Toon posts:

Radiator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[img][url="https://www.overclockershideout.com/Merchant2/graphics/00000001/MICROFUSIONsml.gif"]https://www.overclockershideout.com/Merchant2/graphics/00000001/MICROFUSIONsml.gif[/url][/img]

Zou dit een goeie radiator zijn? Ik ga zo'n Z4 kit bestellen, maar ik kan deze rad erbij kopen, doen of nie?

Verwijderd

als ie op overclockershideout wordt aangeboden lijkt het me wel een mooi dingetje

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

lijkt me een beetje klein lullig dinkie als ik dat zo zie .... :P

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

hijs wel ergug klein, ik zou een autoradiator doen, die is groter en koelt dus beter.

hoe duur is ie en is ie van alu?

Verwijderd

Ding lijkt van Alu: Zou zeker koper nemen (alles wat contact heeft met de koelvloeistof kan het beste hetzelfde metaal zijn...)

Heb zelf een redelijk uitziende (en betaalbare) bij D-Tek (link?) gezien. Ga binnkort ff bij de kwikfit langs :)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

Op woensdag 16 januari 2002 19:54 schreef allanzoet het volgende:
hijs wel ergug klein, ik zou een autoradiator doen, die is groter en koelt dus beter.
dat is niet altijd waar !

het is de bouw die et em doet .
neem maar een standaard koeler , zet em rechtop en laat er een fan op draaien .

geheid dat ie als je de radiator schuin zet ten opzichte van de fan beter koelt .

dan is dikker ook nog beter dan groter .

( ik kan et weten , heb er heel wat avonden aan besteed op de testbank , met mn motor , om nix te veranderen en toch vermogenswinst te behalen alleen al door hem beter te koelen . )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 00:11 schreef talin het volgende:

[..]

geheid dat ie als je de radiator schuin zet ten opzichte van de fan beter koelt .
:? :? Ikke misschien niet slimmer, maar ik get je point nog ff niet helemaal... Pics?? Je wilt toch zoveel mogelijk air door dat rad ding stuwen?? Ga je dat niet verminderen door je fan er schuin op te laten blowen? }:O

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

Op donderdag 17 januari 2002 23:06 schreef TheReaper het volgende:

[..]

:? :? Ikke misschien niet slimmer, maar ik get je point nog ff niet helemaal... Pics?? Je wilt toch zoveel mogelijk air door dat rad ding stuwen?? Ga je dat niet verminderen door je fan er schuin op te laten blowen? }:O
als ie recht staat blaast de lucht er zo doorheen .

als de radiator schuin staat raakt de lucht meer radiator dus heb je meer koeling .

fan ---> | / <--- radiator

mijn radiator wordt zo beter gekoelt >

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 00:27
Daar zit iets in. Blij dat ik dat gelezen heb vóór ik aan mijn waterkoeling begonnen ben :)

Verwijderd

Ga naar de sloop, zoek een mooie auto uit, sloop de radiator er uit. Klaar!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 00:51 schreef talin het volgende:

[..]
als de radiator schuin staat raakt de lucht meer radiator dus heb je meer koeling .

fan ---> | / <--- radiator
Ow vreemd.... :? Nou ja je zal het vast wel geprobeerd hebben... Het zal ook wel een de bouw van de rad liggen of het echt zin heeft of niet lijkt mij, maar goed ik moet in ieder geval van het weekend even naar de auto sloop!! en dan zal ik daarna ook wel even het een en ander testen... Al vraag ik me af of een eventueel verschil meetbaar zal zijn..... ;)
Pagina: 1