gz). Dat zijn wel 30 bestanden. Kan ik die ook allemaal tegelijk compilen?

Thx

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32

Super_ik

haklust!

meestal doe je ./configure --help
en dan ./configure --alle-opties-die-wil
en dan make
en dan make install
dan installeert ie alles

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32

Super_ik

haklust!

maar als je een rpm voor slack verwacht te vinde, wa doe je dan met slack :?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:37
enne, compilen gaat niet sneller als je alles tegelijk doet, het vreet namelijk alle cpu tijd die er is.

Verwijderd

ftp://ftp1.sourceforge.net/pub/slackware/slackware-current/kde-2.2.2/packages
alstublieft
maar aangezien ik er 3 klikjes voor nodig had om dit te vinden denk ik dat je dat best zelf had kunnen doen
en nee je kunt niet paralel compilen om dat een groot deel van de compilaties depends op eerder te compilen en installen packages

Verwijderd

ftp://dl.xs4all.nl/pub/mirror/slackware/slackware-current/kde-2.2.2/packages/
Die is dichter bij huis en veeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller :)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
op de site van kde staat (ergens, zoek zelf maar) de volgorde waarin je alles moet compilen...

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

slackware is prachtig (ik gebruik het zelf ook ) ALLEEN je moet idd (bijna) alles zelf compilen....

nu is dit geen probleem maar je moet het wel ff weten voor je aan slack begind :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb alle paketten gedownload, maar ik snap het effe niet. En op de site van KDE is ook niet veel te vinden.
Als ik zo'n bestand uitpak dan zitten daar drie dirs in. Een INSTALL dir een USR dir en een DOC dir. In de INSTALL dir staat een bestand xinstall.sh (x weet ik effe niet) maar dat werkt niet. Er is ook geen makefile of ./configure te vinden in een van deze mappen. hoe kan ik deze nou compilen??

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 13:59 schreef Markiedam het volgende:
Ok ik heb alle paketten gedownload, maar ik snap het effe niet. En op de site van KDE is ook niet veel te vinden.
Als ik zo'n bestand uitpak dan zitten daar drie dirs in. Een INSTALL dir een USR dir en een DOC dir. In de INSTALL dir staat een bestand xinstall.sh (x weet ik effe niet) maar dat werkt niet. Er is ook geen makefile of ./configure te vinden in een van deze mappen. hoe kan ik deze nou compilen??
Wil je perse KDE zelf compilen? Hierboven heb ik een link geplaatst naar Slackware packages. Je downloadt alle files uit die kde-2.2.2/packages dir en je geeft in die dir het commando installpkg *.tgz en de boel wordt geinstalleerd op je systeem. Even verder neuzen in de source dir levert een aantal buildscripts op voor deze packages. Die zou je kunnen gebruiken om je KDE te compileren .

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 14:05 schreef janjanjansen het volgende:

[..]

Wil je perse KDE zelf compilen? Hierboven heb ik een link geplaatst naar Slackware packages. Je downloadt alle files uit die kde-2.2.2/packages dir en je geeft in die dir het commando installpkg *.tgz en de boel wordt geinstalleerd op je systeem. Even verder neuzen in de source dir levert een aantal buildscripts op voor deze packages. Die zou je kunnen gebruiken om je KDE te compileren .
Hmm... als ik dir gedaan heb, dan kom ik gewoon weer terug in de dir waar ik die opdracht gaf. Maar ik zie nergens build scripts. Laatste vraag nog even....

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Je kan ook de tool rpm2tgz gebruiken, werkt 9 van de 10 keer perfect bij mij als ik geen source tarball kan vinden en alleen een rpm...

Rookworst zonder R is ook worst.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Op zondag 27 januari 2002 13:59 schreef Markiedam het volgende:
Zelf compilen is best nog een toer :). Kun je het beste kijken op hints.linuxfromscratch.org/hints/kde.txt.

Maar zoals gezegd, de packages (uit slackware-current) zijn veeeeel makkelijker te installeren (zeker als je al niet weet hoe je een prog. moet compilen :D).
Je download het zooitje
en vervolgens ga je naar de dir waar je het naar toe hebt gedownload, doet installpkg *
klaar! :)
Pagina: 1