's avonds ADSL langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ik 's avonds met m'n HCCnet Bssic ga internetten, haal ik max. 10kbp/s. 's Middags haal ik gewoon bijna 60kbp/s.
Ligt dit aan HCC of aan KPN?
Is dit probleem dan ook op te lossen?

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hier PI@Adsl basic is de snelheid erg constant. Ik merk nauwelijks verschil tussen 's middags, 's morgens of 's avonds.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

geen last van met xs4all :)
zal dan wel aan hcc liggen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

tja ik weet niet wat voor overboekingsfactor hcc heeft; maar daar zou het heel goed aan kunnen liggen

• cooolkast
  • Niet online
Dan ga ik dalijk ff een mailtje sturen en anders mooi overstappen op een andere(kan nu toch makkelijk ivbm de prijsverhoging).

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11
Op woensdag 16 januari 2002 19:08 schreef cooolkast het volgende:
(kan nu toch makkelijk ivbm de prijsverhoging).
Dat heeft alleen met het KPN gedeelte te maken. Overstappen is niet zo makkelijk.

Verwijderd

Als die per maand betaalt aan HCC is het mogelijk :)

• cooolkast
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 19:10 schreef Piepeltjes het volgende:

[..]

Dat heeft alleen met het KPN gedeelte te maken. Overstappen is niet zo makkelijk.
Zie: http://www.tweakers.net/nieuws/dag/1010530800/

Ondertussen wijst HCC de Mxstream-gebruikers ook op de clausule in het contract waardoor abonnees hun abonnement bij een prijsstijging kunnen opzeggen. Op de site van HCC zal een standaardbrief verschijnen waarmee gebruikers hun abonnement op Mxstream kunnen opzeggen.

Dat is nou het mooie van HCCnet. Echt voor de consument.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:24
ik bij planet ook nergens last van, haal constant ~54kB/s

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Sn3akz
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op woensdag 16 januari 2002 19:24 schreef cooolkast het volgende:

[..]

Zie: http://www.tweakers.net/nieuws/dag/1010530800/
Een revieuw van een speakerset :?

• cooolkast
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 19:33 schreef Sn3akz het volgende:

[..]

Een revieuw van een speakerset :?
Heb je ook misschien wel eens gehoord van: 'verder scrollen dan je neus lang is'
[no flame intended]

Voor de mensen die niet kunnen scrollen: http://www.tweakers.net/nieuws/19963

• Sn3akz
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op woensdag 16 januari 2002 19:42 schreef cooolkast het volgende:

[..]

Heb je ook misschien wel eens gehoord van: 'verder scrollen dan je neus lang is'
[no flame intended]

Voor de mensen die niet kunnen scrollen: http://www.tweakers.net/nieuws/19963
Jaaa.. ik zag um wel.. was maar een grapje hoor :) Sorry was ut smiletje vergeten zie ik nu ;)

• cooolkast
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 19:44 schreef Sn3akz het volgende:

[..]

Jaaa.. ik zag um wel.. was maar een grapje hoor :) Sorry was ut smiletje vergeten zie ik nu ;)
LOL :)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:21

Duinkonijn

Huh?

geen verschil

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

merk geen verschil hier met xs4all.

neem dan ook een echte prodiver :+ ;)

iStockphoto

• cooolkast
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 20:02 schreef cheshire87 het volgende:
merk geen verschil hier met xs4all.

neem dan ook een echte prodiver :+ ;)
M'n vader en ik kozen deze omdat deze verder even snel was als de rest en je heeeel veel korting kreeg op je modem.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

just kidding :)

iStockphoto

• cooolkast
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 20:10 schreef cheshire87 het volgende:
just kidding :)
Da had ik ook wel door hoor :) .

Verwijderd

Kdacht eerst van ADSL is egt retesnel,
maar het tipt bij lange na(in de meeste gevallen) niet aan kabel. @home haalt bij mn neef bv vaak 400kb/s en dat ADSL mag je blij zijn met 60kb/s :(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:24
Op woensdag 16 januari 2002 20:14 schreef robbinh het volgende:
Kdacht eerst van ADSL is egt retesnel,
maar het tipt bij lange na(in de meeste gevallen) niet aan kabel. @home haalt bij mn neef bv vaak 400kb/s en dat ADSL mag je blij zijn met 60kb/s :(
voordeel van ADSL is dat die 60kB/s je constante snelheid is, tenminste als je provider het goed ingecalculeerd heeft. Ik heb nu al bijna vanaf het begin ADSL, en de snelheid is _NIET_ achteruit gegaan.

En met kabel heb je altijd momenten dat je niet de volle capaciteit haalt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:16 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

voordeel van ADSL is dat die 60kB/s je constante snelheid is, tenminste als je provider het goed ingecalculeerd heeft. Ik heb nu al bijna vanaf het begin ADSL, en de snelheid is _NIET_ achteruit gegaan.

En met kabel heb je altijd momenten dat je niet de volle capaciteit haalt.
Maar als je dan een keertje maar 10% haalt, wat bij hem niet vaak voorkomt heb je alsnog nog 40kb/s wat maar weinig trager is als ADSL.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:06

BFS

Rude awakening

Bij Adsl zal idd je verbinding nooit afnemen, bij kabel "deel" je je verbinding met alle anderen die op jouw wijkcentrale aangesloten zijn.
Dus hoe meer mensen op die wijkcentrale hoe langzamer de verbinding en iedereen kent wel iemand die een xxx aantal Kb/s haalt. Is mooi gezegd maar is vaak in een piek dus ik zie zeker het voordeel van Adsl wel in.
maar goed...dat is mijn mening.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• cooolkast
  • Niet online
En dan zit ik hier met m'n ups en downs :'(

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 20:51
ben ik blij dat je geen kabel hebt genomen, anders ging het bij mij langzamer :P vind het echt jammer voor je dat je zo'n instabiele verbinding hebt.. hoop dat ze het kunnen fixen.. veel suc6
Greetz Erik L

PS doordat je internet deelt met je huisgenoten kan je snelheid ook wel eens achteruit gaan.. download eens zo'n metertje die bijhoud hoeveel je up/download..

• cooolkast
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 22:12 schreef Kolonel_E het volgende:
ben ik blij dat je geen kabel hebt genomen, anders ging het bij mij langzamer :P vind het echt jammer voor je dat je zo'n instabiele verbinding hebt.. hoop dat ze het kunnen fixen.. veel suc6
Greetz Erik L

PS doordat je internet deelt met je huisgenoten kan je snelheid ook wel eens achteruit gaan.. download eens zo'n metertje die bijhoud hoeveel je up/download..
Da had ik al door en dat heb ik ook al uitvoerig getest (8>

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik hoorde net van iemnand (die had ook HCC) die daar ook last van had, zelf heb ik Planet en vind dat best wel goed gaan, heb er dan ook geen last van ;)

Dividend for Starters

• cooolkast
  • Niet online
Trouwens, als er mensen uit Dordrecht dit lezen die ook ADSL hebben in het Reeland, kunnen die dan hun bevindingen met hun provider geven?

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Ik zit in Nieuwegein en heb ook last van een trage verbinding met HCCnet. Dit speelt bij mij ook voornamelijk s'avonds. Maandag, dinsdag -en woensdagavond....
Het ligt niet aan KPN. Die heb ik gisteravond gebeld en ze hadden geen storingen.
Nadat ik alle proggies had afgesloten had ik, bij welke ping ik ook deed, een minimale 'score' van 125 ms. Normaal rond de 25 - 30 ms!!
Ik heb toen een vriend naar mij laten pingen en hij heeft een trace gedaan. Hij heeft zelf xs4all:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
        Hostname                      %Loss  Rcv  Snt  Last Best  Avg  Worst
       1. server.jempol               0%   26   26     0    0    0  0
       2. router.jempol               0%   26   26     0    0    0  0
       3. 195.190.242.194               0%   25   25    26   20   24     52
       4. 32.ge-1-1-0.xr1.pbw.xs4all.net      20%   20   25    27   26   30     33
       5. r17-PO9-0-0.asd-KQ1.NL.KPNQwest.net    0%   25   25    28   28   46    242
       6. r16-Ge-6-0.asd-KQ1.NL.kpnqwest.net     0%   25   25    33   28   33     46
       7. 134.222.192.6               0%   25   25    35   29   36     75
       8. fia.kpn.hccnet.nl             4%   24   25    64   46   54     66
       9. ???
      10. fia***-**.dsl.hccnet.nl           4%   24   25   104   88  118    321

Let vooral ff op nr 9! Conclusie uit dit hele gebeuren is dat het aan HCCnet ligt :(

Dit moet niet veel langer gaan duren, anders zeg ik inderdaad mn abbo op...

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

wazig

• AMDFreak
  • Laatst online: 06:36

AMDFreak

Intel is zo..

Ik zou maar es een dikke klacht indienen bij HCCnet

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Moet je nou toch eens kijken wat ik op de hccnet site lees. Het is echt belachelijk :(
Antwoord van hcc support op trage adsl

Geacht HCClid,

U heeft aangegeven dat de snelheid van uw adsl verbinding niet naar behoren is.

Op dit moment kan dit helaas voorkomen, dit is een tijdelijk probleem.
Door de succesvolle aktie en vele nieuwe leden is het delen van de bandbreedte momenteel de oorzaak van wat tragere verbindingen.
Uitbreidingen van deze bandbreedte gebeuren in de loop van deze week.
We hopen op uw begrip voor deze tijdelijke situatie.

Met vriendelijke groet,
supportgroep HCCnet

We wachten af...
Door de vele nieuwe leden....tssssss. Hier wordt ik dus echt pissed van! "Jongens, eerst flink veel nieuwe leden werven en daarna maar eens zien hoe we die gaan aansluiten. O, wacht, das heel simpel! We sluiten ze gewoon aan en dan moet de rest van Nederland maar ff wat bandbreedte inleveren.... another problem solved..."

Wat is er gebeurd met de garantie voor je 'eigen stukje' bandbreedte. Dat was namelijk 1 van de slogans die ik om de oren kreeg bij het uitzoeken van mijn ISP.

HCCnet, dit valt me nou zwaar tegen. Als jullie nou eerst eens wat aan de capaciteit doen en DAARNA pas nieuwe leden aansluiten dan kan ik tenminste fatsoenlijk blijven emailen, internetten en vooral ook mijn ftp servertje online houden als s'avonds mijn vrienden zich op het net melden. Want dat lukt natuurlijk niet met een upstream van 2Kb en een downsteam van 8-10 Kb.

Ik vindt dit onacceptabel en niet correct tegenover al jullie reeds bestaande leden.

Ook zit ik nog op mn telefoontje te wachten van jullie. Ik heb mijn telefoonnummer ingetoetst op dat mooie bandje van jullie, zodat jullie mij kunnen terugbellen. Ik blijf namelijk niet wachten tot ik een keer wordt geholpen als jullie 20 fuc*ing eurocenten per minuut vragen voor de helpdesk. :(

Oja, nog iets. Blijf ook met jullie fikken van mijn home.hccnet.nl af. Het is niet de 1e keer namelijk dat deze door jullie gewist is.... :(

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 16:58
Dat 'eigen stukje bandbreedte' is feitelijk onzin. Ook met ADSL deel je bandbreedte. Het enige wat je niet met de buren/straat/wijk/enz deelt, is de local loop, dus het koper van je huis naar de centrale. Dit is inderdaad 'eigen' bandbreedte.

Vanaf de centrale gaat het de KPN infrastructuur op, naar je provider. Deze bandbreedte is gewoon gedeeld, vziw met een faktor 1/40. De verbinding van de provider naar 'het internet' geldt hetzelfde voor.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Tijdens het afsluiten van mijn abbo is mijn een gegarandeerde snelheid beloofd. Deze word op dit moment absoluut niet gehaald in de avonduren.
Het zal mij me reet roesten dat ik de wijkcentrale met nog tig adressen moet delen, als ik m'n 512000 bps downstream maar kan benutten. Dat lukt niet, dus is mijn 'eigen stukje bandbreedte' niet in orde. :(

Dit is dus wel degelijk een terechte opmerking!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op donderdag 17 januari 2002 23:19 schreef DJTimo het volgende:
[..]+heel lulverhaal
Je moet niet her klagen hoor. HCCNet lees dit echt niet :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 09:58 schreef ijdod het volgende:
Dat 'eigen stukje bandbreedte' is feitelijk onzin. Ook met ADSL deel je bandbreedte. Het enige wat je niet met de buren/straat/wijk/enz deelt, is de local loop, dus het koper van je huis naar de centrale. Dit is inderdaad 'eigen' bandbreedte.

Vanaf de centrale gaat het de KPN infrastructuur op, naar je provider. Deze bandbreedte is gewoon gedeeld, vziw met een faktor 1/40. De verbinding van de provider naar 'het internet' geldt hetzelfde voor.
Verschil is dat je bij kabel de bandbreedte 2 maal deelt: over de capaciteit van het 'straatblok' (of hoe groot dat ook is) en over de capciteit van de provider. Bij ADSL deel je alleen de capaciteit van de provider. Daarbij komt dat je bij kabel enorm veel last van de upload van anderen kan hebben. Stel:
Een paar van je buren zitten maximaal te uploaden => upload het blok berijkt maximum => niemand kan meer normaal downen.
Ik geloof dat Casema hier best last van heeft gehad, maar door capaciteits vergroting maak je de kans op zo'n voorval minder groot.
Bij ADSL heb je dit niet (wat je buurman doet, boeit dus niets) en is het schaalvoordeel dus makkelijker te berijken (mits de provider natuurlijk voldoende totale bandbreedte heeft).
Op vrijdag 18 januari 2002 10:12 schreef DJTimo het volgende:
Tijdens het afsluiten van mijn abbo is mijn een gegarandeerde snelheid beloofd. Deze word op dit moment absoluut niet gehaald in de avonduren.
Gerandeerd? 't Is geen huurlijn hoor.
(maw: jij krijgt niet je geld terug)
Het zal mij me reet roesten dat ik de wijkcentrale met nog tig adressen moet delen, als ik m'n 512000 bps downstream maar kan benutten. Dat lukt niet, dus is mijn 'eigen stukje bandbreedte' niet in orde. :(
Ik denk niet dat probleem in de wijkcentrale ligt, want dan hadden mensen met Planet/XS4all in jouw wijk er ook last van.
Dit is dus wel degelijk een terechte opmerking!
Tuurlijk, jij klaagt terecht.

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op vrijdag 18 januari 2002 12:01 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Je moet niet her klagen hoor. HCCNet lees dit echt niet :)
Dat weet ik ook wel, maar ik wil dit wel aan mijn medetweakers mededelen. Ik weet namelijk dat ik niet de enige ben die ff de P in HCCnet heeft.

*HCCnet leest dit wel degelijk, daar heb ik al voor gezorgd :P

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op vrijdag 18 januari 2002 12:28 schreef Jake het volgende:

Gerandeerd? 't Is geen huurlijn hoor.
(maw: jij krijgt niet je geld terug)
Ik hoef me geld niet persé terug, maar ik heb wel degelijk een gegarandeerde snelheid die ik ten alle tijden moet kunnen halen. Dat is namelijk 1 van de voordelen die ADSL zou bieden. Ik vindt het gewoon een slechte zaak dat HCCnet nieuwe leden aansluit voordat de capaciteit dit toelaat.

• cooolkast
  • Niet online
Dan ga ik in elk geval flink emailen. Trouwens, bij mij was de helpdesk echt ontzettend aardig, m'n password en gebruikersnaam waren nog niet geactiveerd terwijl ik ze al wel had. Ik belde, de man zei 'laat uw nummer achter en dan zal ik u zo snel mogelijk terugbellen'. 15 Minuten later, even een kort telefoontje gehad dat het nu wel was geactiveerd.
Maar ik vind het wel flink balen, zo'n trage connectie 's avonds :( .

• cooolkast
  • Niet online
Ff weer m'n topic omhoog gooien. Ik heb precies hetzelfde mailtje gehad dat het probleem gedurende week zou worden opgelost. Ik download nu dus elke avond met zo'n 2kb en zet morgen m'n isdn modem weer terug :( :( :( :( :( :( :( .
Zij er nog andere HCC gebruikers waarbij het probleem nog steeds niet bij is opgelost? Of die een precieze datum hebben van het verhelpen van het probleem?

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op woensdag 23 januari 2002 18:29 schreef cooolkast het volgende:
Zij er nog andere HCC gebruikers waarbij het probleem nog steeds niet bij is opgelost? Of die een precieze datum hebben van het verhelpen van het probleem?
Ja zeker, hierro bij mij in Nieuwegein!!!!!!

Vanmiddag haalde ik zowaar de 30 Kbytes/sec! WOW!!! Maarja, das maar ff. Om 17:00 was het gewoon weer over en uit met de pret.

Ik heb nog niet gebeld, omdat ik het onzin vind om voor 20 eurocent/minuut te horen dat het eind deze week verholpen word. Dat hoor ik tenminste van iedereen en dat is ook te lezen op www.hccnet.nl :( Veel wijzer worden we er allemaal dus niet van en dan verdiend hccnet er nog geld aan ook. Terwijl het abbo al 50 gulden p/mnd kost ook nog eens extra tel. kosten gaan vragen. Dat vindt ik dus een teringstreek!

Maar ik vind wel dat HCCnet met een vergoeding moet komen. Geen internet = geen geld. Het duurt nu al veel te lang. Was het nou 1 of 2 dagen...., nouja vooruit dan maar, maar het is nu al 9 dagen...

Pagina: 1