Op woensdag 16 januari 2002 21:13 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
Dan nog heeft ie een DVD speler over lijkt me dus echt overbodig.
Wat jij overbodig vindt hoeft een ander nog niet overbodig te vinden. Daar komt bij dat het nog eens per situatie kan verschillen. Mijn DVD speler trekt het namelijk echt niet om On-The-Fly audiotracks snel genoeg aan te leveren voor een snelle brander. Eén van de redenen waarom ik nog een losse CD-speler heb.
Even On-Topic.. meerdere CD's achter elkaar branden met een snelle brander is zeker wel een flinke hitte bron. Zeker als je deze brander klem zet tussen een paar andere (+40x speed) CD/DVDROM spelers. Ook de "bovenin is het verst van je HD's dus koelst" redenering gaat helemaal niet op, ten eerste stijgt warme lucht op en is de luchtafvoer bij bijna alle standaard "huis,tuin & keuken" PC kasten zodanig dat de warme lucht helemaal bovenin de kast gevangen zit omdat de lucht niet door de hele kast circuleerd. Het antwoord op de gestelde vraag in dit topic is helemaal niet zo makkelijk te geven maar van vele (niet nader gespecificeerde) faktoren afhankelijk.
Ik zou zeggen, koop een digidoc of iets verglijkbaars en expirimenteer een tijdje om te kijken waar de warmste plekken in een kast zitten en door welke componenten en bij welke belasting dit veroozaakt wordt. Alleen op die manier kun je een juist oordeel vellen over waar de componenten het best te plaatsen voor de meest optimale warmte afvoer en de minste invloed van de temperatuurschommeling van de componenten onderling.
Laat maar.. .