Boxen dood?

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb 2 25 jaar oude B&W DM5 boxen hier staan, deden het altijd prima, prima geluid.

Echter ik kwam vandaag bij mijn PC in een suffe bui, en er kwam geen geluid uit de boxen. Hoe ken dat nou? Dus ik draai de volumeknop zo ver mogelijk open, en hoor nog steeds niets (ook geen ruis of wat dan ook). Ik kijken, oh ja ik het knopje om de speakers aan te zetten (zo'n A en B knopje) niet omgedraaid ... (dat doe ik als ik dus via koptelefoon luister). Dus ik druk klakkeloos dat knopje in, en ja hoor: BAM. Was vergeten de volumeknop terug te draaien |:(

Mijn boxen doen sindsdien (is 2 uurtjes geleden) niets meer, de versterker doet het nog wel. Zijn ze nu overleden? Zou wel minder zijn op zich ...

Geef mij maar een Warsteiner.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Download de manual op de b&w site, misschien zit er een zekering in, anders zijn ze dood denk ik.

Verwijderd

zekeringen vervangen?

edit: sneller typen :)

• Knakker
Hmm, hoe wat waar oi?

Waar zou zo'n zekering ongeveerm oeten zitten? Bij de aansluiting?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Of aan de achterkant bij de aansluiting maar meestal op het printje van binnen in de box.

Senile! Senile Oekaki

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik zou gewoon aan de achterkant kijken, meestal zit daar wel iets. Anders zijn ze gaar....

|Specs|

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Heb ik ook één keer gehad en thank god ze hebben het nog overleefd ook. Ik schrok me echt wild!

Receiver (zie beneden) op +20 gedraaid vanwege een klein probleempje met de volumeknop (is standaard bij dit type, enige minpunt) En ik schakel vrolijk de luidsprekers in. Voor een seconde, niet langer hebben ze dus volle insturing gehad van m'n receiver. Snap nog steeds niet hoe zet het overleefd hebben. En nee, ik heb geen zekeringetjes op m'n luidsprekers zitten

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk eerst ff naar je versterker, misschien is je B&W's niet dood. :)

Heb je trouwens wel de versterker met andere luidsprekers geprobeert of de B&W met een andere versterker? ;)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Knakker
Nou, voor 90 eurocent is dat ook weer gefixed :)

Aan de voorkant zit een rondje dat je eruit kan draaien, en daarachter zit een zekering...45 eurocent per stuk, nou ja - daar kan ik nog mee leven. Ik had de folder van Richer Sounds al ff opgehaald :)

Pagina: 1