Temp sensor plaatsen en nog een OC vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:17
Ik weet dat deze vraag al vaker is geweest, ik heb nl. al weet ik hoeveel oude topics doorgelezen. Maar elke keer wordt er weer wat anders gezegd. De een plakt zijn sensortje (van zo'n halfords ding) op zijn heatsink, de ander op een hoekje van zijn proc of ergens tussen gefrot.

Ook is het niet echt duidelijk wat voor invloed de plaatsing heeft op de afwijking op de temp gemeten door het mobo.

Mijn eerste vraag is dus, zou iemand kunnen aanwijzen (met een pijltje) op het volgende plaatje wat de beste plaats en daarbij wat temps geven van de extra sensor en de mobo sensor.
(ikzelf kan helaas mijn temp niet zien in mijn bios of met MBM)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~janne033/proc.jpg

Ik wil mijn temp meten omdat ik net heb ontdekt dat ik mijn FSB ook in windows omhoog kan gooien met softfsb.
Vraag 2
Als iemand toevallig weet of ik met een biosupdate ook mijn fsb kan instellen hoor ik dat graag. Met mijn huidige bios kan ik geen ruk instellen.

Ik heb een Aldi pc van maart 2000(geloof ik), PIII 666 met een MSI MS-6318 (MD2000) mobo

Strava

• Prulleman
Als de vragen te wazig zijn hoor ik het ook graag hoor :)

Strava

Verwijderd

meestal plant je de sensor in de voeding dant meot dna met zon plaatje... ff zoeken hoor: Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/spacer1-217.jpg

zoiets volgens mij en dan kan je je temp senser enr zo tusse douwe :)

• Prulleman
De sensor in de voeding? wat heeft ie daar te zoeken??

Strava

• Prulleman
*Kick*

Strava

Verwijderd

Damn, waarom krijg jij je FSB wel omhoog met softFSB? Mijn MSI (Mijn Stomste Inkoop)6160 doet helemaal niks terwijl ik ZEKER weet dat zowel het mobo en processor een hogere FSB aankan. Het mobo gat 66-83MHz en de processor 466@566. Ik heb 100% zeker de juiste PLL ingesteld. De bios wil ook al niks doen (zeer weinig instellingen). Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik de FSB in de bios omhoog gooien, en volgens t mobo met een denkbeeldige jumper. Een bios update wil ook al niet op dat stomme ding.

Iemand die t emailadres voor support van MSI heeft? (niet te vinden op de site).

• Prulleman
Ik had die pll voor die van mij van een gare duitse aldi overklok site gehaald. Softfsb werkt hier dus prima, ik kan alleen niet hoger dan 147*133=735 hoger bevriest ie gelijk.

Ik denk dat je verder moet zoeken naar een andere .pll....

Weet iemand voor mij nog een andere manier om hoger te klokken??

Strava

Pagina: 1