Toon posts:

USR 8000 router kan niet connecten MXStream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een USR 8000 broadband router gekocht en was de eerste week erg tevreden. Het print servertje is wel wijs. Maar ik had de gewraakte brief van KPN nog niet op de deurmat liggen of het ding weigert mij nu automatisch op het verbeterde MXStream netwerk toe te laten. Indien ik alles opnieuw configureer werkt het, maar na iedere koude start is het weer mis. In de log zie ik PPPT error -121.
Oh ja ik heb USR gebeld, de search gebruikt, Google gezocht maar niets kunnen vinden als 'schijf vol' 'tempdb niet aanwezig' etc. Niet echt relevant. :+

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een handleiding voor de installatie van dat ding online staan op:

http://www.freedity.com/mxstream/

Misschien handig om alles opnieuw te doen volgens die instructies.. Je weet het nooit. Volgens mij geeft de USR EMEA helpdesk dat ook door.. maarja, ze zijn niet allemaal even slim daar :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt me absoluut geholpen met de handleiding. De Helpdesk van USR verwijst ook naar deze site. Klasse.
Alles heeft prima gewerkt. Maar sinds enkele dagen moet ik iedere keer eerst rebooten om verbinding te krijgen.

Verwijderd

Bedoel je met resetten het resetten van je modem?

Het schijnt namelijk zo te zijn dat er een bug in de centrale zit, waardoor telkens als een modem aan/uit gezet wordt (of geinstalleerd dus) in je wijk, de modem in de centrale ermee kapt. Waarom dat na verloop van tijd verdwijnt weet ik niet, en ik weet ook niet of het waar is.. maar als je je modem moet resetten zou ik sowieso even met je provider bellen of met mxstream.

Verwijderd

Zo'n "U.S. Robotics Broadband Router USR8000" overweeg ik aan te schaffen voor mijn kabelaansluiting. *D Zijn er nog mensen met adviezen/waarschuwingen?