Toon posts:

2 RAID-Controllers op 1 bord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het eigelijk mogelijk om 2 EIDE-RAID controllers op 1 mobo te plaatsen, en dan wel van 1 merk natuurlijk?

Ik wil namelijk grote archiefkast maken. Dus 2 Raid controllers met elk 4 schijven van 120Gb en steeds 2 spiegelen. Dus uiteindelijk 4 x 120Gb(met 8 schijven). Is dit mogelijk?

Verwijderd

Met Scsi raid controllers kan het in ieder geval!!

Heb daar alleen ervaring mee

Verwijderd

Topicstarter
ja dat ken ik al

Verwijderd

met de goedkope promisc controllers kan je toch maximaal 2 schijven in raid hangen? Dan krijg je dus met jou opset 4 losse partities, niet echt handig. Beter om 1 echte controller te kopen, een adaptec of 3ware die meteen 8 schivjen in raid kan zetten. Met raid5 heb je dan ook meteen meer ruimte, maar 1 schijf verlies ipv 4 en alles op 1 partitie.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Promise onboard controllers hebben een afgeslankte versie van de FastTrak bios. Bouw je zo om en je hebt 4 disks in je RAID array >:)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan net zoveel controllers plaatsen als dat je pci sloten hebt in principe.

https://discord.com/invite/tweakers

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Zoals hierboven al gezegd wordt. :)

Neem dan gewoon een 3ware escalade 6800 :P
Weet alleen niet of dit wat uitmaakt qua performance aangezien je dan maar 1 pci-bus gebruikt :?

edit:
Of je pakt een 3ware 7850 die een 64 bits ci slot heeft en mogelijkheid tot hot-swap.. :9

Eeuwige n00b

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 13:04
Zie mijn eerdere posting: 2 x Raid 0 (240 GB); Promise & Onboard Probs (Http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/376763/1/25)
Kan wel, geeft (bij mij) alleen het probleem dat ik geen Windows 2000 of Windows XP kan installeren (alleen 98 SE of Millenium) Dit is voor combo on-board Promise raid-controller (Asus A7V266-E raid) en een Promise FastTrak 100 TX2. Ik heb ook een MSI K7T 266 Pro 2 RU gehad, die had aanvankelijk het probleem dat ik alleen de bios van de pci-raid controller kreeg (en dus de 120 GB die aan de onboard hing niet kon aanspreken). Later (na een biosupdate die dit probleem moest oplossen) was het precies omgekeerd en pakte ie alleen de onboard array.
Ik heb nu een Promise FastTrak TX4 besteld, die heeft 4 ide-porten. Hopelijk lukt het daar wel mee.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54
Ik had zelf op mijn MSI K7T266 PRO 2x een Highpoint raid adapter, en dan nog de promise onboard.. Ging perfect. Ik had alle interupts zo uitgekozen dat ze allemaal op dezelfde zaten (Video, geluid en netwerk ieder een eigen), en in het bios van de highpoints kon ik van alle 4 de hdd's (alles master) één array maken (of meerdere).

Ook geen problemen met het irq, promise <--> highpoint. snelheid is ook goed, dus ik heb geen klachten.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1