Toon posts:

Muurbeugels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even een vraagje: als je van die muurbeugels haald en je boxen aan de muur hangt of in de hoek wordt je geluid en dan met name het laag niet verstoord door de muur die er zo dichtbij achter hangt? Meestal leid dit toch tot een minder strakke en mooie bas of ben ik nou gek?

(als ik nog paar boxen weet te vinden zullen ze waarschijnlijk aan de muur moeten, maar als het erg verstoord dan moeten we goede plek gaan zoeken/maken)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Er zijn wel speakers die geoptimalisserd zijn voor muurbevestiging, of iig waar men er rekening mee gehouden heeft. Echt groot zullen dergelijke speakers, denk ik, nooit zijn.

bijvoorbeeld een Dynaudio contour 42W
Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudio.com/products/photo/aud/newaud/42W.jpg

Een stevige (niet trillende) beugel en geen reflex poort aan de achterkant lijkt me wel handig.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
mijn boxen hebben dus wel het bassgat aan de achterkant...maakt dit veel uit?

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 15:50 schreef neographikal het volgende:
mijn boxen hebben dus wel het bassgat aan de achterkant...maakt dit veel uit?
Het kan dan zijn dat je de bass, anders ervaard dan bedoelt is. Klinkt vaak boomeriger.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb m'n magnat vintage speakers ook aan de muur bevestigd, en ik moet zeggen dat je gelijk hebt wat het bas betreft. Vooral bij radio uitzendingen (waar een of andere vage filter overheen is gepleurd waar door alles 'voller' en 'ruimtelijker' lijkt :r ) moet ik toegeven dat de bas veels te overheersend is. Ook bij het afspelen van m'n cd's merk ik dat de bas erg overheersend is (of eignelijk was) Zodra ik een nummer met bas op had staan, leek het alsof ik een grote subwoofer in m'n kamer had staan en verder niks.
Maar daar is een hele makkelijke oplossing voor: de equalizer!!! (nu maak ik wat slapende audiofiele honden wakker geloof ik :P ) Ik heb met m'n equalizer de bas voor 3/4 weg geschroefd, waardoor ik nu een erg mooi homogeen (wat een woord :P ) klankbeeld heb :)

Zo heb ik m'n EQ ongeveer staan:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/alg/eq.gif

A = sublaag
B = laag
C = midden
D = hoog

Echt een ideale 'audiofiele' oplossing is het dus niet, maar ik ben meer dan tevreden met deze oplossing!

Succes! :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt groot gelijk met je equalizer hoor! Audiofielen zouden soms een beetje meer open-minded moeten zijn ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
Ik heb een tijdje een setje Fielips-boksen aan de muur gehad, in de hoek gehangen, aangezien er geen bas uitkwam. Het werd echter zo ranzig dat ik ze weer weg heb gehaald. Nu heb ik nieuwe (gratis!) B&O boxen (de Beovox 3702) en daarvoor heb ik mijn (9 m^2) studentenkamertje omgegooid, zodat ik de ideale positie er voor heb. Ik zou zeggen, probeer het eens allemaal uit wat hier voorbij is gekomen, en kijk wat jij het lekkerste vind klinken... ik heb hier momenteel twee steunen liggen waar ik niks mee doe :) dus als je wilt? :D

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:59

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

'k heb van een paar beugels en boutjes en moertjes zelf beugels gemaakt :) .. en er netjes overal rubbers tussen gedaan.. scheelt ook een hoop :) Trilt niet, en geeft geen geluid af.. is toch voor surround, dus dat boeit sowieso niet zo erg :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Heb 2 missions aan de muur hangen. Deze klinken veel beter op oorhoogte. (zijn maar kleine dingetjes)
Pagina: 1