Toon posts:

ADSL splitter kaduk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben sinds een week of 2 ADSL geprobeerd te installeren. Telefoonkabel achter ISRA-punt (in meterkast) doorgeknipt, RJnogwattes stekkerjes aan de uiteinden van de kabels geplaatst en beide in de splitter gestopt. Eerste controle: doet de telefoon het nog? NEE dus!! Foutopsporing: ADSL-splitter vervangen door een normaal splittertje --> Bingo, hij doet het weer. Dit kan alleen aan de ADSL-splitter liggen toch?

Vervolgens gekeken of er wel geinternet kon worden. De lampjes op de modem waren beide groen, maar deze gaf wel een foutmelding en geen verbinding dus. Hoe kunnen beide lampjes nou groen zijn?

Ik ben de laatste 1,5 week al aan het bellen met de mxstream doe-het-zelf lijn, maar dat schiet niet op. Er zou een monteur bellen voor een afspraak om langs te komen, maar het duurt maar en het duurt maar.....

Verder nog een vraagje over de kabel tussen splitter en USB-modem. Er komt een gewone 4 aderige telefoonkabel tussen te zitten, want dit kon volgens de mensen bij de primafoon wel. Van een twisted pair of UTP kabel wist men daar helemaal niets. Is dit oke? Of gaat dit ten koste van de snelheid?

Verwijderd

Topicstarter
Is het een te lang verhaal? Stel ik domme vragen? :? Antwoord op één van de vragen is ook oke natuurlijk!!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 16 januari 2002 22:31 schreef rajzor het volgende:
Is het een te lang verhaal? Stel ik domme vragen? :? Antwoord op één van de vragen is ook oke natuurlijk!!
Je mag je topic maar na 24h omhoogschoppen ;)

Dat mag gewone telefoonkabel zijn. Soms raar men aan om UTP te nemen en daar RJ-11 op te zetten maar enkel als je lange afstanden overmoet...
Als je telefoon het niet doet op een ADSL splitter maar wel op een gewone dat zit er volgens mij toch iets fout op die ADSL splitter zoals je zegt...

Heb je een telefooncentrale ? Is het een ISDN/analoge lijn ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Geen telefooncentrale en een analoge lijn. Tussen de splitter en de telefoon zit alleen het kabeltje dus.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 16 januari 2002 22:57 schreef rajzor het volgende:
Geen telefooncentrale en een analoge lijn. Tussen de splitter en de telefoon zit alleen het kabeltje dus.
Ga in de winkel een andere splitter halen.
Als je telefoon werkt met een gewone splitter en niet met die ADSL splitter en er zit anders nergens geen centrale of zo moet ie het gewoon doen...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Wat versta jij onder "vervangen door een normaal splittertje", bij mijn weten is de meegeleverde splitter nodig voor het scheiden van de hoge en lage frequentie.

Wanneer je dit niet doet kan je niet meer telefoneren.
Pagina: 1