Toon posts:

Dungeons And Dragons NEWBIE uitleg

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil heeeeel graag weten waar je een newbie FaQ ofzo van heb met spelregels enzo .

Kish

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

player handboek kopen, paar vrienden optrommelen en your done.
Iedere groep heeft wel zijn eigen speelstijl dus een rechtlijnige FAQ zal je niet gauw vinden. Als je meer inzicht wil krijgen in de regel moet je gewoon even een AD&D webring afschuimen.

HIER kan je wel starten met verder zoeken.

D&D en AD&D verschillen wel van elkaar. D&D is iets minder uitgebreid dan AD&D (en ik betwijfel of er nog makkelijk aan spullen is te komen van D&D. * MrE is er weer een paar jaartjes uit

[preek]
Ik moet je alleen waarschuwen, als je nu al begint met vragen naar dingen die je had kunnen opzoeken, dan moet je jezelf afvragen of AD&D wel jouw game is. Om er goed mee overweg te kunnen zal je wel een aantal boeken door moeten nemen (op zijn minst het players handboek)
[/preek]

edit:

voor een leuke kijk op een speelsessie kan je eens zoeken naar Weird al Yankovic. Hij maakte daar ooit eens nummer over (is ook als bonus opgenomen bij een playstationspelletje)

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 16 januari 2002 18:48 schreef MrE het volgende:
Als je meer inzicht wil krijgen in de regel moet je gewoon even een AD&D webring afschuimen.
Te beginnen bij http://www.adnd.com ??? ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Kijk ook even naar de GoT RPG topics (zijn er 2). Dat geeft je enigzins een idee hoe het spel gespeeld wordt, zonder alle worpen enzo, maar het geeft je wel een beetje een idee hoe het allemaal gaat.

Ik was laatst wel een FAQ voor newbie's tegen gekomen maar kweet absoluut niet meer waar.

Edit: En verder moet ik idd MrE gelijk geven, je moet het spel spelen om er een goede indruk van te krijgen. Informeer desnoods bij gasten die je kent of zij niet iemand kennen die (A)D&D speelt, en vraag of je dan misschien een keer een sessie mee kan doen. Je leert het namelijk het beste door het gewoon te spelen.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
thnx dudes.
en AD&D zal denk ik geen probleem zijn ^_^

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Op woensdag 16 januari 2002 18:48 schreef MrE het volgende:
(en ik betwijfel of er nog makkelijk aan spullen is te komen van D&D.
uhm.. al gehoord van D&D 3rd edition?
word ook door OA never winternights gebruikt.
dus daar is wel genoeg van te vinden (kep alle 3 de boeken hier staan... gebruik ze alleen nooit.. zonde eigenlijk)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

MrE Echt wel aan te komen >:)
In Roermond zit een winkel die eea. verkoopt. Let wel: het is te vinden maar de prijs is er dan ook naar ;)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:59

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je nieuw bent kun je idd beter 3rd edition boeken nemen, die zijn er namelijk in overvloed. Second edition (wat ik zelf speel) is echt nauwelijks nog aan te komen.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Op woensdag 16 januari 2002 19:20 schreef ItSnows het volgende:
MrE Echt wel aan te komen >:)
In Roermond zit een winkel die eea. verkoopt. Let wel: het is te vinden maar de prijs is er dan ook naar ;)
Welke winkel bedoel je?? Ik ben nml ook al een tijdje aan het denken om het te gaan leren, en ik woon een kilometertje of 5 van roermond af :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Als je nieuw bent kun je idd beter 3rd edition boeken nemen, die zijn er namelijk in overvloed. Second edition (wat ik zelf speel) is echt nauwelijks nog aan te komen.
[Hier-gaan-we-weer-mode]

Maar 2nd edition is wel veel beter! :)

[/Hier-gaan-we-weer-mode]

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• IceStorm
  • Laatst online: 09:59

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 17 januari 2002 20:29 schreef Lord Daemon het volgende:
[Hier-gaan-we-weer-mode]
Maar 2nd edition is wel veel beter! :)
[/Hier-gaan-we-weer-mode]
Kan ik geen eerlijk oordeel over geven, 3rd nooit 'echt' gespeeld. En daarnaast wees eerlijk, voor een newbie is 3rd makkelijker te begrijpen EN makkelijker aan te komen.
Een 2nd PHB is al lastig aan te komen.

Verwijderd

ik hou 'm hij wordt geld waard ik ZWEER het je :)

als je wilt weten of t jouw soort game is moet je even Baldur's gate uitspelen, dan weet je het.

(even? :? )

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Baldur's Gate spelen en pen-and-paper AD&D spelen lijkt absoluut niet op elkaar.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
Een PnP RPG kan simpelweg niet nagebootst worden in een pc game omdat je bij PnP alles kan doen wat je maar kan bedenken, en dat is onmogelijk om in een pc game te stoppen omdat ze dan alle mogelijke opties er in moeten doen. En dat kan gewoon niet.

There is no magic.

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

En bovendien is AD&D met een stel vrienden spelen heel wat leuker dan in je eentje zo'n duf PC-RPG'tje doorworstelen (vind ik dan) :)

Hmm, morgen weer roleplaying dag... :D

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Op vrijdag 18 januari 2002 14:54 schreef DroogKloot het volgende:
En bovendien is AD&D met een stel vrienden spelen heel wat leuker dan in je eentje zo'n duf PC-RPG'tje doorworstelen (vind ik dan) :)

Hmm, morgen weer roleplaying dag... :D
duf?
Er zijn genoeg pc-rpg's die behoorlijk goed zijn. Maar daarover zie deze topic:

Beste RPG ooit

Maar ik moet toegeven dat echt AD&D leuker is ja.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 19:24 schreef Venkeroz het volgende:

[..]

Welke winkel bedoel je?? Ik ben nml ook al een tijdje aan het denken om het te gaan leren, en ik woon een kilometertje of 5 van roermond af :)
Sorry :)
Heb ik gemist deze post. Op de Nassaustraat ('achter' het Ziekenhuis) naast de Super zit een bloemenwinkel en die verkoopt ze erbij. WarHammer en LotR hebben nu de overhand.

Verwijderd

Elke redelijke online boekenwinkel heeft 3e core rules boeken.

Verwijderd

arg, ik ben ook verslaafd, maar pas volgende week donderdag weer dungeon :(

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Op vrijdag 01 februari 2002 14:27 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Sorry :)
Heb ik gemist deze post. Op de Nassaustraat ('achter' het Ziekenhuis) naast de Super zit een bloemenwinkel en die verkoopt ze erbij. WarHammer en LotR hebben nu de overhand.
Ok, thx

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Zat er vandaag 1 in de trein van Eindhoven naar het zuiden met een AD&D spelershandboek :) en een (zeer oud) Blizzard t-shirt aan.
Zal geen tweaker zijn want hij keek nogal (eh) raar toen ik Tweakers.net noemde >:)

Verwijderd

Als er mensen zijn in de buurt van Eindhoven die wel een keertje willen spelen omdat ze niet weten wat het is, of omdat ze niemand hebben om mee te spelen of om gewoon eens met andere mensen te spelen of in contact te komen, kom dan eens een keer naar een Open Avond van de Knights of The Kitchen Table (http://easy.to/kotkt). Elke eerste woensdag van de maand kun je daar gewoon binnen lopen en meedoen aan de games die daar draaien. (ook voor niet studenten overigens)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je kickt nu een topic van meer dan anderhalf jaar oud. Er is een recenter topic die ook over Dungeons & Dragons gaat: (A)D&D Topic, daar is er misschien meer interesse, want het is een erg leuk aanbod :)

The devil is in the details.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Duidelijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.