M.U.D (zijn er nog mudders?)

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Eind jaren tachtig en begin jaren negentig heb ik met veel plezier muds gespeeld. Zoals bv. holy mission en nanny mud.
Lekker met je 1200/2400 baud modem inbellen en telnetten om te gamen.

Zijn er op dit moment nog mensen hier die MUDS spelen? En zo ja wat zijn op dit moment zo'n beetje de beste / leukste /drukste muds om te spelen.

Kookie *D

PS: MUD=Multi User Dungeon, het zijn text based games waar een hele hoop mensen tegelijk op inloggen en spelen. Meestal RPG achtig, maar kan ook SF zijn.

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 00:06
Heb een tijdje op Hyperborea rondgelopen.
Jammer genoeg hebben ze op mijn werk de toegang versperd.. ;) Is/was niet zo druk bezocht maar wel leuk en vriendelijke lui. Van origine uit amerika, maar server staat nu in Nederland.
Have fun!!
www.hyperborea.net

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Kzit er wel aan te denken om een MUD te gaan spelen maar zijn er nog een aantal gratis MUD clients :? goed je kunt telnet gebruiken maar dat heeft verder geen kleur :( wat is een mud die veel wordt gespeelt

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 00:06
Als je zo'n beetje alle muds wilt hebben moet je hier naar toe.
Staan ook een aantal clients voor de download gereed..
http://www.mudconnect.com/
edit: zie dat we op het zelfde wachten.. ;)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op woensdag 16 januari 2002 21:06 schreef SimonBenson het volgende:
Als je zo'n beetje alle muds wilt hebben moet je hier naar toe.
Staan ook een aantal clients voor de download gereed..
http://www.mudconnect.com/
edit: zie dat we op het zelfde wachten.. ;)
éhm, kzie even door de MUD client lijst en daar staat nog al es een mus-client, wat is nou een goede gratis mud-client :? kzie dat mud-master gratis is, en mudmaster 2k is ook gratis

Verwijderd

Zmud?

ik heb een tijd rondgelopen op de discworld mud
[url="telnet://discworld.imaginary.com"]telnet://discworld.imaginary.com[/url]
ofzo

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Ik heb halverwege de jaren 90 veel gespeeld op Nanvaent. Nu ben ik creator op Eodon (weinig actief helaas vanwege weinig tijd), maar deze MUD is nog steeds in opbouw.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
hmm heb half jaar terug wel es op utopia gezeten...was wel grappig nu eignelijk nooit meer......

-

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Yep.. ben nog steeds een hardcore MUDder.. Ben momenteel Wizhelper op het DGD/LPMUD Igor ([url="telnet://igor.algonet.se:1701"]telnet://igor.algonet.se:1701[/url])

Vroeger ook nog archwizard geweest op Caradon, maar die is ter ziele.

Verwijderd

Ghehe, als je bedoelt dat het pure tekst based RPG's zijn(waarbij het meer draait om het schrijven als om de stats) dan ben ik er ook een, heb ik starwars RPG's gespeeld en Liquid Sand Tissue.
Vond het erg cool, alleen was er een gebrek aan leden :'(
Jammer, zijn er nog meer van dat soort games?

Verwijderd

Er zijn er heel veel: www.mudconnector.com

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:04

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ja mudden blijft leuk
Jammer idd dat er steeds minder mensen komen spelen :'(
Maar ja, blijf spelen, speel op diamondmud
Opzich gave mud, qua omgeving thema etc.. :D

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Verwijderd

Ik speel sinds kort Star Trek: Elite (194.88.75.31 port 6969), en het bevalt me goed. Ze zijn nu nog druk aan het bouwen, dus veel is er nog niet te doen, maar als het helemaal af is moet het helemaal prachtig zijn :)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
kobra.et.tudelft.nl

was wel een populaire 10 jaar geleden

ik speel het alleen niet meer, ben van level 19 toch maar Jedi (God) geworden om zo toch mijn account te behouden

...

Verwijderd

Ik speel sinds kort Star Trek: Elite (194.88.75.31 port 6969), en het bevalt me goed. Ze zijn nu nog druk aan het bouwen, dus veel is er nog niet te doen, maar als het helemaal af is moet het helemaal prachtig zijn :)

Verwijderd

Dubbelpost, foutje :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:44

Bezulba

Formerly known as Eendje

kheb 2 jaar geleden een hele tijd vampiremud gedaan... en nog wat andere.... zeer cool en bovenal gratis :)

blup

Verwijderd

Speel al +- 5 jaar op de Turning point MUD http://mud.tp.org

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 16:32
Speelde me 7 jaar geleden helemaal suf op Dutch Mountains. Erg gezellige en goeie MUD. Geen PK ofzo maar wel erg uitgebreide wereld en toendertijd ook veel quests voor extra eq en andere leuke gadgets.

Na een grote crash waarbij alle characters verloren zijn gegaan was voor mij de lol er wat af, helemaal op nieuw beginnen...daa rhebik helaas de tijd niet meer voor. Maar ga er eens kijken!

mud.nu:4000

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-01 18:10
Beetje oud topic, en web_crusader heeft al een ander topic omhoog geschopt over MUD's, dus daar kan je verder gaan.

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.