hoi allemaal
Moet weer eens aan de slag voor een last-minute java opdracht voor school
(no offence javahovas
)
Ik heb hetvolgende probleem (moet trouwens een simulatie van een robothijskraan voorstellen, groot gedeelte van code is weggelaten):
Het probleem is dat ik in hijsmotor een referentie nodig heb naar hoogtesensor, maar in hoogtesensor ook tegelijk een referntie naar de hijsmotor. Ik heb dit gebrpobeerd op te lossen door eerst null objecten aan te maken (hopende dat java toch nog ietsje pietsje C-pointers heeft meegekregen
) maar het werkt dus helaas niet.
Ik krijg een null-pointer exception.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt
Moet weer eens aan de slag voor een last-minute java opdracht voor school
Ik heb hetvolgende probleem (moet trouwens een simulatie van een robothijskraan voorstellen, groot gedeelte van code is weggelaten):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| HoogteSensor hoogtesensor = null; KabelspanningsSensor kabelspanningssensor = null; Hijsmotor hijsmotor = null; // initialiseer objecten hoogtesensor = new HoogteSensor( hijsmotor ); kabelspanningssensor = new KabelspanningsSensor( hijsmotor ); hijsmotor = new Hijsmotor( hoogtesensor, kabelspanningssensor ); |
Het probleem is dat ik in hijsmotor een referentie nodig heb naar hoogtesensor, maar in hoogtesensor ook tegelijk een referntie naar de hijsmotor. Ik heb dit gebrpobeerd op te lossen door eerst null objecten aan te maken (hopende dat java toch nog ietsje pietsje C-pointers heeft meegekregen
Ik krijg een null-pointer exception.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt