Full en Half Duplex doorelkaar?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Ik heb hier een Full-Duplex hub met allemaal Full-Duplex 100Mbit kaartjes eraan.
Ook heb ik een HP Deskjet 1600CM met JetDirect interface, welke 10Mbit Half-Duplex is.

In de handleiding van mn switch staat dat half en full tegelijk op de switch de performance omlaag haalt.

Is het nu handiger om gewoon een 10Base2 kaartje zoals de 3com 3c509 ISA in mn server te zetten en zo dat ding te routeren, of kan ik die JetDirect kaart gewoon aan mn switch laten hangen terwijl de rest full-duplex is? Ik vind dat het nogal lang duurt voordat er hier geprint wordt als de documentjes wat groter worden :(

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:16

DJ

Als het een goede switch is (welk merk/type ?) dan moet dat niet uitmaken . . . wij werken met Cisco 2924XL Switches, en die hebben daar geen moeite mee . . . Alles kan door elkaar draaien, en we merken geen performance problemen . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Bij switch voor al grotere merken maak het niet uit of in 1 switch duplex en half duplex er door elkaar inzitten.

Het is natuurlijk wel zo dat je als je naar de printer die half duplex print je computer op automatisch detecteren moet staan om door te hebben dat het half duplex betreft als je print, anders kan het wel langzaam worden ;)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Bijna alle switches en hubs zijn autodetecting.

Zowel half als fullduplex dus.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 16 januari 2002 20:27 schreef Blackwater het volgende:
Bijna alle switches en hubs zijn autodetecting.

Zowel half als fullduplex dus.
je bedoel denk ik alle switches, hub's kunnen geen full duplex!

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:28 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

je bedoel denk ik alle switches, hub's kunnen geen full duplex!
Nope. Ik heb thuis 2x Target 8port 10/100 hub + 1x 3com OC 8 port 10/100

Alles werkt met zowel half als full duplex.

• Zwelgje
Op woensdag 16 januari 2002 20:47 schreef Blackwater het volgende:

[..]

Nope. Ik heb thuis 2x Target 8port 10/100 hub + 1x 3com OC 8 port 10/100

Alles werkt met zowel half als full duplex.
das dan geen echte hub maar een 'switching-hub' das wat anders...

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:48 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

das dan geen echte hub maar een 'switching-hub' das wat anders...
Ja, dus? Dat zijn bijna alle fatsoenlijke hubs cq switches.

• Zwelgje
alle moderne hubs zon beetje wel ja, maar ja dan zijn het dus ook geen 'echte' hubs meer :)

hubs kunnen per definitie geen full duplex aan . (punt) dat is nu eenmaal zo (de ieee heeft daar standaarden voor geschreven)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:54 schreef zwelgje2 het volgende:
alle moderne hubs zon beetje wel ja, maar ja dan zijn het dus ook geen 'echte' hubs meer :)

hubs kunnen per definitie geen full duplex aan . (punt) dat is nu eenmaal zo (de ieee heeft daar standaarden voor geschreven)
OK, OK. Je hebt gelijk :)

Maar de topicstarter zei dit:
Op woensdag 16 januari 2002 19:05 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb hier een Full-Duplex hub met allemaal Full-Duplex 100Mbit kaartjes eraan.
Dit lijkt me toch wel een switched-hub, denk je niet :)

• Zwelgje
klopt maar enkele regels later heeft ie het over 'switch'

ik ga er vanuit dat hub uit de eerste regel een typefout van de topicstarter is...

anyway, back on topic please....

-dat lange duren van het printen, dat moet niks te maken hebben met het hebben van half duplex overigens, zelf heb ik een 3com SWITCH hier, met een Intel netport pro 100 (half duplex overigens) zelfs grote documenten is geen probleem, (=150mb plaatjes door de spooler)het zit hem meer in de printqueue op je server (ik neem aan dat je via tcp/ip lpr een printqueue op een (nt/2000?) server print?

dat moet dan getuned worden, maar dan moeten we meer info van je hebben.. :)

Verwijderd

printen op IPX/SPX gaat sneller :-)

• _JGC_
Was een el-cheapo 8 poorts switch van Gistron. Qua netwerkperformance is ie goed, maar naar die printer... :Z

Ik print rechtstreeks naar die JetDirect kaart, tijdens het printen doen de lampjes van mn switch dan ook nix anders dan knipperen.

Misschien moet ik toch maar weer eens Linux/Samba in het leven roepen als printqueue.

Printen gaat zowel vanaf win98 als vanaf Win2K errug sloom bij afdrukken vanuit fotosoep :(

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op woensdag 16 januari 2002 21:51 schreef sictc het volgende:
printen op IPX/SPX gaat sneller :-)
|:(
Sneller dan wat? full duplex? Half duplex? |:(

• _JGC_
Ben er al achter. Heb mn Linux server ff met Samba draaien, daar printen nu alle Windows PC naartoe.
Linux servertje stuurt de printer via LPR aan, lukt wel aardig.
Als ik nu een printjob naar de linux server stuur vanaf een windows bak, zie ik wat het probleem is: de afdrukken komen niet overeen met wat ik op mn scherm zie, terwijl dat wel zo is als ik direct naar de printer print. Vanuit linux nergens last van, dat werkt perfect.

Trek ik de volgende conclusie: Die brakke windows drivers, en vooral die van win98 produceren geef echte postscript, dus moet de printer alsnog rekenen voor ie mag gaan printen.
Pagina: 1