Toon posts:

6 5.25" drive bays, waar nu de cdromspelers zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een chieftec server kast gekocht en deze heeft 6 5.25" drive bays. Ik heb een cd-brander, cd-romspeler en een dvd-speler....

De vraag: waar stop ik deze drives nu??? Allemaal bovinen of juist onderin?? Of verdeeld?? :?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik neem aan dat je al je HD's onderin hebt zitten?
Dan word het bovenste gedeelte van je kast niet echt warm, dus maakt het niet veel uit waar je ze plaatst. Beste is wel om ze dan om en om te plaatsen, als je ze direct boven elkaar plaatst willen ze wel es warm worden...

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Maakt nix uit als ze niet al te warm worden, gewoon op de plaats waar je er het beste bij kan :)

Verwijderd

bovenin kan je er makkelijker bij.. dat is mijn filosofie

Verwijderd

[flauwe modus]
of hij staat op je bureau 8-)
[/flauwe modus]

ik vind het persoonlijk boven in mooier!!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49
WTF moet dat hier? :)
[forum=22] >> [forum=6].

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Waarschijnlijk kun je ze het beste kunnen verdelen omdat de IDE kabels tekort zijn of dat je niet goed uitkomt (tenminste dat was bij mij het geval met zo'n bigtower van target :r die had ook 6 5.25" bays)

Verwijderd

doe de bovenste leeg, daaronder de brander, daaronder naar eigen keuze :)
Dit ivm warmte van de brander >:)

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Dat maakt toch zeker geen ene *piep-pieppiep-piep* uit?? Zo warm worden die dingen nou ook weer niet, als ik jou was zou ik ze gewoon daar dr in doen waar jij ze het mooist vind staan... Als je je toch zorgen maakt om die warmte, dan moet je steeds 1 bay tussen de drives doen.....

• Arjenn
Ohja, trouwens, waarom een aparte cd-rom en dvd-speler?? Die DVD doet toch zeker beide, of ben ik nou |:(

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:45 schreef Arjenn het volgende:
Ohja, trouwens, waarom een aparte cd-rom en dvd-speler?? Die DVD doet toch zeker beide, of ben ik nou |:(
jij ben |:( :+

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:45 schreef Arjenn het volgende:
Is dat raar dan, ik heb 2 cdrom spelers (scsi-ide) dvdspeler (ide) en brander (scsi)

• Arjenn
Dank je :)

Verwijderd

Laat het van de lengte van je IDE-kabel afhangen, ook niet geheel onbelangrijk detail :)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:50 schreef Arjenn het volgende:
Dank je :)
Geen dank, liever een Euro |:(

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:52 schreef BrainDamage het volgende:

[..]

Geen dank, liever een Euro |:(
Sorry maar waar slaat dit op :?

Ach laat maar de naam zegt genoeg: Braindamage

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:53 schreef TheExtreme het volgende:

[..]

Sorry maar waar slaat dit op :?

Ach laat maar de naam zegt genoeg: Braindamage
neej deze reaktie slaat ergens op?

• Arjenn
Op woensdag 16 januari 2002 20:50 schreef TheExtreme het volgende:

[..]

Is dat raar dan, ik heb 2 cdrom spelers (scsi-ide) dvdspeler (ide) en brander (scsi)
Ja, vink raar ja, kun je me vertellen waarom je dat in hemelsnaam hebt??? Meer dan 1 brander kank inkomen, maar de rest niet echt....

Verwijderd

Ach, kan toch. Als ik een cd-romspeler over heb gaat ie er ook in. Heb een spuughekel aan cd's verwisselen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 12:02
IK heb het zelf zoh :) :
DVD / CD rom boven in :).
Niks
Niks
Cd brander :P.
Niks (zit hele berg met voeding kabels )
en dat was het :)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 21:00 schreef Arjenn het volgende:

[..]

Ja, vink raar ja, kun je me vertellen waarom je dat in hemelsnaam hebt??? Meer dan 1 brander kank inkomen, maar de rest niet echt....
Ik vind het ook raar, wie heeft er nou 2 CD spelers en een DVD speler nodig??? Ben je DJ op je comp aan t spelen ofzo, kun je BTW beter MP3's mikzen.

• Arjenn
Op woensdag 16 januari 2002 21:02 schreef Paveway het volgende:
Ach, kan toch. Als ik een cd-romspeler over heb gaat ie er ook in. Heb een spuughekel aan cd's verwisselen.
Dat heb ik dan ook een stuk vergemakkelijkt door een slot-in dvd-spelertje aan te schaffen, werkt veeeeeeel fijner....

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 20:54

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op woensdag 16 januari 2002 21:04 schreef BrainDamage het volgende:

[..]

Ik vind het ook raar, wie heeft er nou 2 CD spelers en een DVD speler nodig??? Ben je DJ op je comp aan t spelen ofzo, kun je BTW beter MP3's mikzen.
Bij On-The-Fly kopieren ben je een brander en een cd-speler "kwijt" is wel handig als je er dan nog één hebt om wat in te stoppen terwijl je dat aan het doen bent. (Als je dan 2 branders hebt zoals ik dan heb je in zo'n situatie aan 4 drives nog niet genoeg maar das weer wat anders :+ )

Laat maar.. .

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 21:11 schreef LiGHtNiNG! het volgende:

[..]

Bij On-The-Fly kopieren ben je een brander en een cd-speler "kwijt" is wel handig als je er dan nog één hebt om wat in te stoppen terwijl je dat aan het doen bent. (Als je dan 2 branders hebt zoals ik dan heb je in zo'n situatie aan 4 drives nog niet genoeg maar das weer wat anders :+ )
Dan nog heeft ie een DVD speler over lijkt me dus echt overbodig.

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik zou de meest bovenste nemen ivm warmte :)

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 20:54

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op woensdag 16 januari 2002 21:13 schreef BrainDamage het volgende:

[..]

Dan nog heeft ie een DVD speler over lijkt me dus echt overbodig.
Wat jij overbodig vindt hoeft een ander nog niet overbodig te vinden. Daar komt bij dat het nog eens per situatie kan verschillen. Mijn DVD speler trekt het namelijk echt niet om On-The-Fly audiotracks snel genoeg aan te leveren voor een snelle brander. Eén van de redenen waarom ik nog een losse CD-speler heb.

Even On-Topic.. meerdere CD's achter elkaar branden met een snelle brander is zeker wel een flinke hitte bron. Zeker als je deze brander klem zet tussen een paar andere (+40x speed) CD/DVDROM spelers. Ook de "bovenin is het verst van je HD's dus koelst" redenering gaat helemaal niet op, ten eerste stijgt warme lucht op en is de luchtafvoer bij bijna alle standaard "huis,tuin & keuken" PC kasten zodanig dat de warme lucht helemaal bovenin de kast gevangen zit omdat de lucht niet door de hele kast circuleerd. Het antwoord op de gestelde vraag in dit topic is helemaal niet zo makkelijk te geven maar van vele (niet nader gespecificeerde) faktoren afhankelijk.

Ik zou zeggen, koop een digidoc of iets verglijkbaars en expirimenteer een tijdje om te kijken waar de warmste plekken in een kast zitten en door welke componenten en bij welke belasting dit veroozaakt wordt. Alleen op die manier kun je een juist oordeel vellen over waar de componenten het best te plaatsen voor de meest optimale warmte afvoer en de minste invloed van de temperatuurschommeling van de componenten onderling.

Laat maar.. .

• enrico670
  • Laatst online: 26-07 17:02
Meerdere cd-rom spelers is erg handig.
Mijn pioneer 105s maakt veel lawaai, dus als je dan rustig een mp3 cdtje wil opzetten kan je deze in je veeeel tragere (en dus stillere) cd-rom drive doen.
Meerdere cd`s bij divx kijken en zo is ook erg handig :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zelf heb 2 bigtower, de ene heb ik zo gedaan:

Noppes
Noppes
Een oude cdromspeler, die ik leeggesloopt heb en waar nu een hdd (30GB)in zit met een koelertje ervoor.
Sony fikker
Lite-on CDrom
Nec DVDrom

op mijn andere systeem

Plextor 24x
noppes
Creative DVD
noppes
noppes
Coolermaster 4002 met daarin 60GB hdd,
Pagina: 1