Toon posts:

Zwaar irritant: versneld geluid met Terratec 24/96

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Nogmaals een oproep: ik zit met het zwaar irritante probleem dat wanneer ik een audio bestand op mijn pc afspeel, dit vervolgens een stuk doorspoel en dan verder afspeel het geluid plotseling (lijkt wel) verdubbeld is. Ik heb geprobeerd de drivers opnieuw te instaleren e.d., maar ik kom er niet uit. Is er misschien iemand bekend met dit probleem?

Gegevens:
soundcard: Terratec 24/96
pc: pentium 600 mhz / 256 mb ram
o.s.: windows 2000 NL

Verwijderd

heb je toevallig een asus met i-panel

Verwijderd

ik ken het probleem volgens mij waren het echt de drivers die het veroorzaakte

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik na moeten kijken, durf ik niet gelijk te zeggen. De PC is in elkaar gezet door Dell (eind 1999).

Maar wat is er mis mee dan?

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, de drivers, maar hoe kom ik dan ECHT van de drivers af en krijg ik de nieuwe geïnstalleerd? Telkens als ik ze verwijder komen ze weer terug nadat ik de pc opnieuw heb opgestart. Bovendien bevatten de Terratec drivers geen auto install.

Verwijderd

heb hier een audigy is dan wel geen terratec maar die stoort ook op mijn i-panel

Verwijderd

Topicstarter
En volgens mij ligt het zeker NIET aan de codecs. Aangezien het zowel bij wav als mp3 bestanden het geval is. Echter bij het afspelen van Div X films heb ik dit probleem niet (wat betreft geluid).

Zou dit te maken kunnen hebben met de installatie van direct x 8?

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
ik ken iemand met een Terratec die het onder ME zonder problemen deed maar met Win XP en de bijbehorende drivers het zelfde probleem vertoonde. Zou dus goed aan de drivers kunnen liggen...
Pagina: 1