Toon posts:

Aldi PC + Gewoon geheugen fataal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op een aldi PC en heb er een paar uur geleden een merkloos reepje ingezet... Nu zag ik -te laat- dat er samsung geheugen al in zit... Ondertussen is de PC een uur erna volledig gecrashed... De C: Was totaal weggewist... Nu wil ik weten of het aan het geheugen lag of niet... Kan iemand mij snel even helpen want ik blijf hier namelijk geen uren meer zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
*kuch*

Verwijderd

lijkt me niet!!! moet het eerste geheugenbankje nog tegenkomt wat uitzichzelf "format c:" intypt en dan vervolgens "ENTER, y, ENTER, ENTER" om vervolgens FDISK op te starten en dan je partities opnieuw te bouwen |:(

maar vertel eens, wat doet de PC wel en niet, met iets meer info zouden we je best kunnen helpen!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik denk dat het samsung geheugen sneller staat ingesteld dan die andere kan
reset bios ff en kijk dan of de handel goed ingesteld staat

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 20:35 schreef tweakduke het volgende:
ik denk dat het samsung geheugen sneller staat ingesteld dan die andere kan
reset bios ff en kijk dan of de handel goed ingesteld staat
Nope, heb na het rammetje ingezet te hebben alles metteen op 133 gezet... en het Samsungetje draait standaard op 133...

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op woensdag 16 januari 2002 20:55 schreef 4ThloN1000 het volgende:

[..]

Nope, heb na het rammetje ingezet te hebben alles metteen op 133 gezet... en het Samsungetje draait standaard op 133...
Ik vermoed dat hij het hier toch echt heeft CAS2 of 3 latencies en de timings in ns (default is 8/10) :)

Verwijderd

smijt dat samsung geval er es ff uit.. en kijk dan wat ie doet: doet ie het zelfde? dan is gewoon dat nieuwe reepie kapot en kan je gaan zeiken bij je leverancier

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:05

Scatman_II

R9500 Pro >:)

W8 ff hoor, het draaide standaard (je mobo) toch niet op 100 en je hebtem nu omdat je rammetje @ 133 draait op 133 gezet?.... dan vind ik een crash na een uur niet zow vreemd :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op woensdag 16 januari 2002 21:41 schreef Scatman_II het volgende:
W8 ff hoor, het draaide standaard (je mobo) toch niet op 100 en je hebtem nu omdat je rammetje @ 133 draait op 133 gezet?.... dan vind ik een crash na een uur niet zow vreemd :P
Dan vind ik het vreemd dat het pas na een uur was ;)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Op wat voor merk (en type) processor is het systeem gebaseerd? Als het een Duron, Celeron of P4 systeem is klopt het idd wel over het instellen van een 100MHz sys. naar 133MHz systeem. Alhoewel het natuurlijk vreemd is dat 'ie het wel een uur heeft volgehouden op een overklok van 33%.... :? Vaag....

Workstation

• Scatman_II

Scatman_II

Op woensdag 16 januari 2002 21:46 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

Dan vind ik het vreemd dat het pas na een uur was ;)
Tjah, mijn PIII 450je wou helemaal niet meer starten @ 600 :P kwam niet eens de bios meer in... :(:(
gelukkig schakelt ie em terug naar 300 alsje de stroom er een paar keer afhaalt ;)
(neej, ben geen noob, ding is wel goed gekoeld :P)

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

ik blij

pc op +52% nu op het moment :)

pIII 600 @ 912

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Scatman_II

Scatman_II

Hm, +50% is knap :)

het schijnt dat als je je sys tot -100 kunt coolen je je cpu @ 200% kunt laten draaien...
Hoe komen ze aan die -100??

Verwijderd

aldi heeft een ingebouwde zelfvernietings module als je je pc probeert te upgrade ;) >:)

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:10

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op zaterdag 19 januari 2002 13:56 schreef mrneo911nl het volgende:
aldi heeft een ingebouwde zelfvernietings module als je je pc probeert te upgrade ;) >:)
Dat zal het zijn

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
hey ik zit zelf ook ff beetje te overklokken
ik heb een PIII 667 die nu 700 draait jaja whoehoo

maar, ik moest in me asus bios het gehuigen op 100 zetten (ipv 133) om de fsb met stapjes van 1 omhoog te kunnen gooien. Maar is dat niet leip? en wordt me memory dan niet veel tragen en heeft de hele OC veel minder resultaat?

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Nee, dat ligt niet aan het geheugen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 13:56 schreef mrneo911nl het volgende:
Echt niet, mijnus draait al een jaar met 128 MB Pc-133 @ 147. En hij heeft zichzelf nog niet vernietigt >:)
Pagina: 1